Yksinäiset yksin eläjät! Miten hemmottelette itseänne, mihin menette lomailemaan?
Minä olen yksinäinen yksin eläjä. Rahaa ei tällä hetkellä juuri ole mutta säästän rahaa, jotta pääsen viettämään välillä kylpylälomaa itseäni hemmotellen. Kylpylässä käynti, hieronnat, ihanat buffet-ruokailut.
Tällaiset saa minut jaksamaan vaikka joillekin kuulostaa ehkä ihan perus viikonloppureissulta.
Mitäs te? Ajattelin jos jotain ideaa sais. N30v.
Kommentit (15)
Kävin Lapissa 4 vuorokauden ruskavaelluksella tämän kuun alussa.
Koska retkikamppeita ei tarvinnut panostaa laisinkaan enää, reissusta selvisi yöjunalipuilla istumavaunussa + bussilipuilla toisessa päässä. Pienillä matkaeväillä ja retkimuonilla reissuun. Retkimuonatkin kuivatin itse, kuten olen tavannut tehdä aina.
Ostan uuden videopelin ja jotain hyvää kallista suklaata. En matkustele.
Vaikka asuin vuosia yksin, minulla oli silti kavereita ja sukulaisia, joiden kanssa puuhasin monenmoista. Myös matkustelin, vaikka se onnistui toki yksinkin. Kävin niissä samoissa paikoissa kuin parisuhteessaelävät ja perheellisetkin. Risteilyillä, Kanarialla ja kaupunkilomilla ympäri Eurooppaa. Myös kauempana, kuten Kiinassa, Japanissa, Yhdysvalloissa ja Brasiliassa.
Se, että raha rajoittaa matkustamista, on sitten aivan toinen juttu. Vai onko parisuhteen tarkoitus, että kumppani rahoittaa matkustelun?
Minua ei kiinnosta lomailu eikä matkustelu yleensäkään. Jos hemmotteluksi lasketaan sisustus ja kotini kaunistus muutenkin niin se on itselleni hemmottelua.
talvi työttömänä Aasiassa matkaillen
kelasossu maksaa kaiken
Andy
En tykkää matkustaa ja en pidä kylpylöistä. Ostan itselleni kirjan tai jonkun käsityön.
Käyn jossakin kaupunkireissussa muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta lomailu eikä matkustelu yleensäkään. Jos hemmotteluksi lasketaan sisustus ja kotini kaunistus muutenkin niin se on itselleni hemmottelua.
Sama täällä. Päätin tänä vuonna laittaa kunnon joulun itselleni ja vietän joulun pitkän kaavan kautta.
Enpä ole tainnut lomalla mennä minnekään sitten vuoden 2001. Muutaman kerran ajellut summassa ympäri Suomea, mutta yksin eläessä, alkoi tuntua, että ei voita kotisänkyä mikään, joten alle vuorokauden reissuja nekin olivat.
Lomailu yksin oli vain tylsää. Ensimmäisillä reissuilla sitä vielä toivoi kohtaavansa kiinnostavia ihmisiä, mutta totuus paljastui nopeasti: Jollei niitä kohtaa muutenkaan, ei loma muuta sitä miksikään.
T: Ehkä se tylsimys olenkin minä itse.
Hotelliloma samassa kaupungissa missä asuu. Valitsee jonkun missä sauna tai kylpyamme. Vaihtelua arkeen eikä tarvi matkustaa.
Minulla käy säännöllisesti Mies vieras, nautin näistä hetkistä.
N29
Olen yksineläjä, mutta en yksinäinen. Parasta luksusta on, kun saa rauhassa omassa kodissaan puuhastella tavallisia arkisia asioita.
En tykkää kylpylöistä.
Kesäisin telttaretkeilen saaristossa Suomessa. Pari kertaa vuodessa käyn lentämällä lasten kanssa 3-4 päivän reissun jossain päin Eurooppaa ja/tai yksikseni Italiassa tai Puolassa riippuen koska lähden. Näiden lisäksi asuntoautolla 3-6kk vuodesta jossain päin Eurooppaa.
Arjessa ihan vaan hyvä leffa, hyvää ruokaa, kutimet, takkatuli ja viinipullo.
Sinkkunainen 54 työtön.
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy säännöllisesti Mies vieras, nautin näistä hetkistä.
N29
Juujuu Pertti, juujuu.
Kesällä kävin ajamassa alamäkeä Saalbachissa.
Talvella menen laskemaan Zermattiin.
Reissuja, missä ei kavereita tarvi matkaan.