Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet JOULUVALMISTELUT???

Vierailija
20.10.2011 |

Mä ostin tänään ainekset laatikoihin!

Olen myös jo:

- pessyt saunan ja sivellyt lauteet joulun tuoksuisella öljyllä

- järjestellyt joulukaapin (inventaario, siivous)

- tehnyt listan puuttuvista jouluvalosarjoista tms. joita on ostettava

- soittanut kaikki sukulaiset läpi ja kertonut meidän pienten lahjatoiveet

- askarrellut joulukortit ja kirjoittanut nimetkin jo kuoriin

- suunnitellut joulukoristeiden teeman; tänä vuonna se on TALVEN IHMEMAA!

- polttanut talven ihmemaa-teemaisia cd-levyjä kotiin, autoon, työpaikalle tms sillä viime vuotiset, kultainen joulu -teemaiset eivät mielestäni käy

Huh huh! Olenpas reipas!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostin lapselle joulukalenterin

Vierailija
2/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehneet myös inventaariota joulukaapissa, viimevuotiset saa todellakin lentää pois. Meidän teema on tänä vuonna huurteinen joulu. Sitten olemme jo valinneet joulukuusenkin omasta metsästämme. Joululahjat ovat jo melkein hankittu ja joulukortteja suunnittelen mitä askartelisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluun on vielä kaksi kuukautta!ärstyttävää kun kaupoissa on jo joulusuklaat yms tarjolla. Eikä sillä...rakastan joulua hyvin plajon mutta tämä joka vuotinen yliaikaisin aloitettu hössötys ärsyttää...

Vierailija
4/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron kuitenkin, että aloitan jouluvalmistelut yleensä vasta muutama päivä ennen joulua.

Vierailija
5/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluvalmisteluja, lapselle varmaan ostan pari lahjaa mutta ne ehtii sitten kun opiskelut loppuu joulukuun puolessavälissä. Tuskin edes vietän joulua mitenkään kun olen kotona kahdestaan koiran kanssa.

Vierailija
6/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan viikko ennen joulua.

Vierailija
7/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs viddu se on?

Vierailija
8/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joulutuoksu lähde niistä lauteista jo ennen marraskuuta?

Mutta kiistatta olen kateellinen. Joulukorttiainekset hankin jo kesällä, mutta tekemiseen ryhdytään varmaan marraskuussa (esikoinen askartelee ainakin osan korteista ja minä sitten loput). Lyhdyt ripustan parvekkeelle huomenna, kun syysloma alkaa. :)

Jouluvalot hankittiin parvekkeelle viime vuonna, joten samat menevät tänäkin vuonna. Tosin voisin jonkin pienen jutun hankkia esim. ulko-oveen tai ikkunalle.

Joulukoristeissa ei meillä ole teemaa. Rakastan oman kotini joulukoristeita, jotka ovat olleet aina samat muuten paitsi että joka vuosi jokin oma tekele tuli siihen lisää. Omaan kotiini ostin tosin uudet koristeet viime vuonna ja niillä mennään nyt ainakin pari vuotta. Minä olen kovasti jouluihminen, mutta rajansa kaikella tuhlauksellakin!

Muutaman lumitähden voisin ikkunoihin ostaa...

Siivousurakan aloitan marraskuussa ja aloitan sen kylpyhuoneen ja saunan pesulla ja vaatehuoneen järjestämisellä. Muuten ihan perussiivoukset riittävät myös joulusiivoksi. Ekat piparit ja joulutortut leivotaan marraskuussa, joulukuussa sitten vasta laatikoita pakkaseen. Joulupullat leivon varmaan jokin joulukuinen viikonloppu.

Joululahjoja olen ostanut nyt muutaman, mutta aina käy niin, että aika viime tinkaan olen lopulta liikkeellä viimeisten kanssa. Joka vuosi.

Vierailija
9/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänään ainekset laatikoihin!

Olen myös jo:

- pessyt saunan ja sivellyt lauteet joulun tuoksuisella öljyllä

- järjestellyt joulukaapin (inventaario, siivous)

- tehnyt listan puuttuvista jouluvalosarjoista tms. joita on ostettava

- soittanut kaikki sukulaiset läpi ja kertonut meidän pienten lahjatoiveet

- askarrellut joulukortit ja kirjoittanut nimetkin jo kuoriin

- suunnitellut joulukoristeiden teeman; tänä vuonna se on TALVEN IHMEMAA!

- polttanut talven ihmemaa-teemaisia cd-levyjä kotiin, autoon, työpaikalle tms sillä viime vuotiset, kultainen joulu -teemaiset eivät mielestäni käy

Huh huh! Olenpas reipas!

Vierailija
10/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme jo silloin kuusen metsästä (huomattavasti helpompi homma kun ei ole lunta ja kylmä), toimme sen olohuoneeseen ja koristelimme sen. Joululaatikot valmistin elokuun alussa ja säilytän niitä kellarin portaikossa. Puutalomme maalasimme joulunpunaiseksi ja piirsimme seiniin joulukuvaelmaan + tallin seinät koristelimme poroilla. Aiheenamme on tänä vuonna "Petteri Punakuonon kootut metkut". Aika metkaa, vai mitä!

Vierailija
11/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin pukeudumme koko perhe miestä myöten tontuiksi ja puhumme kuiskaamalla. Kyllä se kuulkaa tekee ihmeellisen ihanan joulumielen. :=)

Vierailija
12/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut lähes kaikki lahjat, mitä 2 omaa lasta ja 4 kummilasta + 2 muuta lasta meiltä saa. Jotkut on vasta matkalla englannista, yksi pojan ykköstoive (skylander pelihahmo pakkaus) on vielä kaupassa- kyttään tarjousta.

Joulukalenterit ostettu (suklaiset ostin tänään lidlistä, lego ja hello kitty-kalenterit viime vuonna -70% alesta)

Seuraavana pitäisi ottaa lapsista korttiin sopiva kuva ja tilata kortit. Kun vastaan tulee joulupapereita, ostan niitä ja aloitan pakkaamiset. aikuisten lahjojakin voisi alkaa katselemaan, tosin ne ovat meillä aika vähäisiä.

voi olla, että tilaan siivoojan joulun alla.

Vierailija
13/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukorttipaja-aika on sovittu kavereiden kanssa ja materiaalit hommattu.

Päivitetty osoitteet joulukorttien lähettämistä varten.

On sovittu missä vietämme aaton.

Joulupukki on palkattu.

Pihavalot on kiinnitetty paikoilleen (helpompaa nyt kiipeillä kun ei ole vielä liukasta)

Joulutavaralaatikko on kaivettu kellarin perimmäisestä nurkasta lähelle ovea.

Vierailija
14/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kolmannesta lahjoista ostettu.

Vierailija
15/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anoppi on lähetetty takaisin kotiinsa :D

Huomenna ammutaan raketit...sitten voi laittaakin jo rairuohon kasvamaan!

Vierailija
16/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee mitään jouluvalmisteluja, paitsi muutaman korttia lähetän. Ne ehtii vähän ennen joulua. Itse joulu kulunee töissä perinteiseen tapaan.

Vierailija
17/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anoppi on lähetetty takaisin kotiinsa :D

Huomenna ammutaan raketit...sitten voi laittaakin jo rairuohon kasvamaan!

Lisäksi pyöräytin kolmoset alakautta maailmaan samalla kun keitin hernekeittoa loppukinkusta.

Vierailija
18/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin jo viikko sitten valot parvekkeelle. Ihmeen aikaan saava. On taas oma aikaan saamisensa ottaa ne pois. Yleensä ne onkin ulkona johonkin huhtikuuhun kun en saa aikaiseksi ottaa niitä pois.

Ja ostettiin joulukalenteri pojalle tänään. Aion käydä pian läpi joulukoristeet, että tiedän mitä niistä saan laitettua pois.

Ahdistaa tää joulun kaupallisuus.

Vierailija
19/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yks kilari fb kaveri on. ei ole kaikki muumit laaksossa silläkään.

Vierailija
20/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on takanreunalla valmiina. Jeesuslapsi tosin puuttuu, eihän se vielä oo syntynyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä