Syötkö sinä kaikkea? Jos nyt jätetään
toukat ja torakat ym pois listalta, niin syötkö kaikkea muuta? Tuli tuosta keskustelusta mieleen, jossa lastenlista oli belsebuupista suurimman osan mielestä, koska "meidän Nico-Petteri ja Jennica-Jasmian syö kaikkea aikuisten listalta"
että päteekö tämä sitten teihin itseenne? Ja kun menet ravintolaan, niin valitsetko kaikista terveellisimmän vaihtoehdon vai voitko valita josku jotain rasvaista, paneroitua tms?
Kommentit (50)
mikä normaalisti maistuu niin saisiko silti lapsi ottaa sielät lastenlistalta jotain, mikä maistuisi vielä enemmän? Vaikka äiti ei tästä tykkäisikään. Kun kuulostaa siltä, että äiti jyrää lapsen mielipiteet ja listalta poimitaan etanoita, jotta pääsee kehuskelemaan kuinka meidän Maija syö etanoita...
ja väittää, että tarkoittikin sitä, antaako äiti lapsensa syödä ns. mättöä?Ap, sä kyllä aivan otsikkoasikin myöten kysyit, MITÄ ME AIKUISET tykätään syödä. Ei aloituksessasi puhuttu mitään siitä, mitä lapsille sallitaan.
Meillä lapsilla on oma makunsa ja he saavat itse valita. Kas kummaa, hekään eivät tykkää paneroiduista nugeteista tai ranskiksista. Lihapullista kyllä, mutta silti heille maittaa hyvin myös ns. fiinimpi ruoka.
Siitä tuppaa tykkäämään, jota on pienestä pitäen syönyt.
pitäen syönyt perunaa enkä pidä siitä vieläkään.
mä olen pienestä pitäen syönyt perunaa, mutta oppinut rakastamaan vasta nelikymppisenä ;)
Paistinpotut öljyä valuen, jees!
mä olen pienestä pitäen syönyt perunaa, mutta oppinut rakastamaan vasta nelikymppisenä ;)
Paistinpotut öljyä valuen, jees!
syökään.
kasviksia, maitotuotteita, munia ja kalaa. Punaista ja valkoista lihaa en syö. Olen näissä kategorioissa melko kaikkiruokainen, jotkut jutut on vähemmän mieluisia kuin toiset. Esim. monista äyriäisistä en tykkää ihan hirveästi.
Rasvaa en pelkää, joten voin sitä ravintolassakin syödä.
Veriohukaisia, paistettua tai keitettyä kaalia missään muodossa, tillilihaa, lanttulaatikkoa, kesäkeittoa, pinaattia, mustekalaa, ostereita, viiliä...
ja varmaan paljon muutakin, ei vaan nyt juuri muistu mieleen.
ellei ole nälkään kuolemaisillaan. Kaikki me jotenkin määrittelemme mikä on ruokaa ja mikä ei, ja aina moni ihmisravinnoksi kelpaava jää ruoan ulkopuolelle. AP:n rajaus jättää toukat ja torakat "kaiken" ulkopuolelle on mielivaltainen.
syö kaikkea, kuten sisäelimiä, etanoita tai simpukoita, tai en tiedä maistaisinko jos ilmaiseksi tarjottaisiin. Mutta uskon kuitenkin siellä aikuisten listalla olevan aina jotain sellaista, jota niin minä kuin lapsetkin pystyvät syömään? En tiedä, kun en ole syönyt ravintoloissa, mutta tuossa ketjussa haukuin kyllä ne joiden pitää joulupöytäänkin pistää eri ruoat lapsille. Meillä kyllä syödään myös epäterveellisiä vaihtoehtoja, mutta niitä joutaa sitten kotona syödä koko porukalla, eikä niin että aikuiset saavat jotain sisäfilettä ja lapset nakkia. Ja ne nakit ja lihapullat eivät edes oikein maistu lapsille. Oikeastaan voisi sanoa, että yksin ollessani syön aina pelkkää hampurilaista ja pitsaa ja nakkisämpylää, mutta lapsille on pakko tarjota muutakin. Mutta, jos menisin ravintolaan, niin uskoisin etten siellä söisi ranskalaisia, makkaraperunoita, hampparia tms, ihan koska ne saa aika halvalla tavalliselta nakkikopilta, ja tuskin ne jossain ravintolassa niin kauheasti maultaan parempia ovat, kuin meidän autogrillillä. Eli joo, en syö myöskään mäkissä enkä hesessä, eikä niistä edes saa mun herkkuani, eli porilaista.
mikä normaalisti maistuu niin saisiko silti lapsi ottaa sielät lastenlistalta jotain, mikä maistuisi vielä enemmän? Vaikka äiti ei tästä tykkäisikään. Kun kuulostaa siltä, että äiti jyrää lapsen mielipiteet ja listalta poimitaan etanoita, jotta pääsee kehuskelemaan kuinka meidän Maija syö etanoita...
että mun lapset tykkää ihan samoista ruuista kuin mäkin, koska he ovat tottuneet tavalliseen ruokaan. en ole pilannut heidän makuhermojaan pelkillä nakeilla ja ranskiksilla, joten he luultavasti hölmistyisivät, jos ravintolassa saisivat niin eteensä. "ai tälläsiä vaan vaì?" saattaisi esikoinen ihan hyvin kommentoida.
se eka sopan sekoittaja
ja tulisesta chilistä, mutta kyllä niille maistuu nakit ja ranskalaisetkin, miksi ei maistuisi?
Jos syön ravintolassa; en valitse ruokaani minkään eettisyyden tai terveellisyyden tms. mukaan, vaan yleensä haluan maistaa jotain sellaista mitä en ehkä osaisi itse valmistaa tai raaka-aine on minulle vaikea hankkia meidän kyläkaupasta, lisäksi haluan poistua kylläisenä ihan yhden ruoka-annoksen (toki alkupala-pääruoka-jälkkäri -settikin käy) syötyäni.
Lapseni ottavat varmaan lähes samoin kriteerein, koska siihen heitä on opetettu. Näin siis silloin, kun mennään ravintolaan esim. äitienpvänä, synttäreinä, lomakohteessa jne.
Eri asia on sitten, jos lomalla pysähdytään matkan varrella vain täyttämään maha vaikka huoltoasemalla: kukin tilaa mitä maittaa; oli se sitten hamppari tai makkaraperunat tai metsästäjänleike tai katkarapusalaatti. Mielestäni se on silloin pikaruokaa: syödään koska on nälkä ja päästään nopeasti jatkamaan matkaa.
ja väittää, että tarkoittikin sitä, antaako äiti lapsensa syödä ns. mättöä?
Ap, sä kyllä aivan otsikkoasikin myöten kysyit, MITÄ ME AIKUISET tykätään syödä. Ei aloituksessasi puhuttu mitään siitä, mitä lapsille sallitaan.
Meillä lapsilla on oma makunsa ja he saavat itse valita. Kas kummaa, hekään eivät tykkää paneroiduista nugeteista tai ranskiksista. Lihapullista kyllä, mutta silti heille maittaa hyvin myös ns. fiinimpi ruoka.
Siitä tuppaa tykkäämään, jota on pienestä pitäen syönyt.