Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsisin miestä aliarvioivista ajatuksistani pois?

Vierailija
21.10.2011 |

Kaikki lähtee koulutustasojen erolla. Mieheni on amis, käynyt siinäkin jonkun pilipali-linjan ja tehnyt koko elämänsä työtä, johon "kuka tahansa" pystyisi, kun vaan fysiikka riittäisi.

Itse olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut, vaikka en siinäkään mitään "huippu tutkintoa". (Tasot vaihtelevat minusta tutkinnnoittain).

Mies on nyt työtön ja minua ärsyttää, kun hän ei oikein mitään työtä voi tehdä. Ne työt ovat hänen fysikalleen jo liian raskaita, joiden parissa hän on pääsääntöisesti toiminut. Eikä hänelle ole oikein kunnon koulutusta (mihinkään ammattiin).

Ajatukseni asioista on ristiriitaisia. Pidän itseäni viisaampana/älykkäämpänä kuin miestäni, vaikka kyllä varmasti kouluttautuminen ajatteluun yleisesti vaikuttaa. Toisaalta ajattelen, melkein kuka tahansahan pystyy korkeakoulututkinnon suorittamaan, jos vaan haluaa. Sitten mietin olisikohan miehestäni ollut siihen vai ei.

Muutamia asioita, jotka antavat itselleni epäilyksiä mieheni tyhmyydestä: Antti Heikkilään uskominen (eli ihminen, joka väittää, että ruisleipä on vaarallista ja kovat rasvat ja kolesteroli vaarattomia). Miksi Antti ei voisi valehdella siitä, että margariiniteollisuus sponssaa rasvatutkimuksia. Sekä lääketeollisuus kolesteroli. Missä A.H:n todisteet, että se sponssaa ko. tutkimuksia. Miksi Antti Heikkilä ei voisi muka puhua omaan pussiinsa? (No eipä tässä ole muita asioita). Kyllähän itsekin tajuan, että ei tiede ole koko totuus, mutta en nyt suoraan menisi sitä toistakaan puolta uskomaan, joka on kaupallistaut jonkun diettinsä, haukkuu muita lääkäreitä ja väittää, että kolesterolilääkkeitä määrätään turhaan, vaikka moni lääkäri varmasti perää elämäntapojen muutoksia ennen lääkitystä.

Toisaalta mies seuraa politiikkaa ja osaa keskustella "kuumista kysymyksistä" (mutta joskus on liian persu)

Sori että tämä on sekavaa, miten saisin itseni huonoista ajatuksista eroon, koska ei sillä pitäisi olla väliä kuka on älykkäämpi ja kuka on tyhmempi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilään uskominen??????????

Nyt kyllä haukkasit kakkaa ottamalla Heikkilän vertailtavaksi!! Etkä selvästikään seuraa maailmalla saatuja tutkimustuloksia etkä edes suomalaisia dokumenttiohjelmia terveydestä!

Voi olla et Heikkilä vähän jo briljeeraa hölmöjen kanssa mutta ruisleipä ON vaarallista monille. Esimerkiksi minulle ja minä lopetin sen syömisen kuukausiksi ja nyt voin taas syödä. Saatiin suolistobakteerit kuntoon. Ota huomioon et jos ruisleipä on luomua ja tehty juureen on se eri juttu kuin tehomyrkytetty/hiivalla kohotettu ruisleipä. Onko sun lekurit selittäneet tän sulle? Tietääkö ne tän edes ja jos tietää saako ne puhua siitä kun THL ei ole informoinut niitä.

Muistaakseni Heikkilät ja muut suosi aina voitakin ja sai haukut siitäkin vuosikymmeniä. Myös Valion oma professori puhui voin puolesta mutta mitä THL puhui ja opetti?

Ihan totta anna sen ukkosi olla ´tyhmä´ mutta yritä ite avartua!

Vierailija
2/3 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilään uskominen??????????

Nyt kyllä haukkasit kakkaa ottamalla Heikkilän vertailtavaksi!! Etkä selvästikään seuraa maailmalla saatuja tutkimustuloksia etkä edes suomalaisia dokumenttiohjelmia terveydestä!

Voi olla et Heikkilä vähän jo briljeeraa hölmöjen kanssa mutta ruisleipä ON vaarallista monille. Esimerkiksi minulle ja minä lopetin sen syömisen kuukausiksi ja nyt voin taas syödä. Saatiin suolistobakteerit kuntoon. Ota huomioon et jos ruisleipä on luomua ja tehty juureen on se eri juttu kuin tehomyrkytetty/hiivalla kohotettu ruisleipä. Onko sun lekurit selittäneet tän sulle? Tietääkö ne tän edes ja jos tietää saako ne puhua siitä kun THL ei ole informoinut niitä.

Muistaakseni Heikkilät ja muut suosi aina voitakin ja sai haukut siitäkin vuosikymmeniä. Myös Valion oma professori puhui voin puolesta mutta mitä THL puhui ja opetti?

Ihan totta anna sen ukkosi olla ´tyhmä´ mutta yritä ite avartua!

eli niitä tutkimuksia, jotka puhuvat esim. kolesterolin vaarallisuudesta.

Tajutatko, että Heikkilän puheilla voi olla kauhistuttavia seurauksia; sydänkuolemien määrän lisääntyminen jne.

Samaa voisi sanoa sulle avartumisesta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän muistaa, missä asioissa hän on minua parempi. Esim. minun mieheni saa minut nauramaan, vaikka olen tosikko. Hän on spontaani, kun itse taas harkitsen asioita liikaakin. Hän näyttää tunteensa, kun minä vielä järkeilen omieni kanssa.

Yritän siis muistaa ne hyvät asiat miehessäni, vaikka erilaisuutemme minua itseäni välillä ärsyttääkin.