"Osta kausivihanneksia, ne on halpoja" - katin kontit!
Tein juuri ruuan 3-henkiselle perheellemme. "Kausivihanneksia" uunissa ja lihamureke:
Hinnat:
Palsternakka 0,75€
Lanttu 0,72 €
Porkkanat 1,16 €
=> 2,63 € + jauheliha 2.99 € = 5,62 pelkät raaka-aineet, mausteet ja kerma erikseen.
Tästä syömme yhden kerran.
Atreriahinta: 1,90 €
Jos olisin vihannesten sijaan ostanut makaronipussin ja tehnyt makaronilaatikon (mausteet ja kerma samat kuin yllä), summa olisi 0,70 € + 2,99 € = 3,69 €
Tästä söisimme ainakin 2 krt, eli 6 ateriaa.
Ateriahinta/hlö: 0,61 €
Kyllä on vihannesten syöminen halpaa.
Kommentit (27)
ja jälkimmäistä ateriaa kausivihanneksilla ja kerro sitten uusi hintavertailu.
Se on siis oikeasti halpaa!
Porkkanan ja lantun, palsternakasta puhumattakaan, kilohinnat ovat toki kalliimpia kuin peruna. Vaikka ei porkkana ja lanttu ole minusta kalliita, kun niitä laittaa vähän perunan lisukkeeksi.
Sipulin kilohinta on nyt noin 0,85 euroa. Sipulikaan ei mielestäni maksa paljon, jos sitä ostaa, kun ruokaa kohden laittaa esim. yhden ison sipulin.
yhteishintaan 0.89€... Kaalia 0.29€... Mistä sä ostat vihanneksesi???
olen huomannut ihan saman asian,pienituloinen kun olen, niin meillä syödään aika yksipuolisesti, kyllä toki silloin tällöin ostan myös vihanneksia,mutta ei se mitään halpaa ole :(
Syötkö pelkkää makarooniloodaa. Vai täytätkö mahaa myös niillä kasviksilla, jolloin itse ruokaa menee vähemmän. Ainakin näin meillä.
Syötkö pelkkää makarooniloodaa. Vai täytätkö mahaa myös niillä kasviksilla, jolloin itse ruokaa menee vähemmän. Ainakin näin meillä.
halvemmaksi tulee pelkkä makaronilaatikko,siitä riittää kahdeksi päiväksi syötävää.
Jos teet makaronilaatikon ja kasviksia,okei voi olla että saat laatikon riittämään kolmeksi päiväksi,mutta niillä kasvisten hinnoilla olisit saanut tehtyä jo toisen makaronilaatikon.
ruokaan, jossa ei ole vhanneksia lainkaan (tai no, sipulia).
Paljonko olisi tullut maksamaan, jos olisit ostanut fenkolia, kesäkurpitsaa, munakoisoa, maa-artisokkaa ja muita tuontivhanneksia?
Edullista ja hyvää ruokaa saa ihan oikeasti kun ostaa kotimaisia vihanneksia ja juureksia kausien mukaan, Lisäksi kuivattuja papuja jne. Esim kaalilaatikko ja muut kaaliruuat eivät maksa melkein mitään.