Mikä soitin saa sinut haltioitumaan ja pakahtumaan ihastuksesta?
jos soittaja osaa soittaa hyvin... onko sellaista soitinti?
Kommentit (40)
Ne nyt ainakin. Saksofonin ääni on aivan upea! Itse olen soittanut 20 vuotta pianoa, joten se on myös mieluinen. :)
Jos yksi soitin pitää valita. Jos on oikein hyvä piano ja soittaja niin ei oo sen voittanutta.
mua alkaa itkettämään ja nousee iho kananlihalle kun kuuntelen kunnon saksofonin soittoa. Se on äärimmäistä sisuskalujen shiatsua.
harppu, sello, piano, kitara..
enemminkin se tunne mikä välittyy kun soittaja eläytyy, ja osaa tietenkin soittaa :)
soittimia joista en pidä kauheasti on viulu poikkihuilu ja vaskipuhaltimet (sellaisenaan)
ja pianoa haluaisin itse osata soittaa. Eric Clapton kitaroineen on sekin ihan kiva yhdistelmä.
Poikkihuilu, harppu, urut, sello, didgeridoo.
eniten tykkään säkkipillin äänestä, ja sellaisesta soittimesta minkä nimi on mongolialainen hevosenpääviulu :)
Uruistakin, mutta riippuu tosi paljon mitä niillä soitetaan.
Joo, hevosenpääviulu tosiaan on todella upeaääninen. Vähän rosoinen sointi antaa tunnetta.
Lisäksi näin kontrabassoa soittavana myös kontrabasso herättää tunteita.
ehkä myös saksofoni ja jossain määrin myös piano.
Jos joku osaa räväyttää oikein eläytyen oikeaa mustalaismusiikkia alttoviululla, olen myyty. Pikkarit kostuu...
Ehdottomasti piano. Viulukin ok, mutta pianoa voittanutta ei ole.
kitaraa soittava mies on vain niin seksikästä kuin olla ja voi. Ja tietty kitara myös kuulostaa hyvältä :)
jos soittaja on poikkeuksellisen hyvä. Soitin on silloin vain ilmaisun väline.
Helpoiten tämä reaktio kuitenkin syntyy, jos soitin on marimba, banjo, pedal steel, rummut tai sello. Taidokas pedal steel-kitaran soitto saa kyyneleet silmiin, siinä on jotenkin niin sydäntä ravisuttava soundi...
eniten tykkään säkkipillin äänestä, ja sellaisesta soittimesta minkä nimi on mongolialainen hevosenpääviulu :)
Uruistakin, mutta riippuu tosi paljon mitä niillä soitetaan.
Poikkihuilu, piano ja viulu. Toki kappaleen pitää olla myös koskettava, pelkkä hyvä soitto ei ihan riitä. Paitsi ehkä poikkihuilussa, se kuulostaa ihanalta joka tapauksessa.
Molemmat saa ihon ihanasti kananlihalle ja selkäpiin värisemään...
Ehdoton ykkönen on VIULU.
Toisena sitten mandoliini, banjo sekä dulcumer (tms.).
Ehdoton ykkönen on VIULU. Toisena sitten mandoliini, banjo sekä dulcumer (tms.).
Poikkihuilu
Säkkipilli (tämä voisi oikeasti jakaa ykkössijan)
Didgeridoo
Varsinkin saksofonia ei kuule tarpeeksi usein!
Aiemmin naapurissamme asunut alle parikymppinen poika soitti yhtenä kesänä saksofonia sisällä, josta ääni kantautui parvekkeen kautta meille.
Oli ihanaa istua lämpimänä kesäiltana parvekkeella ja kuulla hyvää soitantaa. Ihan kuin olis ollu jossain ulkomailla! Jazz vain raikasi!
Scotland is free