Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uhmakkuushäiriöinen lapsi

Vierailija
22.10.2011 |

Täällä keskustellaan paljon väkivallasta perheenjäsenten(kin) välillä. Meidän poika (8v) on ns. hankala lapsi jonka kanssa on ollut pakko käyttää fyysistä voimaa tietyissä tilanteissa. Tästä johtuen ilman varsinaista väkivaltaa poika on välillä punaisilla hiertymillä kun häntä on pakko pidellä aloillaan. Tämä pakko siksi ettei hän vahingoittaisi muita tai hajottaisi koko huushollia. Itsellä aina paha mieli näiden sessioiden jälkeen mutta muutakaan keinoa en tiedä mikä auttaisi. Pinna palaa useasti pojan kanssa vaikka minusta on alkanut tuntumaan ettei hän mahda itselleen mitään. Eli mikä avuksi kun poika ei siedä pettymyksiä vaan saa raivarin kaikesta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhmakkuushäiriö?

SUlla on väärä tekniikka jos jää mustalmia

Vierailija
2/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä että olet itsekin "kuumakalle"? Olisko perinnöllistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli fyysinen voima tarkoittaa tässä kohtaa sitä että pidän lasta aloillaan kun hän saa raivarin. Ja täytyy sanoa ettei kyse ole ihan pienestä kiukusta vaan todellisesta raivosta lapsella. Voisin jopa sanoa että tilanne vaikutaa pelottavaltakin. Olen yrittänät saada tilanteen haltuun puhumalla ja rauhoittelemalla mutta se on osoittautunut turhaksi..

Vierailija
4/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi olevani kuumakalle mutta ehkä se tilanteen mahdottomuus saa tunteet kuohumaan ja tietty epätoivo vaan lisää sitä. Enkä puhunut mustelmista niinkään..Ja täytynee lisätä että perheessä tosiaan on muitakin lapsia joiden kanssa tätä kyseistä ongelmaa ei ole.

Vierailija
5/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivareita ei pyty kokonaan estämään.

Vierailija
6/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullu koulusta, pitää mennä nukkumaan, miten usein, mikä sen "laukasee"?

Vierailija
7/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen olevinaan havainnut että nälkäisenä tai makeita syötyään kaikki tuntuu häiritsevän poikaa tavallista enemmän. Hän on myös todella kova jännittäjä ja tilanteet kärjistyy stressinkin johdosta. Kiukun laukaisee jokin aivan mitätön juttu. jos hän ei saa vaikka syödä karkkia aamupalaksi. Hän on myös kova ärsyttämään ja kiusaamaan mm. sisaruksiaan jolloin tulee usein riitaa ja lisää raivareita..

Vierailija
8/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrotko mikä ois oikea tekniikka?Raivareita ei pyty kokonaan estämään.

ja ilman koulutusta kiinnipitoon EI pidä ryhtyä, koska se on vaarallista (sekä kiinnipidettävälle että pitävälle). Mä en nyt kuitenkaan tässä netitse voi ryhtyä sitä tekniikka opettamaan, koska se on aika fyysinen homma ja siihen pitäisi siis nähdä koko ruumis ja olla ihan samassa huoneessa.

Toinen asia on, että mustelmat ovat myös merkki siitä, että kiinnipito menetelmänä ei ehkä ylipäätäänkään toimi tämän lapsen kohdalla.

Vierailija
9/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä todella pelottava ajatus etten pitelisi poikaa kun hän heittäytyy kovin hurjaksi. Pitäisikö katsoa sivusta kun hän satuttaa muita ja hajotaa kotia ihan surutta? Ja voiko todella olla niin että kaikin voimin riuhtovaa lasta pidellessä ei jäisi alkuunkaan jälkiä tämän iholle?

Vierailija
10/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään lapselle ei mielellään haluaisi lääkkeitä, mutta kun teillä on noin paha tilanne, niin voisi rauhoittaa.

Vierailija
11/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö, nyt 15v, joka myös saanut raivareita, joissa on ollut pakko pitää kiinni. Periaate, jota itse olen noudattanut, on se, että itse pitää pysyä rauhallisena, eikä mennä mukaan raivariin. JOs itse hiiltyy, on iso vaara, että käyttää tarpeettoman kovia otteita. Olen myös pitänyt kiinni "isommilla otteilla" eikä pelkästään esim. ranteista puristaen.

Joku kysyi missä edellä missä tilanteissa raivareita syntyy. Voisin vastata, että periaatteessa ihan missä vain. Sellainen, jolla ei ole vastaavaa lasta, ei varmasti voi ymmärtää, miten toisella lapsella tilanne vain menee "yli". Meillä on kaksi muutakin lasta ja heillä käytös ihan erilaista.