Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aivan järkyttävän ylipainoinen 34v rueta tekemään lasta?

Vierailija
23.10.2011 |

Vai onko liian suuri riski?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taatusti järkyttävän ylipainoinen.

Elin hyvin terveellisesti odotusajan ja jo hieman ennenkin aloitin terveellisemmän elämän. Painoa tuli odotusaikana lisää noin viisi kiloa ja lapsi oli terve syntyessään.

Vierailija
2/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt lapset 32-37v järkyttävän ylipainoisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska joillekin se on 5 kg ja joillekin 35 kg...

Ja mieluummin siis kerro pituus/paino.

Vierailija
4/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten erittäin reipas ihminen. En juo alkoa, en polta. Yhdessä liikumme perheen kanssa lähes päivittäin. Voisin sanoa, että olen oikein hyvä äiti ja meillä on oikein ihana perhe. En ymmärrä miten annan niin huonon vaikutelman lapsilleni vaikka lihava olenkin. Kyllä monilla on asiat paljon huonommin, kun katsoo ympärilleen ja lukee lehtiä. on vaikka kuinka paljon huostaanottoja, alkoholismia ja yleistä piittaamattomuutta lapsista. Kolme vuotiaat saavat mlskata yksin ulkona jne. Eli ei mun läskeys tee musta automaattisesti huonoa äitiä....

Vierailija
5/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taatusti järkyttävän ylipainoinen.

Elin hyvin terveellisesti odotusajan ja jo hieman ennenkin aloitin terveellisemmän elämän. Painoa tuli odotusaikana lisää noin viisi kiloa ja lapsi oli terve syntyessään.

niin miten voi painoa tulla lisää?? eli mitä tuo hieman ko henkilön kohdalla tarkoittaa??

mulla tippui paino 7 kiloa raskauden aikana, laitokselle jäi n.5 ja imetys vei loput, raskauden aikana en syönyt juurikaan karkkia (ei tehnyt mieli yhtään) enkä sipsejäkään, kerran kuussa n. pizzaa tai sen sellaista... poppareita söin ainoastaan leffateatterissa =)

Vierailija
6/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata. Ja jos on pakko hankkia niin älä totuta lasta pikaruokaan.

Vierailija
7/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten?

Läskeys vaikuttaa tutkitusti myös syntyvään lapseen.

Nimim. kolme lasta läskinä tehnyt.

saavat lihavia lapsia. elämäntavat lihottavat ja siirtyvät vanhemmilta lapsille -> lapset lihovat. säälin sun mukuloitas.

Vierailija
8/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:15

Vierailija
9/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin tulee raskaaksi ja kestää raskauden rasitukset jos vähän laihduttaa ennen sitä. Minä sain kaksoset 34 vuotiaana ja BMI on ja oli 44. Raskaus oli niin rankka että laihduin sen aikana n. 15kg, kilot tuli kyllä takaisin sitten hyvin pian raskauden jälkeen. Minulla oli kyllä vaikeuksia tulla raskaaksi, mutta emme käyneet asiasta missään tutkimuksissa tai mitään, sitten vaan yhtäkkiä vuosien päästä kun oli jo toivo mennyt, olinkin raskaana. Koskaan ei tiedä miten käy. Mutta jos nyt on kyse siitä että joku toinen läski (kuin ap) haluaa alkaa tekemään lasta, on mielestäni aika törkeää jonkun "ystävän" alkaa huomautella painosta, varmasti jokainen läski tietää asian itsekin.

Vierailija
10/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin kiusataan. Ja lihavuus todella periytyy, sillä ei tuollainen 130 kiloinen voi syödä lapselta salaa, vaan siinä mässytetään samoja ruokia yhdessä.

Vierailija
11/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies varmaan edes tahtoo panna järkyttävän ylipainoista naista

Vierailija
12/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies varmaan edes tahtoo panna järkyttävän ylipainoista naista

Vierailija
13/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pysty huolehtimaan edes itsestäsi, niin miten kuvittelet pystyväsi huolehtimaan toisesta ihmisestä? Valitettavasti luonto kuitenkin suo lapsia lähes kenelle vaan, joten.. Toivon mukaan mietit, minkälainen esimerkki sinä olet, jos teet lapsen.

huolehtimaan itsestään? Itse olen ylipainoinen mutta kummasti vaan jaksoin tänäänkin työpäivän olla jalkeilla ja liikkua. Työssäni siis liikun koko ajan.

Vierailija
14/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on huomattavan ylipainoinen, kuten ap antaa käsittää, niin kyllä oma elämänhallinta on silloin huono! Jos huolehtii itsestään, niin ei tee itsestään mitään superkokoista, koska se on epäterveellistä. Ja lapselle erittäin huono esimerkki. Ruokatottumuksetkin luultavasti pyörivät pulla-hamppari-pizza tienoilla, joten sekin jo osoittaa pätemättömyyttä huolehtia itsestään.

Vierailija
15/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on huomattavan ylipainoinen, kuten ap antaa käsittää, niin kyllä oma elämänhallinta on silloin huono! Jos huolehtii itsestään, niin ei tee itsestään mitään superkokoista, koska se on epäterveellistä. Ja lapselle erittäin huono esimerkki. Ruokatottumuksetkin luultavasti pyörivät pulla-hamppari-pizza tienoilla, joten sekin jo osoittaa pätemättömyyttä huolehtia itsestään.

eivät mässää roskaruokaa. On nimittäin tutkittu, että lihomiseen vaikuttaa 60-80% geenit. Toinen lihoaa sellaisella ruokavaliolla, millä toinen on normaalipainoinen.

Lisäksi täällä puhutaan, kuinka lihavuus olisi kauhea synti. Kuka meistä on täydellinen?

-On myös kamalaa, jos äiti polttaa tupakkaa

-On mt-ongelmainen

-Työtön

- ÄO pieni

-Käyttää huumeita

-Juo Alkoa

-Käyttää väkivaltaa

-On terveysintoilija ja aiheuttaa lapsilleen anoreksian

-On toisia kyttäävä psykopaatti

Kyllä äidin lihavuus on aika pieni paha :D

Itse ex-lihava

Vierailija
16/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 42 nyt kolmatta lasta odottaessa. Ekan kohdalla BMI 47. Toisesta en muista. Kaikki raskaudet sujuneet ongelmitta/vaivoitta. Lapset terveitä ja olen ollut elämäni vedossa.

Vierailija
17/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat syntyneet alle 3500 painoisina yliaikaisina vauvoina. Molemmat menee painon suhteen miinuskäyrillä eivätkä ole tippaakaan lihavia. Perhe syö terveellistä ruokaa. Lapset ei syö karkkia, limskaa tms. herkkuja. Mä olen lihava ja karkit syön illalla, kun lapset nukkuu. Edelleenkään en näe itseäni niin suurena pahana lapseni elämässä. Ärsyttävää yleistämistä, että lihava pilaa automaattiseti lapsensa elämän. Kyllä se on vanhemmuuteen kykenemätön, joka sen tekee.

Vierailija
18/43 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta alat lapsentekoon. Elämä on tässä ja nyt, ja se aika, jolloin lapsia ylipäänsä saa, on lyhyt.

Itsekin olen ylipainoinen kahden lapsen äiti. En oikein käsitä, miten lihavuus liittyy äitiyteen. En ole koskaan kuullut, että kenenkään lapsuuden suurin trauma ois ollut vanhempien paino! Jokainen ihminen tekee elämässään suurempia virheitä kuin hankkii itselleen ylipainoa.

Vierailija
19/43 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät mässää roskaruokaa. On nimittäin tutkittu, että lihomiseen vaikuttaa 60-80% geenit. Toinen lihoaa sellaisella ruokavaliolla, millä toinen on normaalipainoinen.

Lisäksi täällä puhutaan, kuinka lihavuus olisi kauhea synti. Kuka meistä on täydellinen?

-On mt-ongelmainen

-Työtön

- ÄO pieni

-Käyttää huumeita

-Juo Alkoa

-Käyttää väkivaltaa

Itse ex-lihava

Nytkö siis lihavat käyttävät geenejä (teko)syynä lihavuuteen?! Voi voi...

Olet ymmärtänyt asian vähän väärin. Ei se geeni-juttu tarkoita sitä, että joku lihoisi normaalilla terveellisellä ruokavaliolla yhtään mihinkään! Kyllä SUURIN OSA huomattavan lihavista aiheuttaa ihan omalla huonolla ruokavaliollaan lihavuutensa. Joko syö liikaa, syö jatkuvasti epäterveellisiä ruokia ja roskaruokaa, ei liiku tarpeeksi syömisiinsä nähden. Toiset eivät liho yhtälailla HUONOLLA ruokavaliolla kuin toiset. Se geeni-juttu tarkoittaa sitä.

Vaikka luettelisit kaikki maailman viat tässä, niin se ei tee huomattavaa lihavuutta sen paremmaksi asiaksi...! Ja kyllä sellainen on äärettömän huono esimerkki lapselle.

Vierailija
20/43 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-On mt-ongelmainen

-Työtön

- ÄO pieni

-Käyttää huumeita

-Juo Alkoa

-Käyttää väkivaltaa

Itse ex-lihava

Nytkö siis lihavat käyttävät geenejä (teko)syynä lihavuuteen?! Voi voi...

Olet ymmärtänyt asian vähän väärin. Ei se geeni-juttu tarkoita sitä, että joku lihoisi normaalilla terveellisellä ruokavaliolla yhtään mihinkään! Kyllä SUURIN OSA huomattavan lihavista aiheuttaa ihan omalla huonolla ruokavaliollaan lihavuutensa. Joko syö liikaa, syö jatkuvasti epäterveellisiä ruokia ja roskaruokaa, ei liiku tarpeeksi syömisiinsä nähden. Toiset eivät liho yhtälailla HUONOLLA ruokavaliolla kuin toiset. Se geeni-juttu tarkoittaa sitä.

Vaikka luettelisit kaikki maailman viat tässä, niin se ei tee huomattavaa lihavuutta sen paremmaksi asiaksi...! Ja kyllä sellainen on äärettömän huono esimerkki lapselle.

että lihavilla ei ole yhtään sen enempää ylipainoisia lapsia kuin esim. hoikilla vanhemmillakaan. On vain helppo syyttää lihavien lasten lihavia vanhempia.

Siinä mielessä kyllä olen samaa mieltä kanssasi, että lihavuus on aina terveydellinen ongelma ja lisäksi psykologinen ongelma. Harva meistä todella haluaa olla lihava, joten jotain on pielessä elämänhallinnassa, jos ei kykene laihduttamaan tai pysymään normaalipainossa. Toisaalta lihavuus on näkyvä osa ongelmaa, useimmilla ihmisillä on luurangot kaapissa ja niitä kolisutellaan vain suljettujen ovien sisällä. Monet lihavat aktivoituvat lasten myötä, menettävät painoa puuhatessaan ja alkavat syödä terveellisemmin.

Lihavuus on aina oire jostain - enkä nyt puhu mistään 5 kilosta ylimääräistä vaan 20-50 kiloa ylimääräistä. Jos vanhempi on kyennyt selvittämään itselleen, missä vika, on hän aivan varmasti hyvä vanhempi siinä missä laihempikin. Oma lukunsa on nämä ruokafanaatikot, jotka siirtävät oman epäterveen asenteensa ruokaan. Ystäväni jankuttaa lapsilleen koko ajan, miten liikaa ei saa syödä ja miten joku lapsista on viime aikoina syönyt valtavasti ja ylipäätään puhuu ruoasta koko ajan. Lapset ovat kaikki anorektisen laihoja,ja veikkaan, että aikuisina kärsivät paino-ongelmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi