Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö sinä kaikkea? Jos nyt jätetään

Vierailija
20.10.2011 |

toukat ja torakat ym pois listalta, niin syötkö kaikkea muuta? Tuli tuosta keskustelusta mieleen, jossa lastenlista oli belsebuupista suurimman osan mielestä, koska "meidän Nico-Petteri ja Jennica-Jasmian syö kaikkea aikuisten listalta"

että päteekö tämä sitten teihin itseenne? Ja kun menet ravintolaan, niin valitsetko kaikista terveellisimmän vaihtoehdon vai voitko valita josku jotain rasvaista, paneroitua tms?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan syö mitä tahansa saati maksa sellaisesta. Kannatan lastenlistaa ravintoloissa samasta syystä. Aikuisten ruuat ovat tosiaan liian mausteisia, niissä käytetty alkoholia ym.

eiköhän se alkoholi (jota löytyy ala carte -listoilta keskimäärin tyyliin yhdestä ruuasta) katoa kypsennettäessä. mun lapset söivät jo parivuotiaina esim. chiliä, valkosipulia ja pippureita ihan kuten aikuisetkin (varmaan enemmänkin kun keskivertosuomalaiset), koska heille ei ole tarjottu lasten nauravia nakkeja ja aku ankka -pizzoja. lapsillakin on oikeus ihan kunnon ruokaa, ei heidän elimistönsä tarvitse mautonta ja usein epäterveellistä "lasten herkkuruokaa".

Vierailija
22/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan syö mitä tahansa saati maksa sellaisesta. Kannatan lastenlistaa ravintoloissa samasta syystä. Aikuisten ruuat ovat tosiaan liian mausteisia, niissä käytetty alkoholia ym.

eiköhän se alkoholi (jota löytyy ala carte -listoilta keskimäärin tyyliin yhdestä ruuasta) katoa kypsennettäessä. mun lapset söivät jo parivuotiaina esim. chiliä, valkosipulia ja pippureita ihan kuten aikuisetkin (varmaan enemmänkin kun keskivertosuomalaiset), koska heille ei ole tarjottu lasten nauravia nakkeja ja aku ankka -pizzoja. lapsillakin on oikeus ihan kunnon ruokaa, ei heidän elimistönsä tarvitse mautonta ja usein epäterveellistä "lasten herkkuruokaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sun chilisapuskoistasi? Ilmeisesti et asiaa hyväksyisi...

Vierailija
24/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kaikkea, kuten sisäelimiä, etanoita tai simpukoita, tai en tiedä maistaisinko jos ilmaiseksi tarjottaisiin.

Mutta uskon kuitenkin siellä aikuisten listalla olevan aina jotain sellaista, jota niin minä kuin lapsetkin pystyvät syömään?

En tiedä, kun en ole syönyt ravintoloissa, mutta tuossa ketjussa haukuin kyllä ne joiden pitää joulupöytäänkin pistää eri ruoat lapsille.

Meillä kyllä syödään myös epäterveellisiä vaihtoehtoja, mutta niitä joutaa sitten kotona syödä koko porukalla, eikä niin että aikuiset saavat jotain sisäfilettä ja lapset nakkia.

Ja ne nakit ja lihapullat eivät edes oikein maistu lapsille.

Oikeastaan voisi sanoa, että yksin ollessani syön aina pelkkää hampurilaista ja pitsaa ja nakkisämpylää, mutta lapsille on pakko tarjota muutakin.

Mutta, jos menisin ravintolaan, niin uskoisin etten siellä söisi ranskalaisia, makkaraperunoita, hampparia tms, ihan koska ne saa aika halvalla tavalliselta nakkikopilta, ja tuskin ne jossain ravintolassa niin kauheasti maultaan parempia ovat, kuin meidän autogrillillä.

Eli joo, en syö myöskään mäkissä enkä hesessä, eikä niistä edes saa mun herkkuani, eli porilaista.

Vierailija
25/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kaikkea, kuten sisäelimiä, etanoita tai simpukoita, tai en tiedä maistaisinko jos ilmaiseksi tarjottaisiin.

Mutta uskon kuitenkin siellä aikuisten listalla olevan aina jotain sellaista, jota niin minä kuin lapsetkin pystyvät syömään?

En tiedä, kun en ole syönyt ravintoloissa, mutta tuossa ketjussa haukuin kyllä ne joiden pitää joulupöytäänkin pistää eri ruoat lapsille.

Meillä kyllä syödään myös epäterveellisiä vaihtoehtoja, mutta niitä joutaa sitten kotona syödä koko porukalla, eikä niin että aikuiset saavat jotain sisäfilettä ja lapset nakkia.

Ja ne nakit ja lihapullat eivät edes oikein maistu lapsille.

Oikeastaan voisi sanoa, että yksin ollessani syön aina pelkkää hampurilaista ja pitsaa ja nakkisämpylää, mutta lapsille on pakko tarjota muutakin.

Mutta, jos menisin ravintolaan, niin uskoisin etten siellä söisi ranskalaisia, makkaraperunoita, hampparia tms, ihan koska ne saa aika halvalla tavalliselta nakkikopilta, ja tuskin ne jossain ravintolassa niin kauheasti maultaan parempia ovat, kuin meidän autogrillillä.

Eli joo, en syö myöskään mäkissä enkä hesessä, eikä niistä edes saa mun herkkuani, eli porilaista.

mikä normaalisti maistuu niin saisiko silti lapsi ottaa sielät lastenlistalta jotain, mikä maistuisi vielä enemmän? Vaikka äiti ei tästä tykkäisikään. Kun kuulostaa siltä, että äiti jyrää lapsen mielipiteet ja listalta poimitaan etanoita, jotta pääsee kehuskelemaan kuinka meidän Maija syö etanoita...

Vierailija
26/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ilmenee siten, että voin mennä ravintolaan kuin ravintolaan tutkimatta ruokalistaa etukäteen, enkä koskaan kylässä tai työhön liittyvillä illallisilla ole jäänyt nälkäiseksi.

Kaikki tuntemani normaalipainoiset ihmiset syövät melkein mitä tahansa ruokaa, sen sijaan moni ylipainoinen tuttavani on joko äärettömän nirso, kasvissyöjä, jollain kummallisella dieetillä tai vähintäänkin tietää jokaisen suupalansa kalorit, ravintoarvot ja vitamiinit ja mielellään valistaa niistä kaikkia muitakin...

Vierailija
27/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homejuustoa, vuohenjuustoa enkä ainakaan mielelläni lampaanlihaa enkä poroa.

Ravintolassa valitsen ihan sitä mitä mieleni kulloinkin tekee.

Vierailija
28/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa en katso terveellisyyttä vaan sitä, mikä on mielestäni hyvää ruokaa.

Vierailija
29/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ennakkoluuloton ja maistelen mielelläni uusia makuja. En käsitä miksi tosiet jumittuu jonnekin jauhelihakastike-linjalle kun maailma on täynnä kaikkea ihanaa.

Ravintolassa syön mielelläni kalaa koska sitä tulee kotona laitettua harvemmin. Syön tosi paljon kanaa ja kasviksia ja erilaisia salaatteja.

Sellaisia mitä voin syödä mutta en kauheesti pidä on homejuustot, jalapenot yms tuliset ja merenelävistä osterit.

Vierailija
30/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempparina äyriäiset, kalat, lampaanliha ja poro, kauris, ankka yms. Ainoastaan nahkiaisia en mielelläni syö, enkä ankeriasta, mutta kohteliaisuudesta söisin niitäkin. Ellei ole pakko, niin en syö mielelläni kasvatettua lohta, broilerinrintaa ( mauton) enkä nakkeja tai lenkkimakkaraa.

Vierailija
31/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa tai mitään veriruokia, yöks! Kyläpaikassa jos näitä tarjottais, yrittäisin kohteliaasti kieltäytyä.

Vierailija
32/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy tähän on yksinkertaisesti se, että minulla on erittäin voimakas yökkäysrefleksi enkä saa alas ruokia joista en pidä.

Vierailija
33/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sun chilisapuskoistasi? Ilmeisesti et asiaa hyväksyisi...

mahdatteko te ymmärtää sitä, että meidän lapsille on tietysti tarjottu pienestä asti nakkeja ja eineslihapullia, koska ne nyt vain ovat edullista ja helppoa ruokaa, vaikka vähän hävettääkin.

Siitä huolimatta he eivät oikein millään syö yhtä enempää.

Mutta ihmeesti he maistelevat uusia asioita, toinen esim. rakastaa hillosipulia, mutta inhoaa maustekurkkuja, kun taas toisella on toisin päin.

Toinen tykkää herkkusienistä, toinen ei.

Nyt oli puhetta, että haluavat maistaa oliiveja, koska kaverit kuulemma tykkäävät niistä.

Eli mä en ainakaan ole mikään natsi ollut, enkä voine kehuskella kasvattajan taidoilla, mutta siitä huolimatta lasten maut ovat niin erilaisia, että onhan se surku, jos siellä ravintolassa on sitten pakko syödä sitä, mistä ei edes tykkää.

t.27

Vierailija
34/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö itse kaikkea, mutta ei syö lapsikaan. On yritetty tarjota lastenlistalta hampurilaista, ei syönyt, muuten ne lastenlistan ruoat yleensä kelpaavat (lihapullat+pasta/muusi, kala ja kana jos eivät ole paneroituja, pihvit, kasvisannokset).

Aikuisten listalta kelpaa kaikki normaali ruoka meille kaikille. Etanat, osterit ja mustekala eivät ole toivelistalla.

Vierailija
35/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamme ruuanlaittoa ja ruokakokeiluja. Lapsistakin maustetut etnoruuat ovat niitä parhaita!

Joten ap, koeta nyt vaan kestää se, että aika moni meistä ei OIKEASTIKAAN tykkää ranskalaisista tai paneroiduista "kengänpohjista"! Kyllä minä voin kärsimättä syödä El Maco-aterian Mäkkärillä silloin tällöin, mutta jos menen kunnon ravintolaan, niin ihan takuuvarmasti haluan jotain maukkaampaa ja enemmän valmistustaitoa vaativaa ruokaa kuin roskamuona.

Vierailija
36/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena päivänä terveellistä, jonain toisena rasvaista ja epäterveellistä.

Merenelävät ei uppoa, paitsi tavalliset kalat.

Vierailija
37/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamme ruuanlaittoa ja ruokakokeiluja. Lapsistakin maustetut etnoruuat ovat niitä parhaita!

Joten ap, koeta nyt vaan kestää se, että aika moni meistä ei OIKEASTIKAAN tykkää ranskalaisista tai paneroiduista "kengänpohjista"! Kyllä minä voin kärsimättä syödä El Maco-aterian Mäkkärillä silloin tällöin, mutta jos menen kunnon ravintolaan, niin ihan takuuvarmasti haluan jotain maukkaampaa ja enemmän valmistustaitoa vaativaa ruokaa kuin roskamuona.

Vierailija
38/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä normaalisti maistuu niin saisiko silti lapsi ottaa sielät lastenlistalta jotain, mikä maistuisi vielä enemmän? Vaikka äiti ei tästä tykkäisikään. Kun kuulostaa siltä, että äiti jyrää lapsen mielipiteet ja listalta poimitaan etanoita, jotta pääsee kehuskelemaan kuinka meidän Maija syö etanoita...

olen täältä ymmärtänyt, että siellä lasten listalla on lihapullat, ranskalaiset, nakit ja muusi, ja se spagetti.

Niitä meillä syödään ihan liian usein kotona, joten ehkäpä tosiaan pistäisin lapsen ravintolahinnoilla syömään jotain muuta, sellaista mitä ei kotona ole.

Vierailija
39/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, sulla meni ap:n pointti ohi niin että vinkuu :D

Jos ap hih ei hih osaa hih kirjoittaa niin, että hih sakki kertarykäisystä sen hih pointin hokaa, niin hih kenen se syy hih olikaan?

Sitten on turha hih jälkikäteen viilata hih aloitustaan toiseen hih suuntaan...

Vierailija
40/50 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nakeista, eikä valmislihapullista. Kananuggetit on ainoat, jotka on mennyt alas. Onneksi voi hyvin tilata aikuisten listaltakin. Ja lapsi haluaa itse kokeilla, on syönyt etanoita, mutta simpukat on lempiruokaa ( hummeri myös, mutta sitä ei juuri saa tilata, koska se on liian kallista). Myös kaikki kala menee alas, kunhan on vain runsaasti pinaattia sen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme