En enää halua "päivittää" sisustusta, johtuuko iästä vai mistä?
Nelilymppiseksi saakka oli jotenkin jatkuva vimma päivittää kotia. Piti remontoida sitä sun tätä (vaikkei olis ollut oikea tarve), hankkia uutta sohvaa, verhoja, vaihtaa järjestystä, ja tietenkin selasin intohimoisesti sisustuslehtiä ja netin sisustusideoita.
Nyt havahduin etten ole kolmeen vuoteen viitsinyt tai tuntenut mitään muelenkiintoa tehdä mitään tuollaista.
Jotenkin tykkään siitä, että kaikki saa nyt olla rauhassa juuri tällaista kuin on. Jopa ajatus muuttumattomuudesta, kodin pysymisestä pitkään/loppuiän samanlaisena (pl. pakolliset remontit jne) tuntuu houkuttelevalta ja ihanan... turvalliselta? Nostalgiselta?
Kuuluuko tämä vaan ikään? Tunnistatteko muut yli nelilymppiset samaa?
Kommentit (28)
Miksi sisustust pitäisi päivittää. En ole koskaan tuntenut moista tarvetta. Kerran sisustettu ja se on hyvä, niin kauan kuin sohvilla ym on käyttöikää.
Iästä varmaan. Tajuaa että kaikki sisustusmuotikin kiertää ja vaihtuu ja tarkoitus on saada ihmiset vaan tuhlaamaan rahansa, ollakseen "trendikkäitä".
Suurin kusetus että monille myydään klassista sisustusta saatesanoilla "kestää aikaa" ja joo, ehkä kestääkin, mutta ihmismieli ei.
Kaveripiiristä todella moni sisustusta harrastava osti muutamia vuosia sitten kalliin, laadukkaan harmaan klassisen sohvan. Sanoivat että hinta kirpaisi mutta perustelivat keatävyydellä ja että "tätä pidetään nyt sitten pitkään kun sopii kaiken kanssa klassisuutensa ansiosta".
Ja nyt sitten sohvat ovat myynnissä/myyty/lahjoitettu eteenpäin, kun onkin pitänytkin saada lämpöä ja väriä sisustukseen :D
En nyt ehkä tiedä mitä tarkoittaa "sisustuksen päivittäminen", ellei siihen lasketa vaikka uusia verhoja. Tai mattoa. Järjestystäkin olen vaihtanut vaan siksi ettei toimivaa järjestystä löytynyt. Kun löytyi, lakkasi tavaroiden siirtely.
Mutta käytännön syistä olen muuttanut sisustusta kyllä. Edellisessä muutossa myin pois kaikki kiesuksen painavat talonpoikaishuonekalut, koska ne olisi vieneet muuttokuormasta liian ison tilan. Tilalle ostin kevyemmät vanhat tiikkikalusteet. Myös räsymatoista olen luopunut, tai siis käytän niitä nyt ulkona ja heitän lopulta pois. Tilalle ostin kevyempiä ja helpommin siistinä pidettäviä mattoja.
Mutta muuten en kyllä huonekaluja vaihtele enkä remppaa huvikseni.
Onpa ongelmat. Kun pesä on rakennettu, miksi se pitäisi koko ajan räjäyttää uusiksi? Kun joku blogisti ostaa kymmenennen keittiön pöydän, niin sunkin pitää?
No olet sinä ollut jo aika pösilö jo aiemmin.
"Piti remontoida sitä sun tätä (vaikkei olis ollut oikea tarve), hankkia uutta sohvaa, verhoja, vaihtaa järjestystä, ja tietenkin selasin intohimoisesti sisustuslehtiä ja netin sisustusideoita."
Siis kuka idiootti tekee noin?
Olet varmaan jotenkin sairas, jos ei jatkuva kuluttaminen ja sohvien uusiminen maistu.
Mahdollisimman vähän kräääsää niin on levollisempi olo. Ihmiset yritetään vaan jatkuvasti saada ostamaan lisää tavaraa ja isompia asuntoja ja huonekaluja. Mitä enemmän isoja tiloja ja huonekaluja, sitä enemmän krääsää koska muutenhan hylly olisi tyhjillään. Onneksi tajusin jo tämän tuossa 28-29v
En todellakaan päivitä enkä muuttele sisustusta. Se on mikä on ja siitä tykkään.
He, jotka menee askoon/ikeaan ja ostaa koko yhtenäisen interiöörin kerralla porokynnttelikköineen päivineen ehkä kyllästyvät hetken kuluttua tehdasmaiseen kokonaisuuteen ja sitten tulee muotitarve päivittää/uudistaa.
Taidat olla harvinaisen tyhmä ja netin vietävissä? Hyvä, kun alat käyttä omia aivoja vihdoinkin
Vierailija kirjoitti:
No olet sinä ollut jo aika pösilö jo aiemmin.
"Piti remontoida sitä sun tätä (vaikkei olis ollut oikea tarve), hankkia uutta sohvaa, verhoja, vaihtaa järjestystä, ja tietenkin selasin intohimoisesti sisustuslehtiä ja netin sisustusideoita."
Siis kuka idiootti tekee noin?
Aika hiton moni. Jos et usko, tsekkaapas vaikka instasta sisustusblogeja, ja hämmästele niiden jatkuvasti muuttuvaa sisustusta, ihailijoita ja seuraajamäärää.
Ei huvita enää sisutukset, olkkarin pöydän kun kääntää 90 astetta länteenpäin on taas uusi järjestys huoneessa.
Asuin n 10 V yksin, kynsiä syöden. Aina oli jotain. Hyvin vähän kerralla uusittiin lattiaa, maalattiin seiniä jne. Kun koti oli myyty, myin asunnon.
Ostin kerrostaloasunnon ja siihen tehtiin täysremontti, kylppäriä lukuunottamatta. Remppa kesti 2 kk ja lopputulos hieno. Suunnitelmat muuttui ja asunto meni vuokralle.
Asun miesystävän kodissa ja olen saanut tehdä täällä mitä haluan. Jo seurusteluaikana täältä karsittiin älyttömästi tavaraa, jota ei oltu tehty ikinä. Mm keittiössä repsotti kaappien ovet jne. Täällä on tehty pieniä juttuja huone kerralla. Suuri muutos tapahtui alkuvuonna, luovuin työhuoneesta ja vierashuoneesta ja ne meni airbnb käyttöön, työpiste siirtyi olohuoneeseen, jossa se aina iskee silmään.
Muuten viime keväänä huomasin nyt olen tyytyväinen. Miesystävä taas sanoi häntä ei kiinnosta
Iästä varmaan osin, mutta itselläni myös siitä, että vihdoin koti sisustuksineen on sellainen mistä pidän ja edelleen viihdyn.
Itse olen aina sisustanut sillä silmällä, ettei tarvita mitään päivitystä. Minulla on vakiintunut Hamptons-tyyli, joka ei muutu ajan saatossa. Jos joku tekstiili alkaa olla nukkavieru tai huonekalu kulunut, tai kyllästyy johonkin väriin tai muuhun, sellaisen voi uusia. Tyyli kuitenkin pysyy samana eli Hamptons-tyylinä.
Ai että miten on nättiä kommentointia.
Valitetaan ja päivitellään ihmisten ilkeyttä, kiusaamista ja yleistä huonoa oloa yhteiskunnassa
...ja sitten auotaan päätä ja haukutaan syyttä suotta tuntemattomia netissä.
<3
Olen aina tuntenut noin. xD