Miten elimistönne reagoi kasvisruokavalioon muuttamisella, laihduitteko paljon ja paraniko kasvojen iho heleämmäksi?
Kommentit (27)
Juuri heleää ihoani kehuttiin. Olen kylläkin sekasyöjä.
Kasvissyöntiin siirtynyt ystäväni on lihonut. Ilmeisesti proteiinin saanti vaikeampaa, mikä johtaa naposteluun.
Miksi luulet, että vegaaniruoka on terveellisempää?
N48
+iho kirkastui
+paino putosi 5 kg/kk
+tietyt kasvikset aiheuttaa kiimaista panetusta
-aluksi pavut pierettivät, mutta maha tottui nopeasti
-aikaa kuluu kuorimisen ja pilkkomiseen
Ei tapahtunut muuta muutoksia kuin huimauksesta tuli jatkuvaa ja väsyneestä olosta. Piti lopettaa liikuntaharrastukset koska voimia ei ollut mihinkään.
Positiiviset muutokset tapahtuivat, kun palautin punaisen lihan ruokavaliooni 15 kasvissyöntivuoden jälkeen. Olin viimeiset vuodet vegaani.
Lihansyönnin myötä paranivat
iho
hiukset
kynnet
päätöksentekokyky
mieliala
Suosittelen punaista lihaa kaikille.
Pitkään vaivanneet iho-oireet helpottivat ja kolesteroli parani. Toisaalta rauta-arvot heikkenivät, piti alkaa ottaa purkista.
Olin 5+ vuotta vegaani. Hiukset ohenivat jonkin verran, mutta ei muuta muutosta. Hiukset hieman paksunivat, kun siirryin taas normiruokaan. Söin toki B12 ja D:n lisänä vegaanina, niinkuin pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
+iho kirkastui
+paino putosi 5 kg/kk
+tietyt kasvikset aiheuttaa kiimaista panetusta
-aluksi pavut pierettivät, mutta maha tottui nopeasti
-aikaa kuluu kuorimisen ja pilkkomiseen
Syön lihaa, mutta aikaa kuluu silti kuorimiseen ja pilkkomiseen, koska arvatkaa mitä: syön MYÖS KASVIKSIA!
Ei ihme, että olosi parani, jos et ennen syönyt kasviksia lainkaan.
Olin pitkään kasvissyöjä ja meinasin tuhota sillä terveyteni. En voi suositella mutta kai se joillekkin sopii.
Ihoni kirkastui ja näpyt vähenivät kun lopetin maitotuotteiden käytön.
Ei tapahtunut minkäänlaisia muutoksia. Tosin lopetin vain lihan ja kalan syömisen, en maitotuotteiden enkä kananmunien.
Vatsa voi paremmin. Lihaa syödessä oli milloin mitäkin vatsanväänteitä, nyt paljon harvemmin. Voi olla, että olen väsyneempi, mutta vaikea sanoa, kun nukun myös huonosti.
Tuli niin paska olo että kolmantena päivänä ryntäsin markettiin ostamaan lauantai-makkaraa ja kaljaa.
Anemia paheni, paino pysyi samana, mutta maha oli kokoajan turvonnut. Oli todella tuskaista.
Muutuin ihan kuolleen näköiseksi. Kalpea naama ja tummat silmät. Myös olotila muuttui väsyneeksi. Hiukset oheni ja alkoi hiustenlähtö. En voi suositella. Parhaiten olen voinut ja parhaalta olen näyttänyt, kun syön terveellisesti, mutta myös lihaa säännöllisesti.
Eihän kasvisruoka ole sama kuin kevyt. Juustolla, kermalla ja öljyllä saa herkullisia kasvisaterioita, mutta eivät ne painoa pudota.
Paino ja iho ovat pysyneet samanlaisina, mutta jatkuvat vastaoireet helpottivat. Ennen vatsa vuorotteli jatkuvasti ripulin ja ummetuksen välillä ja sekoili muutenkin jatkuvasti. Nykyisin ei ole mitään ongelmia.
Närästys väheni mutta ferritiini painui lähes nolliin.
Olen ollut nyt kolme vuotta pääasiassa kasvisruokavaliolla.
Plussaa se että ruuanlaittoon ja syömiseen tulee panostettua enemmän nykyään, ei tule vaan vedettyä jauhelihaa ja makaronia kiireessä.
En tiedä kuvittelenko mutta väitän että makuaistini on myös parantunut kasvistelun ansiosta.
Vuosia noussut paino pysähtyi niille sijoilleen.
Miinusta on se että pavut häiriköivät raudan imeytymistä ja joudun kittaamaan maitoa ihan hulluna että iltanälkä ei ala kaihertamaan ja vie yöunia. Protskua protskua.
Ajattelin alkaa testaamaan tetrassa myytävää kananmunanvalkuaista tuota kylläisyydentunnetta silmällä pitäen.
Painossa ei tapahtunut muutoksia (ei ole tarvetta laihtua). Veren rauta-arvoni ja hemoglobiinini, jotka ovat muutenkin huonot, lähtivät jyrkkään laskuun. Siksi syön nyt lihaa, enkä aio lopettaa.