Iski pikku2paniikki", minua työpaikkahaastattelee tänään
eräs rehtori ja erehdyin googlettamaan hänestä tietoja.
Kys hra on fil.maisteri ja fyssan/matikan opettaja koulutukseltaan, pedagoginen tutori jossakin firmassakin ja kirjoittanut jonkun fyssan ainekirjasarjan kouluihin parin muun kanssa.
Eihän se pidä minua, koulunkäyntiavustajaksi hakevaa, minään...
Kommentit (23)
Ihan hassu asenne. Kaikki opettajat ovat maistereita ja aika moni muukin ihminen, jonka kanssa olet päivittäin tekemisissä. Moni koulunkäyntiavustaja voi olla tuleva tohtori tai kaupan kassalla sua palvelee seuraavassa kuussa maisteriksi valmistuva.
Eivät ne siellä koulussa varmaan maisteria hae koulunkäyntiavustajaksi.
Ainakin heillä on akuutti tarve nyt työntekijälle koska työ alkaisi jo nyt ma..edellinen oli yllättäen lähtenyt lätkimään..
En ole mikään "pikkutyttö" joten siitä tämä pikkupaniikkini ei nyt johdu, vaan siitä ettei työelämä ole pahemmin minua arvostanut, siis päiväkotielämässä jossa urani olen tehnyt.
Ikääkin jo reilut 30v joten kyllä, tämä fiilis mikä iski tuntuu siksikin hoopolta ja kurjalta itsestäni:/
Hän kysyi koulutustani ja lääkeosaamistani, miksiköhän sitäkin..mitään extra-palkkaa en olisi oikeutettu saamaan mahdollisesta lääkehoidon antamisesta huolimatta koska luokka ei täyttä niitä kriteerejä vaikkei ihan "tavisluokka" kokonana olekaan.
ap
Uskoisin, että tietenkin arvostaa sinua. Nyt käännät ajatuksesi niin, että hän tarvitsee sinua. Nimenomaan sinua ja sinunkaltaisia tarvitaan koulusissa pitämään arkea toimivana. Vain siten rehtorille jää aikaa keskittyä omiin tehtäviin, eli kehittämään ja visiomaan. Kaikkia tarvitaan ja toimiva yhteistyö ja työnjako on kaikkien etu.
Onnea matkan.
Ainakin heillä on akuutti tarve nyt työntekijälle koska työ alkaisi jo nyt ma..edellinen oli yllättäen lähtenyt lätkimään.. En ole mikään "pikkutyttö" joten siitä tämä pikkupaniikkini ei nyt johdu, vaan siitä ettei työelämä ole pahemmin minua arvostanut, siis päiväkotielämässä jossa urani olen tehnyt. Ikääkin jo reilut 30v joten kyllä, tämä fiilis mikä iski tuntuu siksikin hoopolta ja kurjalta itsestäni:/ Hän kysyi koulutustani ja lääkeosaamistani, miksiköhän sitäkin..mitään extra-palkkaa en olisi oikeutettu saamaan mahdollisesta lääkehoidon antamisesta huolimatta koska luokka ei täyttä niitä kriteerejä vaikkei ihan "tavisluokka" kokonana olekaan. ap
U
Sillä ei ole mitään merkitystä, mikä rehtori on koulutukseltaan. Työtään hän tekee täsmälleen siitä näkökulmasta, että on rehtori. Useimmat rehtorit ovat varsin mukavaa ja huumorintajuista porukkaa, joten paniikki pois!
Kouluavustajaksi haetaan yleensä henkilöä, joka tulee toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, osaa toimia ryhmässä ja on sopivan napakka tyyppinä. Pyri käyttäytymään haastattelussa itsevarmasti, mutta ei röyhkeästi, korosta sitä että pärjäät erilaisten ihmisten kanssa ja selviydyt yllättävistäkin tilanteista. Ja käyttäydy myös tämän mukaisesti. Älä hämmenny yllättävistäkään kysymyksistä, ja varaudu vastaamaan ainakin näihin: Mitä odotat työltäsi? Mitä hyvää toisit työyhteisöön, minkälaisen roolin siinä ottaisit? Onko sinulla keinoja hallita työn mahdollisesti aiheuttamaa stressiä, esim. harrastuksia? Sekä tietenkin kaikkiin konkreettisempiin kysymyksiin kokemuksestasi ja koulutuksestasi.
Mene luottavaisin mielin haastatteluun, uskon että se menee ihan hyvin kun vain asennoidut niin!
Sillä ei ole mitään väliä mikä rehtori on ja mitä on tehnyt, ihminen hän on kuitenkin.
Ole vain aito oma itsesi, toki positiviisimmalla fiilikselläsi :).
kyseiseen paikkaan kuitenkin SINÄ olet varmasti pätevämpi kuin se reksi.
"ei ole varaa opiskella/sairastaa/tehdä mitään-rutina"
eräs rehtori ja erehdyin googlettamaan hänestä tietoja.
Kys hra on fil.maisteri ja fyssan/matikan opettaja koulutukseltaan, pedagoginen tutori jossakin firmassakin ja kirjoittanut jonkun fyssan ainekirjasarjan kouluihin parin muun kanssa.Eihän se pidä minua, koulunkäyntiavustajaksi hakevaa, minään...
Jos ei pidä sinua "minään", niin siinä on oppi ja sivistys mennyt hukkaan.
paljon saavuttaneista ja monessa mukana olleista ihmisistä on, että yleensä heillä on itsetunto kohdillaan eikä ole tarvetta ylenkatsoa tai vähätellä itseään "matalammalla" tasolla olevia. poikkeuksia tietysti on, mutta noin yleensä. Ja kokemusta on akateemisesta maailmasta alansa ihan huippututkijoista eri puolilta maailmaa.
Pahimpia vähättelijöitä ja pätijöitä ovat ne vastavalmistuneet, itseään täynnä olevat ja vähän epävarmat tyypit, jotka suorastaan tarvitsevat niitä "huonompia", joihin itseään verrata.
Mutta toivottavasti saat työn ja vaikka se kuulostaa haasteelliselta hommalta, eiköhän siinä pärjää tuolla asenteellasi ihan hyvin.
eräs rehtori ja erehdyin googlettamaan hänestä tietoja. Kys hra on fil.maisteri ja fyssan/matikan opettaja koulutukseltaan, pedagoginen tutori jossakin firmassakin ja kirjoittanut jonkun fyssan ainekirjasarjan kouluihin parin muun kanssa. Eihän se pidä minua, koulunkäyntiavustajaksi hakevaa, minään...
Jos ei pidä sinua "minään", niin siinä on oppi ja sivistys mennyt hukkaan.
juurikin hyvin "jalat maassa" olevalta ja mukavalta.
Totesi että "enhän minä tuosta luokasta paljoakaan tiedä kun enemmän täätä hallinnollista puolta hoidan joten kysynpä ehtisikö kys opettaja käydä tässä" jne.
Ja muutenkin vaikutti siltä että antaa arvon kaikille jotka koulussa työskentelee ja totesi että "varsin haastavahan tämä pesti on sitä ei käy kieltäminen enkä ketä tahansa siihen ota.
ap
Kun ei ole vielä mitään kuulunut.
Lupasi siis tänään asian päättää ja ilmoittaa.
ap
Pidän peukkuja edelleen, hyvin sä siinä työssä pärjäisit. Ennen kaikkea tarvitset piiiitkää pinnaa ja oikeaa asennetta kohdata oppilaat. Älä anna diagnoosien leimata heitä, vaan kohtaa jokainen yksilönä.
Rikotaanko tässä vaitiolovelvollisuutta?
MITEN tässä rikottaisiin sitä???
ohis
Rikotaanko tässä vaitiolovelvollisuutta?
MITEN tässä rikottaisiin sitä???
ohis
Näillä "rikot vaitiolovelvollisuutta"-huutelijoilla ei yleensä ole tällä palstalla mitään käryä, mitä tuo vaitiolo tarkoittaa. Voi huokaus.
Pitäisköhän sinun hankkia elämä...
Voin vielä lisätietona kertoa että luokan miesopettaja on aika komea;)
ap
VANHEMPI tunnistaa luokan, edelleenkään vaitiolovelvollisuudessa ei ole siitä kyse. Voi huokaus.
Kannattaa AP vaieta jo, meitä rehtoreita, kun pyörii tälläkin palstalla. Mä ainakin tajusin, mistä koulusta on kyse...
Sain töitä yhden sairaalan osastolta, jossa hoidetaan synnyttämeitä naisia ja vauvojaan. Jotkut on sektoitu, jotkut punnertaneet akakautta mutta kaikki vuotavat verta ja tissit maitoa. Jotkut itkeskelevät ja kaipaavat enemmän meidän hoitajien tukea. Osastonhoitajakin on tiukka vanha täti. Tuossa sairaalassa hoidetaan paljon muunlaisiakin potilaita, esim. kirurgisia ja sisätautisia. Kääk, nyt kerron vielä paikkakunnankin, se on Tampere. Rikoinko nyt vaitiolovelvollisuutta????
tästä ketjusta. Tästä seuraa se, että luokan oppilaat ovat tunnistettavissa, kuten myös ap, joka aloittaa työnsä siis maanantaina.
Uskoisin, että tietenkin arvostaa sinua. Nyt käännät ajatuksesi niin, että hän tarvitsee sinua. Nimenomaan sinua ja sinunkaltaisia tarvitaan koulusissa pitämään arkea toimivana. Vain siten rehtorille jää aikaa keskittyä omiin tehtäviin, eli kehittämään ja visiomaan. Kaikkia tarvitaan ja toimiva yhteistyö ja työnjako on kaikkien etu.
Onnea matkan.