Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lapsijulkkis. Haluatko kysyä minulta jotain? En kerro, kuka olen.

Vierailija
21.10.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka linkittelee aina ajoittain omia esityksiään tänne. Valitan, emme muista esiintymistäsi mitenkään poikkeuksellisena.

Vierailija
2/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelet lapsuuttasi julkkiksena? Traumoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...laitoit tämän aloituksen?

Vierailija
4/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ammateista tai statuksista. Olen hoitaja / lääkäri / neuvolath / rikas / rakas / köyhä / varas.., haluatko kysyä minulta jotain..

Ekaa kertaa palstalla?

ap

Vierailija
5/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sitä kokemusta kenellekään, jonka koin. Lapsuus jäi kokematta.

ap

Vierailija
6/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin sait palkkioita julkisuudestasi. Paljonko? Onko jäänyt varallisuudeksi?

M43

Vierailija
7/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko näyttelijä?

Ja ei kertynyt mitään säästöjä. Vanhempani maksoivat tuloillani asuntolainaansa..

ap

Vierailija
8/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ammateista tai statuksista. Olen hoitaja / lääkäri / neuvolath / rikas / rakas / köyhä / varas.., haluatko kysyä minulta jotain.. Ekaa kertaa palstalla? ap

Toiset tosiaan puhuvat ammateistaan yms, mutta sinä tuot esille lapsuutesi. Tuskin "statuksesi" on enää lapsijulkkis? Halusin kysyä, miksi muistelet tuollaisia, mutta et näköjään viitsinyt vastata.

Vierailija
9/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Jonna Tervomaa?

Asun pienellä paikkakunnalla, sukunimeni on eri kuin lapsena ja käytän eri kutsumanimeä. Kukaan ei tiedä, kuka olen lapsena ollut. Enkä sitä kerro, siitä ei kukaan hyödy millään tavalla - minä vähiten.

Lapsille olen näyttänyt ja kuunteluttanut levyjä, mutta eivät nekään ymmärrä, että heidän tavisäitinsä olisi voinut joskus olla kuuluisa.

ap

Vierailija
10/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonna Tervomaalla ole tuon ikäisiä lapsia, sitäpaitsi ap:han kertoi ettei aio kertoa kuka on.

Vierailija
11/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ammateista tai statuksista. Olen hoitaja / lääkäri / neuvolath / rikas / rakas / köyhä / varas.., haluatko kysyä minulta jotain.. Ekaa kertaa palstalla? ap

Toiset tosiaan puhuvat ammateistaan yms, mutta sinä tuot esille lapsuutesi. Tuskin "statuksesi" on enää lapsijulkkis? Halusin kysyä, miksi muistelet tuollaisia, mutta et näköjään viitsinyt vastata.

Älä ota noin raskaasti ;) Inspiroiduin noista muista aloituksista. Ei minulla ole mitään tarvetta kertoa lapsuudestani muuten vain.

ap

Vierailija
12/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla TENAVATÄHTO ;D

Tai olen kyllä laulanutkin julkisesti ja levyttänyt, mutta olin pääasiassa instrumenttini takia julkisuudessa.

ap

Vierailija
13/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siitä lapsijulkkiskokemuksesta mitään hyvää tai hyötyä ?

Vierailija
14/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla TENAVATÄHTO ;D

Tai olen kyllä laulanutkin julkisesti ja levyttänyt, mutta olin pääasiassa instrumenttini takia julkisuudessa.

ap

Vierailija
15/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota noin raskaasti ;) Inspiroiduin noista muista aloituksista. Ei minulla ole mitään tarvetta kertoa lapsuudestani muuten vain. ap

Siis lapsuus jäi kokematta eli traumoja jäi - luin tuolta toisesta viestistä. En ota kuule aloitustasi raskaasti, halusin vaan ystävällisesti avata kommentoinnin viestiisi.

Vierailija
16/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkiskokemuksesta oli paljon enemmän haittaa kuin hyötyä. Kavereita oli vain muutama ja niitäkin ehti nähdä vähän. Kesälomat ja vapaa-ajat meni keikoilla ja kiertueilla. Oli yksinäistä, olin aikuisporukoissa.

Sain koulussa huonoja numeroita opettajilta, jotka eivät arvostaneet ymmärrettävästi useita poissaolojani harjoitusten ja konserttien takia.

Elin ihan kuplassa ja elin täysin kapea-alaisessa musiikkimaailmassa. Aikuistuminen ja oikeaan elämään tutustuminen oli hirveä kriisi.

Olin todella epävarma teininä, kun lehdissä arvosteltiin minua persoonana, taiteilijana, muusikkona. Sain syömishäiriön, joka seurasi elämääni 15 vuotta.

Hyviä puolia oli ehkä vain matkustaminen. Pääsin konserttitaloihin ja paljon ulkomaille. Suomikin tuli päälakea myöten tutuksi.

Toinen hyvä puoli on ehkä Teosto-korvaukset. Niitä tulee muutama kymppi vuodessa. Ja ne saan itse, vanhempieni asuntolaina on jo maksettu :P

ap

Vierailija
17/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni vielä muistaa julkisuutesi (eli jos vaikka kerrot lapsuusnimesi ja intrumenttisi)?

Vierailija
18/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saat edes sen vanhempiesi talon? Aika kuspäistä touhua muuten vanhemmiltasi.

Vierailija
19/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kyllä sivukaupalla erilaisia juttuja minusta, vaikkei silloin mitään nettiä edes ollut. Lähinnä viittauksia ja vanhoja kuvia. Digitaalisia artikkeleita ei ole eteeni tullut kuin kolme.

Olin julkisuudessa 5-14-vuotiaana. Sen jälkeen lopetin kokonaan, keskityin kouluun. 27-vuotiaana minusta tehtiin juttu naistenlehteen, sellaiseen "missä hän on nyt" -tyyppiseen juttuun.

ap

Vierailija
20/37 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saat edes sen vanhempiesi talon? Aika kuspäistä touhua muuten vanhemmiltasi.

Tavallaan ymmärrän, miksi vanhempani käyttivät kaikki rahat lainojen maksuun. Mutta toisaalta, sisarukseni eivät ole siihen asuntoon sijoittaneet senttiäkään. Eivätkä vanhempani tosin enää siinä asunnossa asukaan.

Se on menneisyyttä. Perin mitä perin, jos perin. Tasan kai menee sisarusten suhteen.. Ei näin jälkikäteen voi alkaa riitauttaa asioita. Ja sekin on vain rahaa. Sisarukset ovat rakkaita. Mieluummin hyvät välit kuin rahaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi