Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lapsijulkkis. Haluatko kysyä minulta jotain? En kerro, kuka olen.

Vierailija
21.10.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ihan tarkkaan kertoa, mutta olisi kiva tietää oletko esim. opettaja, terveysalalla, kaupallisella vai jotain ihan muuta.

Vieläkö soitat?

Vierailija
22/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan muista nimeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ihan tarkkaan kertoa, mutta olisi kiva tietää oletko esim. opettaja, terveysalalla, kaupallisella vai jotain ihan muuta.

Vieläkö soitat?

sen ehkä kerran, pari vuodessa esille ja soitan itsekseni. Pidän musiikintunteja. Kukaan oppilaistani ei tiedä, kuka olen. En ole edes sanonut silloin, kun joku oppilaani toi kotoaan levyn, jolla soitin.

En tiedä, miksen halua kenellekään puhua tästä. Ehkä olen sitten niin traumatisoitunut ja pettynyt kaikkeen, mitä siihen liittyi. En jaa itsestäni julkisesti juuri mitään, vain läheisilleni. Facebook-tilinikin on maailman tylsin. Ei kuvia, ei mitään informaatiota ja statukset ympäripyöreitä niitänäitä.

ap

Vierailija
24/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit sanoa niille ihmisille jotka yrittävät saada lapsensa julkkiksiksi?

Lapsen pitää haluta jotain niin paljon, että itse kestää sen julkisuuden. Se, että vanhemmat haluavat lapsestaan julkkiksen, tuhoaa lapsen. Jos lapsi ei itse sitä halua, julkisuus on piinaavaa. Näkee itsensä lehdissä ja näkee sen "minän", mitä vanhemmat haluavat lapsestaan. Minulla kesti kauan käsittää, kuka itse olen. Olin elänyt vain vanhempieni toiveita koko lapsuuteni.

Vanhemmat voivat itse pyrkiä julkisuuteen, jos se julkisuus itsessään on jotain, mitä he haluavat. Säästäisivät lapsensa siltä.

ap

Vierailija
25/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kysyn, että oletko kokenut kuinka ison hypetyksen? Menestyksen tuoma hinta kun on muuttunut kovasti esim 70-luvusta nykypäivään...

Vierailija
26/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko ei ole sama kuin laulaja,artisti tai viihdyttäjä.

Vierailija
27/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kysyn, että oletko kokenut kuinka ison hypetyksen? Menestyksen tuoma hinta kun on muuttunut kovasti esim 70-luvusta nykypäivään...

Oli se ihan erilaista silloin. Nykyään julkisuus voi kestää tunnin tai päivän, kun joku YouTube-pätkä pyörii Facebookissa. Koko maailma voi nähdä sen yhtenä päivänä ja unohtaa seuraavana.

On hankalaa arvioida, kuinka tunnettu todellisuudessa olin Suomessa. Ulkomailla en tietenkään, harva suomalainen ikinä. Kyllä kuitenkin minua päin osoiteltiin aina, kun olin jossain yleisillä paikoilla, joissa oli muita ihmisiä. Koulussa minua lähinnä kiusattiin siitä, että olin tunnettu. En ollut millään tavalla suosittu.

Suomen kokoisessa maassa kaikki julkisuuden henkilöt voivat elää suhteellisen rauhassa. Tuo osoittelu on yleistä ja hämmentävääkin. Ei minulle kuitenkaan kukaan tullut mitään juttelemaan. Jotkut kysyivät olenko minä se, joksi luulivat. Ei muuta.

ap

Vierailija
28/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko ei ole sama kuin laulaja,artisti tai viihdyttäjä.

Laulaja voi olla muusikko, samoin artisti, taiteilija, huilisti, pianisti... ovat kaikki muusikoita.

ohis

Vierailija
29/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten iso tähti olet voinut olla, kun en tiedä yhtään lapsitähteä joka olisi ollut oikea tähti ja pelkästään instrumenttia soittamalla. Oletkohan ollut niin iso tähti kuin itse itsellesi uskottelet??

Vierailija
30/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vanhempiisi? Oletko keskustellut traumoistasi heidän kanssaan?

Vierailija
31/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisiä punaisia ruusunkukkia, kannan kädessäni...

Mun mummoni lauloi usein tuota laulua, muistan sen jo pikkulikasta...

Vierailija
32/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustankissantangoa silmälaseissaan, missähän he ovat? Tai keitä olivat? Ovat ehkä jo vanhempia kuin ap.

En tosiaan kadehdi lapsijulkkisten elämää, mutta ap:n soittotaitoa kyllä, minä en koskaan ole oppinut soittamaan mitään. Miltä tuntuu, kun osaa soittaa hyvin?

Inhosin myös musiikinopettajiani koulussa. Ainoastaan yksi oli kiva, mutta hän oli vain vuoden. Hän opetti monipuolisesti musiikkia (jopa nuotteja!) ja laulukokeen sai laulaa hänelle kahden kesken tai kasetille, hän kehui, että minulla on nätti lauluääni, kiltisti tehty.

Muistatko ap kehua ja kiittää oppilaitasi jos vain pienikin aihe on? Tällaisia opettajia muistaa lämmöllä pitkään.

Vierailija
33/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon aika varmuudella tietäväni kuka olet. Mutta älä pelkää, ap, en aio kertoa sitä. Muistan sinut kyllä hyvin lapsuudesta. Esiinnyit paljon ja ihailin sinua :) Ajattelin useinkin, voooi, kunpa voisin olla jotain samanlaista!

Hyvin surullista kuulla, miten koit lapsuutesi. Sen on täytynyt olla tosi rankkaa. Eihän me sinua ihailleet lapsoset voitu mitenkään tietää millaista se on ollut - meille sinä olit Tähti! :)

Olet kuitenkin päässyt selvyyteen sinuutesi kanssa. Se on hieno saavutus. Saat ja voit olla ylpeä itsestäsi ihan sellaisena kuin olet!

Onnea elämääsi ja kiitos niistä hetkistä, joita annoit meille! :)

Vierailija
34/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusikko tarkoittaa ihmistä joka säveltää.Ei jotenkin kuulosta oikealle et jokainen joka soittaa jotain on muusikko.Tai et jokainen laulaja joka on esittänyt 30 vuotta toisten tekemiä biisejä on muusikko.

Samaa mieltä olen siinä et AP on mielessään vääristänyt menneisyytensä.Ei suomessa ole koskaan ollut noin nuorta lasta usean vuoden ajan julkkiksena instrumentin soitosta.Linda Lampeniuskaan ei kutsu itseään lapsijulkkikseksi vaikka hän sitä saattoi olla joten AP,een kannattais mennä jollekin ammattiauttajalle ja/tai nostaa vanhempien kanssa kissa pöydälle.

Vierailija
35/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisiä punaisia ruusunkukkia, kannan kädessäni...

Mun mummoni lauloi usein tuota laulua, muistan sen jo pikkulikasta...

väittää olleensa suosiossa -70-80-lukujen taitteessa.

Vierailija
36/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusikko tarkoittaa ihmistä joka säveltää.Ei jotenkin kuulosta oikealle et jokainen joka soittaa jotain on muusikko.Tai et jokainen laulaja joka on esittänyt 30 vuotta toisten tekemiä biisejä on muusikko.

Samaa mieltä olen siinä et AP on mielessään vääristänyt menneisyytensä.Ei suomessa ole koskaan ollut noin nuorta lasta usean vuoden ajan julkkiksena instrumentin soitosta.Linda Lampeniuskaan ei kutsu itseään lapsijulkkikseksi vaikka hän sitä saattoi olla joten AP,een kannattais mennä jollekin ammattiauttajalle ja/tai nostaa vanhempien kanssa kissa pöydälle.

Suomessa eiole ketään lapsi TÄHTEÄ, ei edes Linda lampenius tai Jonna Tervomaa, jotka olisi olleet oikeesti tähtiä 10v. Ihan todella joku terapia ja äkkiä käyntiin. Tuohan vaikuttaa aivan takuulla sinun omin lapsiisikin, kun olet noin traumatisoitunut.

Vierailija
37/37 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista monista tulikin ammattilaisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi