Narsistit ympärilläni: Kuinka toimia itsekkäiden ihmisten kanssa
Narsistit ympärilläni: Kuinka toimia itsekkäiden ihmisten kanssa. Pitääkö laittaa kirja tilaukseen?
Kommentit (12)
Minusta se on hyvä kirja. Luin kun jouduin narsistin maalitauluksi. Tärkein ohje tuossa taisi olla, että juokse heti, narsistilta on turha odottaa myötätuntoa.
Jos vaan voit, niin älä pidä heitä elämässäsi.
Miksi haluat toimia itsekkäiden ihmisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Eikun, just päinvastoin
Kokoomukselaisiin p!itää ottaa ns. hajurako. Kermaperseet ovat aina tympeää "minäminäminämulle"- seuraa. YÄK
Itse olen paljon kuunnellut narsismista viime aikoina. Kaikissa toistuu sama neuvo: lähde varoittamatta, jätä selittämättä, lopeta yhteys. Mitään viitettä siihen suuntaan antamatta.
Narsisti haluaa kaikkein eniten vastakaikua. Oli se sitten positiivista tai negatiivista tai mitä tahansa reaktiota, niin nimenomaan se reagointi on se, mistä narsisti elää ja saa voimansa jatkaa. Kun tämä elämänvoima otetaan pois, narsistille ei jää mitään muuta kuin hiljaisuus, ja se on kuulemma myrkkyä narsistille.
Harva kuitenkaan pystyy tähän, vaan moni alkaa sulaa ja katua, jos narsisti laittaa kaikki peliin ja osoittaa jopa "muuttumisen" merkkejä. Mutta narisisti ei muutu. Hän vain koittaa saada haluamansa takaisin, päästäkseen takaisin valta-asemaan ja niskan päälle. Ei siis parane mennä ansaan.
Noin 4 % on narsistisia ihmisistä. Nykyisin on toki narsisti heti kun ei tanssi just sun pillin mukaan. Mielestäni se joka aina syyttää muita, on ihan itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun, just päinvastoin
"Kuinka toimia itsekkäiden ihmisten kanssa" - luki aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 4 % on narsistisia ihmisistä. Nykyisin on toki narsisti heti kun ei tanssi just sun pillin mukaan. Mielestäni se joka aina syyttää muita, on ihan itse
Narsistisia eli saman tyyppisiä piirteitä esiintyy muillakin. Ja narsismista saa silloin parhaiten vastauksia, miten sellaisen kanssa toimitaan.
Sen kirjan kirjoittajahan on itsekin kertonut olevansa huijari. Hänellä ei ole mitään alan koulutista ja hän on itse se narsisti. Ihme että noita kirjoja yhä myydään.
Jatko-osan voi kirjoittaa tekoälyllä
Supersuositun kirjailijan käytännöllinen kirja neuvoo, miten toimia äärimmäisen itserakkaiden ihmisten kanssa.
He ovat parempia, kiinnostavampia ja taitavampia kuin muut - ainakin omasta mielestään.
Hyväitsetuntoisen ihmisen lähellä muillakin on hyvä olla, mutta narsistin itserakkaus mitätöi ympärillä olevat ihmiset. Narsistisia piirteitä löytyy arviolta joka viidenneltä, narsisteja on ihmisistä arviolta noin prosentti.
Jos narsisti on työkaveri, pomo tai puoliso, oma toiminta pitää suunnitella tarkasti, jotta yhteistyö sujuu. Tosielämän esimerkkien ja erilaisten ihmistyyppien avulla Thomas Erikson kertoo, miten asiat saa sujumaan myös narsistien ja itsekeskeisten ihmisten kanssa.