Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapseni isä kuoli

Vierailija
20.10.2011 |

meillä oli ihana mutta vaikea suhde lapsen isän kanssa.... oltiin ja ei oltu yhdessä ja yrittiin ja oli tarkotus mennä terapiaan ja saada suhde kuntoon mutta ei keritty...... rakastan häntä todella paljon.

miehen suku ei ota minua mihinkään mukaan vaikka niin sanoo että kaikkeen saan osallistua mutta salassa tekee asiat. me ei oltu naimisissa joten kyllä ymmärrän että ei ole varmaan oikeutta. mutta halun tietää hautajaisista jotakin ja muita juttaja...

nytten miehen vanhemmat tyhjentää asuntoa ja jakaa tavaroita missä on minunkin tavaroita ja en saa mennä miehen asunotoon....

mietinki että lapseni on se ensimmäinen perillinen vaikka onkin vasta 3 mutta mutta... jotenkin tuntuu väärältä että suku jakaa kaiken tavaran ja meidän pojalle ei jää mitään

itselleni en halua mitään.. en edes omia tavoroita koska sitten olen ahne paska.

vituttaa tää tilanne ja en tiedä mitä tehdä

muutenkin rankkaa kun mies oli ainoa joka oli aina lähellä

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kysyä millon miehesi kuoli ja onko hautajaiset jo olleet vai tulossa.

pojallanne on oikeus tavaroihin ei siis näillä muilla.

jos oli muita lapsia tällä miehellä niin kaikki lapset jakavat tasapuolisesti osuudet perinnöstään ja myös kaikista tavaroista.

vanhemmilla tai veljillä ei ole mitään oikeuksia mihinkään.

että hautajaisia ei ole vielä pidetty ja miehellä oli vain yksi lapsi. Luitko ollenkaan mitä ketjussa on kirjoitettu?

Vierailija
42/106 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunkirjoituksesta veloittaa. Voi koittaa sopia jonkun könttäsumman. Ei ne yleensä kauhean kalliita ole jos omaisuutta ei paljon ole eikä mitään monimutkaista (testamentteja ym.) teillä luulis olevan aika iisi juttu, koska perijöitä on vain yksi eikä omaisuutta ole paljon.

Kannattaa myös sanoa sille lakimiehelle, että miehen isää ei paikalle pyydetä eikä tälle ilmoiteta milloin perunkirjoitus tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneltä pojalta on isä kuollut ja nyt halutaan katkaista lapsen välit isoisäänkiin.

Vierailija
44/106 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin kyllä tuota tietokonettakin että jos sen sais varastoon kun lapsi kasvaa niin tuleehan se kyllä käyttöön mutta siihen menee kyllä vuosia...

koneet vanhenee niin nopeasti ettei tämän päivän rakkineella tee mitään parin vuoden päästä.

Vierailija
45/106 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, googleta nuoret lesket / winkut. Liity mukaan keskustelupalstaan (ilmainen). Saat hyviä neuvoja ja tukea. Eikä haittaa yhtään, vaikka olitte on-off -suhteessa, teillä on kuitenkin yhteinen lapsi.

Vierailija
46/106 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli oli, älä unohda hakea lapsellesi korvausta ryhmähenkivakuutuksesta!

Lisätietoja täältä:

http://www.trhv.fi/FI/tyontekijain-ryhmahenkivakuutus.html

Vierailija
47/106 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on oikeuaputoimistoon aika varattuna.

miehen isä sanoi että tyhjentaa asunnon ja tavarat on varastossa!!! nytten varastossa ei olekkaan tilaan vaikka siellä on vain minun sänky ja miehen sohvat..

en jaksa miettiä tätä ollenkaan...odotan jos oikeusaputoimistossa autetaan jotenkin eteenpäin ja perunkirjoittaja sanoi että ottaa miehen tililtä vähän rahaa jos on. minulta ei velota mitään..

lapsen isä pöyrii jatkuvasti mielessä ja tosi paha olla.. :(

Vierailija
48/106 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni teille. Toivottavasti asiat järjestyy oikeinpäin. Tulehan sitten kertomaan, miten asiassa oikein kävi. Monesti juuri kuolemantilanteissa käy niin, että suku on pahin. Ja tuntuu, että lapsesi suku on todellakin pahimmasta ja ajattelemattomammasta päästä. Mutta karman laki varmasti tulee toimimaan tässäkin asiassa. Jaksamisia!

Vierailija
49/106 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaiset perunkirjotus ja muut hommat tehty.. tavaroita ei vielä ole jaettu vaan jossakin varastossa.. selvisi että on enemmänki tavaraa pois heitetty. no miehen isä nyt koittaa että tavarat myydään ja saan ite ostaa mitä haluan......-.- en oikeen ymmärrä tuota hommaan. enkä nyt suostunutkaan. enpä tiedä mitä tähän muuta kirjoittelen...aika sekavaa on ja masentaa tosi paljon.. päivä kerrallaan.. kiva kun olette olleet kiinnostuneita ja vastaillut. kiitos!

Vaadi korvaamaan ne tavarat, mitkä on pois heitetty tai kadotettu, jos niissä oli vähänkään rahanarvoista tavaraa. Ja vaadi sen varaston avaimet heti paikalle, ja mene paikalle jonkun oman luotettavan kanssa. Myy loput itse, ja laita lapsen tilille.

Mua pisti hiljan raivoksi. Mun ukkini on kuollut, ja mummoni on puoli vuotta sitten joutunut muuttamaan dementiakotiin. Arvon tädit oli menneet tyhjentämään asunnon, ja heittäneet kaikki valokuvat roskikseen. Ihan kaikki! Joukossa meni paljon mummoni lapsuuden 20-30 luvun kuvia, ukkini sotilaskortit, mitalit, kunniataulut, sotapäiväkirjat,, hääpäiväkuvat....heittää nyt muistot ja historia roskiin, idioottimaista! Eikä mummi-rukalle edes yhden yhtä oman lapsuuden kuvaa voinut viedä! Viimeksi kun kävin mummia katsomassa, niin oli helpointa saada juttua aikaan juuri vanhoilla kuvilla. Lähimuisti ei toimi, mutta lapsuudesta pulpahtelee asioita mieleen.

Eilen, kun kävin mummin luona, se itki, kun vein sille pöydälle kuvan ukista omista varastoistani. Silitteli kuvaa.

Kyllä omaiset osaa olla susia! Tsemppiä sulle, ja pidä nyt vaan puolesi!

Vierailija
50/106 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustaja laitto kirjeen miehen isälle kun ei suostu antamaan pojalle kuuluvaa perintö.

-ap

Vierailija
51/106 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi joutuun käymään saman kuvion läpi uudelleen.

Tsempiä kuitenkin.

t eräs tähän ketjuun kirjoittanut

Vierailija
52/106 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää sinulle ap.

Pitäköö lapsesi isän vanhemmat tunkkinsa, kato minkä taakseen jättää, sen edestä löytää :)

Vierailija
53/106 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinnöksi ei jää oikeastaa muuta kuin tavarat mitä lapsen isän luona on...tai oli...

maksanko mä nyt tuon kuka hoitaa perunkirjoituksen vaikka miehen isä sen kävi varaamassa eikä mun kanssa siitä keskusteltu..

voiko tuo miehen isä nyt mitenkään vaatia tavaroita takaisin?

Vierailija
54/106 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksanko mä nyt tuon kuka hoitaa perunkirjoituksen vaikka miehen isä sen kävi varaamassa eikä mun kanssa siitä keskusteltu..

hoitaa koko perunkirjoitusta, vaan hankkisin sitä varten uuden ihmisen, joka on varmasti puolueeton. Sitä puoltaa jo se, että tuo appiukon juristi yritti ensin puhua asioita apen hyväksi, kunnes osoitit, että tiedät itsekin asioista jotain. Appi maksaa juristilleen sen verran, mitä itse on hänen palveluitaan käyttänyt, sinä et ole siitä laskusta vastuussa.

Perunkirjoittajan saat varmastikin oikeusaputoimistosta.

Pidä, ap hyvä lapsesi puolta kynsin hampain tässä tilanteessa, vaikka kuinka pahalta ja ikävältä tuntuisi! Vaikka joutuisit tekemään sen tutkintapyynnön miehen tavaroita varastaneista sukulaisista.

Vierailija
55/106 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ens perjantaina aika oikeusaputoimistoon että ajattelinkin perua tuon mutta jos maksu mulle tulee ni en tiedä kannattaako..

sitten olen myös miettinyt jos en saakkaan sohvia tai muita myytä niin mitä mä sitten niile teen.....

Vierailija
56/106 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen isä on kuollut, isälle kuuluva perintöosuus omilta vanhemmiltaan tulee sitten aikanaan sinun lapsellesi. Jos miehen suku toimii noin, niin voivat aikanaan ajatella että vain elossaolevat lapset jakavat isovanhempien perinnöt.

Vierailija
57/106 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olen myös miettinyt jos en saakkaan sohvia tai muita myytä niin mitä mä sitten niile teen.....

Joku osto- ja myyntiliike tai vanhantavarankauppa voisi olla kiinnostunut ostamaan koko irtaimiston (tai siltä osin kun haluat sen myydä) jollain könttäsummalla. Tietty yksittäin myymällä voisi saada enemmän, mutta se on aikaavievää hommaa. Kunhan muistat säilyttää jotain konkreettista lapsellesi, koruja tms.

Vierailija
58/106 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietokoneet,sohvat,sänkyt ja muut tuommoiset tavarat myyntiin.

mietin kyllä tuota tietokonettakin että jos sen sais varastoon kun lapsi kasvaa niin tuleehan se kyllä käyttöön mutta siihen menee kyllä vuosia...

Vierailija
59/106 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue netistä lakia

Vierailija
60/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli puhunut lakimiehen kanssa niin kaikki tavarat kuuluu hänelle koska kuitit on tallella??????? mitä helvettiä...

2 lakimiestä mulle on toisin sanononut ..