Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolainen tuttuni 37 v odottaa 14. lastaan

Vierailija
11.07.2011 |

Lapsi on suunniteltu tai siis vastaanotetaan 15. avioliittovuoden jälkeen Perhe asuu melko ahtaasti. Voiko he saada vielä 10 lasta?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja odotan 11. lasta. Eikä olla edes lestadiolaisia:) Ja tällä hetkellä tuntuu siltä että lapsia saa tullakin ihan niin kauan kun on tullakseen, eli voi hyvin olla että meillekin lapsia tulee vielä puolet enemmän. Stoppi laitetaan sitten kun siltä tuntuu. Ei kaikki ymmärrä, mutta mitäs väliä sillä on kun itse ollaan onnellisia? En mäkän ymmärrä miten joku jolla on vain 1 lapsi voi tarjota lapselleen edes pientä osaa siitä mitä mun lapset saa

Mikäs siinä on porsiessa kun yhteiskunta vaan maksaa tuonkin katraan ylläpidon.

Vierailija
82/86 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kykene kasvattamaan liian suurta laumaa hyvin, aivan sama mihin uskoo tai on uskomatta, siihen en ota kantaa. On tolkutonta ja kohtuutonta haalia lapsia, tehtailla niitä, eikä siinä voi aidosti hyvin lopulta kukaan. Ihminen tarvitsee yksilönä paljon hoivaa, huomiota ja kasvatusta. Vanhemmat sisarukset eivät ole kasvatuskykyisiä, lapsia kun ovat vasta itsekin.

Sen sijaan julman lauman lait oppii jättiperheessä jo kehdossa. Oppii käyttämään teräviä kyynärpäitä, kiusaamaan kierosti ja jyräämään tavalla tai toisella muut, rajattomuutta, kun ei ole sitä kaikkea oleellista mitä pienessä hyvinvoivassa perheessä on. Ei tosin kaikki pienet perheetkään ole hyvinvoivia, mutta se johtuu sitten jostakin muusta.

Ero tavisperheen ja liian isojen perheiden välillä on yleensä valtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja odotan 11. lasta. Eikä olla edes lestadiolaisia:) Ja tällä hetkellä tuntuu siltä että lapsia saa tullakin ihan niin kauan kun on tullakseen, eli voi hyvin olla että meillekin lapsia tulee vielä puolet enemmän. Stoppi laitetaan sitten kun siltä tuntuu. Ei kaikki ymmärrä, mutta mitäs väliä sillä on kun itse ollaan onnellisia? En mäkän ymmärrä miten joku jolla on vain 1 lapsi voi tarjota lapselleen edes pientä osaa siitä mitä mun lapset saa

Mikäs siinä on porsiessa kun yhteiskunta vaan maksaa tuonkin katraan ylläpidon.

Mahtaa tuntua paikat löysiltä tuommoisen jälkeen.

Vierailija
84/86 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt heillä on muusikko nimeltä Oge, joka on kähminyt lapsia keikoillaan. 

Vierailija
85/86 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo varmaan. Mutta hyvä vain, että valkoiset kristityt lisääntyvät.

Vierailija
86/86 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että jotkut tekevät enemmän lapsia, pystyy lapsilisillä ja äitiysrahoilla olemaan kotona. Kälylläni on 7 lasta, ei lestadiolainen. Oma eläke jää pieneksi kun vain satunnaisia työpätkiä tehnyt. Jäi vasta leskeksi yllättäen. Olemme 65v.