Jarna
Tunnetteko oikeasti ketään, jonka nimi Jarna? Milloin on ollut muodissa, tekisi mieli antaa lapselleni, mutta onko nimi jotenkin leimautunut, kun täällä jotain inside läppää monasti ollut.
Kommentit (14)
Terveisiä jos joku tunnisti,luulee tunnistaneensa.=)
Olen myös tavannut rottweilerin nimeltä Jarna mutta en sit muita.
60-luvulla syntynyt, sellanen perusnimi, kun ei tullut meille Jarnoa niin tuli sentään JArna : P se tyylis-ihminenhän on "Jarna"
Enpä tiedä, oko ollut koskaan muodissa.
Lapselleen saa tietty antaa, jos haluaa, kun hyväksytty nimi on. Mutta omasta mielestäni tuo ei ole ollenkaan kaunis nimi. Tykkään enemmän vaikka nimistä Jaana tai Johanna.
Joku siinä nimessä viehättää. Kiitos vastauksista kaikille :)
Tosin kuulostaa vähän pojan nimeltä.
Johanna Tukiaisen manageri on Jarna?
Itse ainakin olen 30 v mies, Jarna
Lainaus "kysy kirjastonhoitajalta" -palstalta:
Pentti Lempiäisen kirjan "Nimipäivättömien nimipäiväkirja" (WSOY 1989) mukaan Jarna on suhteellisen uusi, vasta 60-luvulla yleistynyt nimi. Kirjoittajan mukaan nimi voi ttodellakin olla naispuolinen muunnos Jarno-nimestä, joka puolestaan on muunnelma nimestä Jeremia. Jeremia käännettynä tarkoittaa Jumala korottaa tai Jumala avaa sydämen.
Muistikuvanne Laineen perheestä on aivan oikea.Kalevi Kalemaan kirjoittamassa Edvin Laineen elämäkerrassa(KALEMAA, Kalevi: Edvin Laine : sisulla ja tunteella,WSOY, 2003,ISBN 951-0-28320-7) on tietoa tyttären nimestä.
Lainaus 1:" Mirjam oli varma, että hänen toinen lapsensa olisi poika, ja hän oli ristinyt sen mielessään Jarmoksi."
Perheeseen syntyikin tyttö eikä vanhemilla ollutkaan nimeä valmiina, jolloin Edvin Laine keksi vastineen Jarmo-nimelle
(kuolleen lapsen nimi oli siis Jarmo, ei Jarno). Lainaus 2:
"Tytön nimeksi pannaan Jarna Terhikki".
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla syntynyt, sellanen perusnimi, kun ei tullut meille Jarnoa niin tuli sentään JArna : P se tyylis-ihminenhän on "Jarna"
Suosituin 1960-luvulla, mutta väestörekisterin mukaan pari Jarnaa ollut jo ennen sitä.