Joko olette aloittaneet JOULUVALMISTELUT???
Mä ostin tänään ainekset laatikoihin!
Olen myös jo:
- pessyt saunan ja sivellyt lauteet joulun tuoksuisella öljyllä
- järjestellyt joulukaapin (inventaario, siivous)
- tehnyt listan puuttuvista jouluvalosarjoista tms. joita on ostettava
- soittanut kaikki sukulaiset läpi ja kertonut meidän pienten lahjatoiveet
- askarrellut joulukortit ja kirjoittanut nimetkin jo kuoriin
- suunnitellut joulukoristeiden teeman; tänä vuonna se on TALVEN IHMEMAA!
- polttanut talven ihmemaa-teemaisia cd-levyjä kotiin, autoon, työpaikalle tms sillä viime vuotiset, kultainen joulu -teemaiset eivät mielestäni käy
Huh huh! Olenpas reipas!
Kommentit (36)
tulilatvalla punaisen suojaruukun, eilen leivottiin pipareita ja viikonloppuna laitetaan ekat ulkovalot.
Mutta että siis joku oikein soittaa sukulaiset läpi kertoakseen lahjatoiveet??!! Huh, huh!
Jos yli kaks kuukautta raataa ja jouluhössöttää, niin siinähän on taas sopiva paikka marttyyrinä valittaa kuinka jouluvalmistelut on niin rankkoja ja kukaan ei auta. Ja sitten voi mököttää kun ei saakaan sitä mieleistä lahjaa mieheltään, vaan jonkun vatkaimen (miehenhän pitää osata lukea ajatukset, jos lahjatoivetta kysytään niin kiherretään vaan että "enhän minä mitään tarvitse, joulu on lasten juhla"), sitten voikin pantata seksiä Runebergin päivän paikkeille...
Sauna on pesty koivuntuoksuisella pesuaineella, ja koivut kannettu portin pieleen.
Olen aloittanut ja hyvässä vauhdissa niissä jutuissa, jota aion. Muuten en ikinä aloitaisi näin aikaisin, kun en ole jouluihminen, mutta laskettu aika on joulupäivänä, joten en halua stressiä siinä joulukuun aikana yhtään enempää kuin täytyy.
Olen
- tilannut neljä valokuvakalenteria
- ostanut ja paketoinut 2/3 kummilapsen lahjat
- sopinut, että meillä ollaan ja kutsunut paikalle
- listannut lapseni toiveet, jos joku kysyy
- mieheni on hankkinut tiedon siitä ,mistä voimme saada "hyvin hoidetun"kinkun
Oma lapsi ei saa meiltä lahjoja, mies hakee kuusen, vanhat koristeet käy, lopun kokkauksen taidan nakittaa äidille ja anopille, kortteja emme lähetä(sen sijaan vähän rahaa hyväntekeväisyyteen).
Vielä pitäis suunnitella ja leipoa jotain kummeille ja tuttaville (ehkä 12 perhettä) ja keksiä miehelleni lahja, joka on joka on aina se kaikkein vaikein asia. Ja tietty sivota, mutta meillä ei tehdä mitään erityistä joulusiivousta.
Mä luulin, että mä olen tosi ajoissa, kun olen jo miettinyt lasten joululahjoja ja pyysin miestä ostamaan tänään lapsille joulukalenterit Lidlistä.
Meillä ei tehdä mitään suursiivoja eikä osteta kuin muutama lahja. Kerran leivotaan pipareita ja joulukoristeet (aina samat) laitetaan vasta vähän ennen joulua. Emme ole kiinnostuneita ylenpalttisesta jouluhössötyksestä eikä kaupallisesta joulusta.
Jos laittaisit ylös niin mieli ei tekisi tepposia; jouluromu tulee AINA lokakuun lopussa kauppoihin! :)
Reilu viikko ja ollaan marraskuussa. Tottakai kaupoissa tarttee silloin olla myytävää! Vaikka TE JOTKUT ette laita joulua kuin viikko ennen joulua niin on paljon ihmisiä jotka tykkää fiilistellä tai hankkia etukäteen jotain: käyn kaupassa kerran viikossa niin joulu ei tule montaa kertaa vastaan ennen joulukuuta ja sitten onkin kiire ostaa kalenterit lapsille tai tehdä askarteluja.
Kun kaupassa on valikoimaa pidemän ajan niin voi vertailla hetken.
Me ollaan laitettu ulos valot mutta ne ei ole mitkään jouluvalot. Jouluvalot laitan ensi kuussa yleensä kun ensilumi sataa; jouluvaloilla miellän että valot on joulunvärisiä tai niissä on tonttuja, poroja tai muuta jouluista aihetta.
Jouluruokia olen tehnyt loka-marraskuussa ihan ajan säästämiseen jouluna. Porkkana- ja lanttulaatikko pakastimeen niin ei ole jouluna paljoa aherrettavaa.
Pipareita me tehdään pariin kertaan isot satsit ja seuraavalla kerralla tehdään piparkakkutalo ja mieluiten joulukuun alussa niin ei jää tekemättä koska ei ehdi!
Enkä kyllä tunne ketään muutakaan, joka aloittaisi ennen sitä.
Ei kai kukaan niin hassu ole, että aloittaisi jouluvalmistelut lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin tänään ainekset laatikoihin!
Olen myös jo:
- pessyt saunan ja sivellyt lauteet joulun tuoksuisella öljyllä
- järjestellyt joulukaapin (inventaario, siivous)
- tehnyt listan puuttuvista jouluvalosarjoista tms. joita on ostettava
- soittanut kaikki sukulaiset läpi ja kertonut meidän pienten lahjatoiveet
- askarrellut joulukortit ja kirjoittanut nimetkin jo kuoriin
- suunnitellut joulukoristeiden teeman; tänä vuonna se on TALVEN IHMEMAA!
- polttanut talven ihmemaa-teemaisia cd-levyjä kotiin, autoon, työpaikalle tms sillä viime vuotiset, kultainen joulu -teemaiset eivät mielestäni käyHuh huh! Olenpas reipas!
Olen aloittanut JOULUVALMISTELUT.
Koulun luokalle kerätään SATA euroa per oppilas joulukonsertin järjestämiseen. Mistä otan nämä rahat kun pienet tulot ja lapsi haluaa juhlaan!
Olen suunnitellut joulumenun vuodelle 2023.
Pientä Jouluvalmistelua on menossa. Haudalle ostin uuden lyhdyn ja kynttiläpidikkeet. Edelliset oli varastettu! Täydensin kynttilävarastoa ja tarkistelin Joulu/kausivalojen toimivuuden. Koristelin havuilla terassimme pylvään. ( kanaverkkoa ympärille ja siihen sitten "tökitään" kuusenoksat") Myöhemmin kieputan pylvään ympäri valot.
kalenterit ollaan avattu jo kokonaan ja kuusikin on heitetty jo ulos. alkoi varisemaan pahasti. jouluruuat tein jo viime jouluna, pakastin vaan ja nyt alan sulatteleen täksi jouluksi. joulusiivous on tietysti jo tehty, nyt ei sitten sotketa enää ennen joulua. peditkin on niin nätisti pedattu, että niissä ei voi ainakaan enää nukkua kun vasta joulun jälkeen. sauna laitetaan tänään päälle, niin on sitten aattona varmasti tarpeeksi lämmin.
ihanaa kun tulee joulu.