Terroristi päiväkodissa, mitä tehdä?!
Tyttäreni on 2v. ja aloitti päiävkodin 3kk sitten, ryhmässä 1-3 vuotiaita 10-15 lasta, riippuen miten kukin on paikalla, osa osa-aikaisia.
Reilu kuukausi sitten sattui ikävä välikohtaus ja tytärtäni oli purtu poskeen, niin että siinä oli ikävä iso mustelma, hampaan jäljet ja turvotusta. En ollut asiasta aluksi huolissaan ja ajattelin, että sattuuhan noita ja ei meidänkään tyttö mikään enkeli ole.
Juttelin kuitenkin asiasta tuttavan kanssa, joka on psykiatri, niin hän neuvoi ottamaan yhteyttä päiväkotiin ja selvittämään asiaa tarkemmin, kun pikaisesti pihalla kerrottu "riitaa liukumäessä ja heippa"..
Asiaa selviteltiin ja kolme eri versiota tapahtumista sain ja päiväkoti teki tapaturmailmoituksen ja asia oli sillä selvä...
Olin unohtanut jo koko asian, kunnes tällä viikolla olin hakemassa tytärtä, olivat he lähdössä ulos ja eteisessä pukemassa. Puin itse lapseni ja jutustelin hoitajien kanssa, kunnes tämä terroristi aloitti taas...
Hän oli puettuna ja istui kahden pojan välissä odottamassa, hän yritti koko ajan purra poikia poskiin, töni heitä. Tyttö nousi pari kertaa seisomaan ja hänet komennettiin takaisin. Kolmannella kerralla hän nousi taas ja komennon jälkeen tönäisi kiusaksi 1v. tytön nurin niin että tyttö löi suoraan pään laattalattiaan.
MITÄ MÄ TEEN? Otanko asian esille vai annanko olla? Viimeksikin sain niin nihkeää kohtelua...
Kommentit (24)
Kun se nyt vaan ei ole kosminen, vaan kosmeettinen haitta. Kyllä toi kosminen nyt vaan oli aika hauska:)
kun alaikäiselle pojalle jäi stiletin pistosta arpi...
Kun joku tekee rikoksen, hänen maksettavakseen saattaa tulla esim. poikamme tapauksessa olevasta kosmisesta haitasta summa, jonka sitten oikeus katsoo onko sopiva rikoksen tekijän maksettavaksi.
Asianajaja laittoi kanssamme luettelon kaikista kuluista (lääkärikulut, lääkkeet, kivut...) jossa tosiaan oli laitettu kosminen haitta.
Ei kenekään tarvitse "kärsiä" arvista jotka rikoksen uhrina saa syyttömänä. Näin toimii oikeus ja pojallemme tuli rahaa tuosta kosmisesta haitasta kuten muistakin asanajajan laittamista vaatimuksista.
Tarkoitat varmaan kosmeettista haittaa. Sana "kosminen" viittaa ihan muualle.
Ihmettelen vastauksia. Tuollainen jatkuva pureminen ja töniminen EI OLE normaalia.
Kun se nyt vaan ei ole kosminen, vaan kosmeettinen haitta. Kyllä toi kosminen nyt vaan oli aika hauska:)