Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö sinä kaikkea? Jos nyt jätetään

Vierailija
20.10.2011 |

toukat ja torakat ym pois listalta, niin syötkö kaikkea muuta? Tuli tuosta keskustelusta mieleen, jossa lastenlista oli belsebuupista suurimman osan mielestä, koska "meidän Nico-Petteri ja Jennica-Jasmian syö kaikkea aikuisten listalta"

että päteekö tämä sitten teihin itseenne? Ja kun menet ravintolaan, niin valitsetko kaikista terveellisimmän vaihtoehdon vai voitko valita josku jotain rasvaista, paneroitua tms?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan maistella kaikkea uutta, vaikka niitä toukkiakin jos olisi mahdollisuus. En aina välitä terveellisyydestä, vaan syön friteerattua ja kermaista ihan mielelläni.

Vierailija
2/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut melkein koko ikäni kasvissyöjä. Kalaa syön joskus, maitotuotteista lähinnä juustoja.

Eikä tarvitse lastenkaan syödä sellaista, mistä eivät pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa itse valita listalta, valitsen mitä sillä hetkellä tekee mieli, usein otan sellaista mitä en ole ennen maistanut, koska on kiva löytää uusia makuja.

Lapsemme ovat myös suht kaikkiruokaisia. Jostain syystä nuorimmainen ei yhtään pidä kananmunan mausta, senpä vuoksi hänen ei sitä tarvitse syödä, aina on kuitenkin maistettava kunnolla kun sitä on pöydässä tarjolla.

Vierailija
4/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ota ahtaassa karsinassa kidutettua sikaa, jos voin valita vaikka haukea.

Aina en todellakaan valitse terveellisintä, mutta todella harvoin syön mitään paneroituakaan.

Vierailija
5/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on ruokia joista pidän enemmän kuin toisista, mutta mitään sellaista inhokkia ei ole etten periaatteesta koskaan söisi sitä. Kaikki riippuu siitä miten ruoka on valmistettu, kaikki ruokalajit voi laittaa mielenkiintoisesti ja huolella tai huonosti.

Ja kyllä, valitsen joskus ranskalaisia ja paneroitua ruokaa jne. mutta en kyllä läheskään aina, mieluummin kokeilen ravintolassa jotain sellaista mitä en ole aikaisemmin syönyt tai jota on vaikea kotona laittaa koska tarvitaan erikoisvälineistöä tai harvinaisia raaka-aineita tms.

Lastenlistoissa mua ketuttaa juuri se, että ne on yleensä niin yksipuolisia, eikä mitään vaivaa ole nähty että mietittäisiin lapsillekin houkuttelevia ja mielenkiintoisia annoksia joissa olisi maut ja raaka-aineet kohdallaan mutta esim. pienempi annoskoko tai vähemmän chiliä. Lisäksi sellaisen lapsen äitinä, jolla on lääkärin kielto sairauden takia syödä lisäsuolaa, harmittaa että ne lapsille ajatellut annokset ovat yleensä hurjan suolaisia (vrt. nakit ja ranskalaiset).

Vierailija
6/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut melkein koko ikäni kasvissyöjä. Kalaa syön joskus, maitotuotteista lähinnä juustoja.

Eikä tarvitse lastenkaan syödä sellaista, mistä eivät pidä.

jaksat kuitenkin lapsilla maistattaa sen noin 8krt, minkä sanotaan menevän uuteen makuun tottumiseen.

Mä syön kaikkea, tosin erittäin hot-mausteiset ruuat jäävät väliin ihan fyysisistä syistä. Mm. seinäkuivattu poro on herkkua, vaikka en ole pohjoisesta ja vaikka sitä ei kuulemma koskaan etelän naiset syö...

Vierailija
7/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään kukkakaalia, maissia, anjovista enkä ananasta. Ei vaan maistu.

2v tyttäreni syö melkein mitä tahansa (parsakaali ei maistu) ja 4v. poikani syö kaikkea paitsi sitrushedelmiä, parsa- ja kaalia, herneitä, papuja, maissia sekä mansikoita

Mitään allergioita meillä ei ole. En pakota lapsia syömään, mutta en myöskään kokkaa heille erikseen. Jos ei maistu saa syö voileipää. Yritän toki kokata ruokaa, joka maistuu meille kaikille.

Vierailija
8/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äyriäiset ei ole mun makuuni ollenkaan, paitsi nyt jotkut katkaravut... Kalaa kyllä syön, muutakin kun kirjolohta :-) Mutta muuten voi sanoa, että lähes kaikkea. Käyn sen verran harvoin ravintolassa syömässä, että silloin en ajattele tuota terveellisyyttä ollenkaan. Syön just sitä mitä mieli tekee. Viimeksi söin blinejä, jossa oli ihan älyttömästi voisulaa ja siihen vielä smetanaa, sipulia ja mätiä. Ah niin ihanaa ja ah niin epäterveellistä!

Vierailija
9/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä valitse terveysperusteisesti. Minusta lasten listat ovat ihan hyviä juttuja.

Vierailija
10/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on tähän väliin jaksettu ja kokeiltu. Olen huomannut, että makuja tulee mukaan ihan luonnostaan lisää iän myötä. Vihannekset, salaatit, chilit, itämaiset ruuat, ihan kaikki aikanaan.

Pikkulapsen suu on niin herkkä, haju- ja makuaisti niin toisenlaiset, että minusta he tietävät itse mikä on hyvää ruokaa. Yleensä miedommat maut kuin yli kymmenvuotiaalla. Yksu poikkeus lapsissa on, joka on aina tykännyt hurjista mauista iästä riipumatta.

kasvissyöjä

Vierailija
11/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan syö mitä tahansa saati maksa sellaisesta. Kannatan lastenlistaa ravintoloissa samasta syystä. Aikuisten ruuat ovat tosiaan liian mausteisia, niissä käytetty alkoholia ym.

Vierailija
12/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kala (paitsi loimulohi)

äyriäiset ja simpukat

sisäelimet

veriruuat

maksa

ovat ei kiitos listalla.

Vierailija
13/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedän varmasti pitäväni. En maistele "uusia makuja" - - mun ei tarvitse, koska olen aikuinen:D.

Lapseni 5v ja 7v ovat melko ruokarajoitteisia, vaikka - varsinkin mieheni -yritämmekin kovasti heitä kasvattaa syömään kaikkea.

Ei vaan putoo. Toki nyt jotain mietoa thairuokaa tai intialaista he kyllä syövät, mutta eivät siis esim. tietoisesti sipulia, sieniä, pinaattikeittoa...Huoh.

Vierailija
14/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun pitäisi valita esim. rosollin ja paistettujen heinäsirkkojen väliltä, niin heinäsirkat veisivät voiton (ovat itse asiassa ihan kivan rapsakoita).

Eli ruokia joita en syö: rosolli, perunasalaatti, graavilohi, purkkisilli, lipeäkala

Vierailija
15/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sisäelimet ei kuulu suosikkeihini.

Ravintolassa tykkään valita sellaista mitä kotona ei tule juurikaan tehtyä. Terveellisyyttä en ravintolassa ajattele, vaan pelkästään makua. Tosin kovin maustettuja ja tulisia ei voi nyt syödä, kun imettää.

Vierailija
16/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö oleta että lapsetkaan syövät :)

Itse en tykkää esim. kypsennetyistä herneistä ja kaalista, mämmistä, porkkana- ja lanttulaatikoista, silleistä, kesäkeitosta, sinihomejuustosta, cheddarista, piimästä, viilistä ja makeasta leivästä.

Lapsi taas ei tykkää tosi tulisesta (miedosti chilillä maustettu kelpaa), keitetystä punajuuresta (säilöttynä menee), parsakaalin varsista (latvukset menee), munakoisosta, katkaravuista tai vahvan makuisista juustoista.

Se mitä ravintolassa otan riippuu ihan tarjonnasta. Yleensä en ota mitään älyttömän rasvaista tai paneroitua, mutta joskus niitäkin tulee otettua jos tuntuu ettei oikein mikään muukaan miellytä. Terveellisyyttä en juurikaan ravintolassa mieti, vaan makua :)

Vierailija
17/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö mitään lihaa (tosin ennen kasvissyöjäaikojakaan ei uponnut esim. mäti, sisäelimet, makkarat yms. oksu)

en kypsää munakoisoa

en hernekeittoa tai kasvissosekeittoa (nää harmittaa)

pullamössöleipää

kypsää kaalia

Vierailija
18/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö mitään lihaa (tosin ennen kasvissyöjäaikojakaan ei uponnut esim. mäti, sisäelimet, makkarat yms. oksu) en kypsää munakoisoa en hernekeittoa tai kasvissosekeittoa (nää harmittaa) pullamössöleipää kypsää kaalia

mössölaatikoita, esim. lanttu- ja perunalaatikko.

Vierailija
19/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat syödä lastenlistalta jos siltä tuntuu :)

Vierailija
20/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieli tekee. Vaikka hyväkarppaan suolisto-ongelmieni takia, niin kyllä pizza on satunnaisesti poikaa :) (Tosin perhe ei meinaa kestää sen jälkeen mun ilmavaivoja...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä