Tuliko teille huono olo äitiysneuvolan sokerirasituksessa?
Kommentit (43)
Itse kävin 2 kertaa sokerirasituskokeessa koska suvussa 2 tyypin diabetesta. Ja voin sanoa että litkun ansiosta minulle tuli todella huono olo. Paasto ja verikokeiden otto ei ole paha. Mutta litkun juominen, kun yrität saada väkisin sitä alas, samalla kun se on tulossa jo takaisin ylös, niin ei ole mitään kivaa. Molemmilla kerroilla litkun juomisen jälkeen oli koko ajan tunne että oksennus tulee. Ja viimein kun kotiin pääsi, niin molemmilla kerroilla noin 3-4 tuntia vietin vessassa oksentamassa. Ja en pystynyt koko päivänä syömään tai juomaan mitään, edes vettä koska tuntui että vesikin tuli saman tien ulos.
Päätin että ikinä en suostu enää mihinkään vastaavaan, vaikka onhan se lapsen parhaaksi, mutta itselle tuli huono omatunto siitä että juon jotain pelkkää sokeria sisältävää nestettä, tulevan lapsen kustannuksella. En itse suosittele kellekään jos ei ole ihan pakko. Ja niin arvot minullahan oli ihan normaalit, niinkuin olin ennen niitä kokeita jo tiennytkin.
Joo tuli. Ei se syömättömyys itsessään vaan se ellottava litku joka piti niellä väkisin, ja sitä seuraava nopea verensokerin nousu ja lasku. Normaalit arvot oli molemmissa raskauksissa.
Meitä oli siinä neljän tunnin rasituksessa kuusi odottavaa äitiä. Kaksi oksensi ja joutui jättämään kokeen kesken ja tulemaan toiste uudelleen=/