Äitiyspakkauksen vaatteet on tosi rumia!!!
Ja noi toppapuvut... IHAN KARSEITA. Vuoden 2010 paketissa on ihan siisti, mutta noi vuoden 2004-09 ja 2011 puvut, yöks. Vaatteet on kyllä niin rumia. Värittömiä ja tylsiä.
Kommentit (32)
neutraaleja värejä joihin voi yhdistellä omia värikkäämpiä vaatteita. Mulla siis vuoden 2010 pakkaus.
Mutta niiden vaatteiden laatu on aivan paskaa! Kaikkia on pesty ja käytetty maksimissaan 10 kertaa, useampia ei sitäkään vaan ihan pari kertaa olleet päällä (eikä pienen vauvan vaatteet nyt kovinkaan ihmeellisesti käytössä kulukaan, kun se vaan möllöttää eikä esim. konttaa), mutta harmaista puolipotkareista on kahdesta kohtaa kangas revennyt sauman kohdalta (tullut reikä), vihreästä bodysta on sauma ratkennut, yöhaalarista on kangas revennyt kahdesta paikasta nepparin kohdalta ja lisäksi sauma ratkennut, valkoiset puolipotkarit on aivan kulahtaneet ja nukkaantuneet ja kevyttoppis on myöskin ihan nukkaantunut ja kulahtanut ja meinaa lisäksi ratketa haaroista. Miten ne edes kehtaa laittaa noin paskalaatuista kertakäyttötavaraa pakkaukseen! En tajua!
äitiyspakkausta ja olen kierrättänyt äitiyspakkausten vaatteita lapsilla ja ne ovat edelleen todella hyvässä kunnossa!
neutraaleja värejä joihin voi yhdistellä omia värikkäämpiä vaatteita. Mulla siis vuoden 2010 pakkaus.
Mutta niiden vaatteiden laatu on aivan paskaa! Kaikkia on pesty ja käytetty maksimissaan 10 kertaa, useampia ei sitäkään vaan ihan pari kertaa olleet päällä (eikä pienen vauvan vaatteet nyt kovinkaan ihmeellisesti käytössä kulukaan, kun se vaan möllöttää eikä esim. konttaa), mutta harmaista puolipotkareista on kahdesta kohtaa kangas revennyt sauman kohdalta (tullut reikä), vihreästä bodysta on sauma ratkennut, yöhaalarista on kangas revennyt kahdesta paikasta nepparin kohdalta ja lisäksi sauma ratkennut, valkoiset puolipotkarit on aivan kulahtaneet ja nukkaantuneet ja kevyttoppis on myöskin ihan nukkaantunut ja kulahtanut ja meinaa lisäksi ratketa haaroista. Miten ne edes kehtaa laittaa noin paskalaatuista kertakäyttötavaraa pakkaukseen! En tajua!
Onkan sulle osunut jotain maanantaikappaleita? Mulla myös 2010 pakkaus ja paljon on vaatteita käytetty (meillä refluksivauva, joten vaatekertoja menee monta päivässä), mutta yksikään ei ole rikki eikä edes pahasti nukkaantunut. Kyllä moni kalliin rahan vaate on jo pahemmassa kunnossa.
käytän nestemäistä pesuainetta, en huuhteluainetta. Pesen pesuohjeen mukaan, en kuivausrummuta. Pesukone on halpis-UPO, joka ei linkoakaan kovin tehokkaasti.
-22
Jos vuodessa syntyy 60 000 lasta, niin on sitten yht' monta äitiä mielipiteineen. Ole siinä sitten.
itse ottaisin mieluiten valkoisia tai beessejä perusvaatteita, mutta osa tykkää värikkäistä. Itse mielummin ostan päälysvaatteet joten neutraalit olisivat parhaita alusvaatteina ja yöpukuina.
Senhän saa tietysti ottaa rahana.
Meillä oli käytössä 2007 pakkaus, ja tykkäsin siitä tosi paljon. Lapsemme on tyttö, ja hyvin hänelle sopivat pakkauksen limenväriset, turkoosit ja keltaiset vaatteet. Eniten taisimme käyttää puolipotkareita (turkoosit ja limet), muutamaa 60 cm bodya, raidallista kietaisubodya, toppahaalaria, petivaatteita, kynsisaksia, harjaa ja kevyttoppapukua. Erityisesti tuo kevyttoppa oli loppukesästä syntyneen vauvan kanssa todella kätevä.
Käyttämättä jäivät (muistaakseni) 70 cm kokopotkarit, toppalakki (mummi kutoi villaisia monta) ja trikoinen pipo. Käytimme kertavaippoja, joten Imse Vimsen kestovaipan annoin kestoja käyttäneelle tuttavaperheelle.
Mutta hyvä, että pakkauksen voi ottaa myös rahana, niin jokainen saa valita. Vaaleanpunaisia vaatteita saimme yllin kyllin lahjoina vauvalle, joten pakkauksen neutraalien vaatteiden lisäksi oli sitten niitäkin.
tuli otettua vaikken ensin aikonut. Minustakin oli ihania poikaa ajatellen ja kahden muksun kanssa kaupoissa kiertely ei niin innosta. Vaatteista suurin osa menee kuitenkin alle puoli vuotta. En ihan usko että tulisi yhtä järkeviä valintoja ja yhtä iso kasa jos sen rahan kanssa lähtisi kauppoihin.
Samaa mieltä yhden kirjoittajan kanssa että ainoa todella vastenmielinen puku viime vuosilta oli -05, mutta paketin muu sisältö tuli kyllä käytettyä tarkkaan.
Käytettiin lähes kaikkia vaatteita. Olivat toimivia. Ilmaiseksi paketiksi aivan mahtava juttu.
Prinsessavaatteita tuli sitten lahjaksi ja iloisia perusvärejä (retrotyylisiä) ostin itse uutena tai huuto.netistä.
mutta miksi ne vaatteet ovat vuodesta toiseen niin poikamaisia? Miksei osa pakkauksen vaatteista voisi olla vaikka vähän iloisempia ja neutraalimpia? Tai sitten että olisi kaikkia värejä. Jos on vaaleansinistä, niin voi olla vaaleanpunaistakin. Tai sitten ei kumpaakaan näistä väreistä. Mutta vaikka punainen, violetti, turkoosi, limenvihreä, jne, ovat sellsia värejä, jotka käyvät hyvin kumpaisellekin. Miksi harmaata? Tosi ankee väri. Tai sitten ne kamalat väriyhdistelmät. Jos sitä väriä onkin, niin sitten täytyy olla ihan toisiinsa sopimattomasti.
Kun siellä on kerran pojan vaatteita, niin vois hyvin olla tytönkin. Joku jo sanoikin, että miks tytöt on eriarvoisia, että heille voi laittaa pojan vaatteet mutta pojalle ei tytön vaatteita? Ei ehkä nyt prinsessan kuvia tai hörhelöä noihin kannattais laittaa, mutta ihan hyvin vois olla sellaisiakin neutraaleja, mitkä on vähän enemmän ehkä tyttömäisiä, kun yleensä ne kaikki on kovin poikamaisia. Pienestä vauvasta ei helposti vieras ihminen erota, onko tyttö vai poika, niin tylsää sitten pukea kaikki vauvat niihin poikien vaatteisiin.
Olis sitten vaikka erivärisiä yksivärisiä, jotka on helppo yhdistellä muihin vaatteisiin ja sillä tehdä asusta tyttömäinen tai poikamainen. 2009 pakkaus oli siitä hyvä, että oli paljon valkoista. Olis vaan saaneet olla pienempiä ne vaatteet, siis alle 4-kuukauden ikäiselle, kun tosiaan sit tulee ne porkkanasoseet sun muut. Ei mitään järkeä pistää niitä vuoden ikäisenäkin sopivia POTKUHOUSUJA sinne, niitähän pidetään vain vastasyntyneellä. 50cm ja ehkä jokunen 60cm, ne on kuitenkin aina niin reiluja kokoja noi äp-vaatteet, että 60cm menevät ekat puoli vuotta. Alkuun tuolla kai olisi tarkoitus päästä, sitten myöhemmin on aikaa ja voimia hankkia itse lisää vaatteita, kun tietää, millaisista tykkää ja mitkä ovat omasta mielestä käteviä (esim. puolipotkarit sun muut eivät todellakaan ole sirolla vauvalla käteviä, kun eivät pysy päällä).
Totta kai on hienoa, että on tällainen ilmainen avustus, mutta voisi siitä silti tehdä hieman houkuttelevamman vaikkapa muillekin kuin esikoisen tai poikalasten äideille. Ja jos ei ota pakkausta, niin saa sen 140e, että tavallaanhan se kuitenkin maksaa sen verran sitten ottajalle.
Toiselle en aio ottaa, ekalle otin ja vaatteita pääasiassa pidettiin, mutta oli siellä sellaisiakin, joita en tytölle laittanut, esim. persikka-siniraitainen ysärityylin collegepuku, josta silloin 8v serkkuni kysyi, että voivatko he saada nuo poikien vaatteet (vaikka heillä ei silloin ollut vauvaa :D). Ja siis siinä oli sellainen terätön kelta-beigeraitainen potkari kanssa, niistä se siis kysyi. Vihreät oli musta ihan jees, vaikka se olikin enemmän sellainen poikamainen vihreä. JOku lime tai omena olis ollut neutraalimpi mielestäni ja helpompi yhdistää tyttöjen vaatteisiinkin.
Se lila takavuosien haalari oli muuten ainakin mun mielestä nätin värinen - kerrankin! Tai joku vihrtäväkin on ollut ihan jees. 2009 haalarista jostain syystä tykkäsin, vaikka oli harmaa, mutta kuitenkin sellainen vähän hopeanharmaa. Siihen oli helppo kuitenkin laittaa kumman vain asusteet. Kummallisinta oli, että se siihen sopiva hattu oli vauvan kokoa ja haalari yli 1-vuotiaan! Ja sit ne toppatöppösetkin, ei oikein kävelevä tee mitään niillä ja ne taas oli tosi reilut. Kandeis olla toisiinsa sopivana ajankohtana sopivat noi vaatteet ja ajatella vähän sitäkin, että jos pistää jonkun 80cm haalarin, niin lapsi kävelee ja leikkii silloin eri tavalla kuin vauvana. Pitäis olla sit rukkasissakin peukut.
Minusta ne olivat kaikki aivan ihania. Laatutavaraa ja kootkin taidolla valittuja. Hienoa että meillä edelleen saa tällaisen lahjan aivan ilmaiseksi.
Minusta ne olivat kaikki aivan ihania. Laatutavaraa ja kootkin taidolla valittuja. Hienoa että meillä edelleen saa tällaisen lahjan aivan ilmaiseksi.
Arvostan myös sitä, että äitiyspakkauksen saa ilmaiseksi. Jos nyt jostain kehtaa valittaa, niin vaatteiden värejä olisi voinut miettiä hieman tarkemmin. Esimerkiksi pakkauksen collegehousut ovat tosi kivoja, mutta miksi väreinä ovat harmaa, ruskea ja vaaleansininen?! Mä pukisin mieluusti vauvani iloisen värisiin vaatteisiin ja esimerkiksi keltainen, vihreä ja oranssi sopivat ihan hyvin sekä pienelle pojalle että tytölle. Mutta harmaa, ruskea... blaaaah.
se haalari on hirvee ja muutenkin ne laivojen kuvan niis bodyissa miten sellasen tytölle voisi ylle pukea.. nään jo kauhukuvia miten mammat hyysää kaupungilla paksuposkisia nyssöpoikia niissä harmaissa puhvihaalareissa..jos joku tarvii niin huutonetissä niitä myydään 5 € eteenpäin :) itse voin vaikka lahjottaa pojalle en tuota aio koskaan pukea..
Itse ajattelin myös, että käyttämättä jää koko toppahaalari. Mutta: tyttäreni syntyi helmikuun alussa ja on pituudessa aivan keskikäyrällä, painossa vähän sen alla. Toppahaalari on sopiva nyt, tai oikeastaan jopa iso, en vieläkään voi vetää vetoketjua ylös asti kiinni, vaikka tyttö muuten käyttää nyt pääasiassa 74 senttisiä vaatteita. Eli todennäköisesti se mahtuu ainakin vuoden ikäiseksi päälle. Eri asia on sitten, että onko se käytännöllinen asu itsekseen hiekkalaatikolla tonkivalle, koska eihän sitä siihen ole tehty. Kaikilla ei kuitenkaan ole sellainen kiire liikkeelle kuin tuolla elohopealapsella. Ja vaikkei haalari siitä tykkääkään, käytän sitä lapsella kyllä siellä hiekkikselläkin. Leikin jälkeen on sitten hyvä kotimatkalla vähän nukahtaa rattaisiin lämmin haalari päällä...