Tuliko teille huono olo äitiysneuvolan sokerirasituksessa?
Kommentit (43)
Olen käynyt kolme kertaa rasituskokeessa ja kertaakaan ei ole tullut huono olo. Ja kerran on ollut sokeriarvoissakin häikkää, ei vaikuttanut oloon.
Ja sen kokiksen makuisen litkun vielä pysty juomaan, kunhan se oli kylmää eikä huoneenlämpöistä. Mutta viimesimmässä kokeessa olikin oranssia litkua, joka oli aivan kamalaa. Mutta alas meni.
Enkä tiedä, miksi sokerirasitus on näköjään edelleen kamala pelonaihe monille? Ette ilmeisesti ole olleet tekemisissä sairaanhoidon kanssa juuri ollenkaan, tuohan on mitä vaatimattomin tutkimus...
Olen monelta kuullut että ovat käyneet vaikka ihan normaalipainoisia äitejä ja normaalikokoisia lapsia. Miten ne sinne testeihin menijät valitaan?
Itsellä kolme raskautta ja en ole saanut lähetettä. Viimeisin vuosi sitten. Vai onko tuo ihna uusi juttu?
ekalla kerralla paha olo ja väsytti ja tärisytti ihan hirveesti. Arvot erittäin hyvät.
Tokalla kerralla paha olo. ei muuta. Arvot taas erittäin hyvät.
Mulle itselle tulee erittäin huono olo, jos joutuu juoda jotain pahaa. Siis siinä juodessa meinaa jo oksennus tulla ja sitä joutuukin siinä nieleskelemään. Ei testi muuten mitenkään erityisen rankka ole ollut (siis itselleni).
Enkä tiedä, miksi sokerirasitus on näköjään edelleen kamala pelonaihe monille? Ette ilmeisesti ole olleet tekemisissä sairaanhoidon kanssa juuri ollenkaan, tuohan on mitä vaatimattomin tutkimus...
Ja kyllä, oksensin lähes koko raskauden ajan, jos en saanut tunnin välein jotain pientä syötävää. JO aamulla oksensin hampaita harjatessa lavuaariin, joten en ihan kovin hyviä enteitä odottanut.
Ekassa raskaudessa oksensin vain rv 16 asti, joten en sitten labrassakaan oksentanut, mutta huono olo tuli, alkoi huimata ja jouduin makaamaan. Arvot olivat kuitenkin hyvät.
Tokassa raskaudessa pelkäsin eniten, että oksennan litkun pois mutta onneksi se pysyi sisällä juuri ja juuri. Sain pahan migreenin ja makasin taas väliajat. Arvot olivat hyvät.
Okoon vain mitä vaatimattomin tutkimus tai minä vaikka kuinka pullamössöainesta, mutta täytyy sanoa, että vain täällä voidaan vähätellä toisten raskaanaolevien tuntemuksia. On aika luonnollista oksentaa, jos tekee sitä muutenkin koko raskauden ajan. Ja on aika luonnollista olla oksentamatta, jos ei ylipäätään oksentele raskaana ollessaan. Kaikille vähättelijöille toivon oikein yököttävää raskausaikaa seuraavalle kerralle! Jos vaikka se saisi teistä revittyä jotain myötätuntoa muillekin...
Olen monelta kuullut että ovat käyneet vaikka ihan normaalipainoisia äitejä ja normaalikokoisia lapsia. Miten ne sinne testeihin menijät valitaan?
Itsellä kolme raskautta ja en ole saanut lähetettä. Viimeisin vuosi sitten. Vai onko tuo ihna uusi juttu?
ja tuolloin olisi pitänyt seuloa jo kaikki yli 25-vuotiaat äidit eli siis sinne sokerirasitukseen on laitettu 2010 lähtien kaikki yli 25-vuotiaat raskaana olevat.
Kolme kertaa käynyt ja hengissä selvinnyt. Meillä ei edes ollut mitään maustettua sokerilitkua vaan sitä halvinta tavallista glukoosiliuosta. Sain/jouduin yhden kerran juomaan sen lämpimänä kun labran täti oli ajatuksissaan sitä tehdessään mutta kyllä sekin alas meni, eikä tullut ylös. Se parin tunnin istuminen väsytti eniten.
Okoon vain mitä vaatimattomin tutkimus tai minä vaikka kuinka pullamössöainesta, mutta täytyy sanoa, että vain täällä voidaan vähätellä toisten raskaanaolevien tuntemuksia. On aika luonnollista oksentaa, jos tekee sitä muutenkin koko raskauden ajan. Ja on aika luonnollista olla oksentamatta, jos ei ylipäätään oksentele raskaana ollessaan. Kaikille vähättelijöille toivon oikein yököttävää raskausaikaa seuraavalle kerralle! Jos vaikka se saisi teistä revittyä jotain myötätuntoa muillekin...
Tule sitten uhittelemaan mulle kun olet maannut 6 kk pakkolevossa ja osan siitä tiputuksessa sairaalassa kun raskaudessa on OIKEITA ongelmia, jotka uhkaa sekä äidin että lapsen terveyttä ja henkeä, niin voidaan keskustella...
T: se joka sanoi että kyseessä on vaatimaton tutkimus
vaan se on vaihtunut.
Mulle ei tullut ikinä tuosta kokikselle maistuvasta litkusta mitään, mutta viimeksi kun oli uusi litku tuli jumalattoman kamala olo.
Paareilla jouduin makaamaan, muuta onneksi en oksentanut. Sokeriarvot oli muuten kunnossa
Olen monelta kuullut että ovat käyneet vaikka ihan normaalipainoisia äitejä ja normaalikokoisia lapsia. Miten ne sinne testeihin menijät valitaan? Itsellä kolme raskautta ja en ole saanut lähetettä. Viimeisin vuosi sitten. Vai onko tuo ihna uusi juttu?
ja tuolloin olisi pitänyt seuloa jo kaikki yli 25-vuotiaat äidit eli siis sinne sokerirasitukseen on laitettu 2010 lähtien kaikki yli 25-vuotiaat raskaana olevat.
Mikä se 25-ikäraja on? Eikö sokerirasitustestejä tehdä vain riskiryhmälle, ja ylipainoisille tai niille joilla on syntynyt isoja vauvoja? Omituista.
Tule sitten uhittelemaan mulle kun olet maannut 6 kk pakkolevossa ja osan siitä tiputuksessa sairaalassa kun raskaudessa on OIKEITA ongelmia, jotka uhkaa sekä äidin että lapsen terveyttä ja henkeä, niin voidaan keskustella... T: se joka sanoi että kyseessä on vaatimaton tutkimus
Toi on niin tyypillistä. Koska sulla on ollut "oikeita" ongelmia ja suurempia ja hengenvaarallsia, niin kukaan muu ei saa valittaa pienistä ongelmista? Ei se mene niin. Jokainen kokemus on subjektiivinen ja jokaisella on oikeus puhua ja sanoa ääneen miltä tuntuu.
Samalla logiikalla sinäkään et saisi valittaa, sillä varmasti jollain muulla on ollut vielä vaikeampaa?
ja litku oli ihan sitä glukoosilitkua, läpinäkyvää. Arvot oli hyvästä olosta ja normaalipainosta huolimatta päin persettä.
Tule sitten uhittelemaan mulle kun olet maannut 6 kk pakkolevossa ja osan siitä tiputuksessa sairaalassa kun raskaudessa on OIKEITA ongelmia, jotka uhkaa sekä äidin että lapsen terveyttä ja henkeä, niin voidaan keskustella... T: se joka sanoi että kyseessä on vaatimaton tutkimus
Toi on niin tyypillistä. Koska sulla on ollut "oikeita" ongelmia ja suurempia ja hengenvaarallsia, niin kukaan muu ei saa valittaa pienistä ongelmista? Ei se mene niin. Jokainen kokemus on subjektiivinen ja jokaisella on oikeus puhua ja sanoa ääneen miltä tuntuu. Samalla logiikalla sinäkään et saisi valittaa, sillä varmasti jollain muulla on ollut vielä vaikeampaa?
huomaat, että yritin suhteuttaa tuota tutkimusta enkä toivotellut mitään kenellekään. Tuo minulle vastannut henkilö sen sijaan toivoo minulle ikäviä asioita, koska en kuulemma mitään niistä ymmärrä, ja halusin vain kertoa hänelle että itse asiassa ymmärrän todennäköisesti niistä paljon enemmän kuin hän.
Mulle tehtiin nyt viimeisimmässä raskaudessa ja tuli ihan järkky huono olo. Litku toki vaikutti tilanteeseen, mutta ennen kaikkea se syömättömyys. Siinähän pitää olla 12 tuntia syömättä ja sitten juoda se kamala litku eikä senkään jälkeen saa kahteen tuntiin syödä.
Mulla oli jo ihan hirveä olo sinne mennessä.
Mä tosin jouduin oireiden perusteella rasitukseen jo rv 14. Mulla oli kamala jano koko ajan ja radihan se sitten oli.
BMI mulla oli 21 ja pieniä lapsia nämä kaikki, diabetes-taustaa suvussa.
Toi on niin tyypillistä. Koska sulla on ollut "oikeita" ongelmia ja suurempia ja hengenvaarallsia, niin kukaan muu ei saa valittaa pienistä ongelmista? Ei se mene niin. Jokainen kokemus on subjektiivinen ja jokaisella on oikeus puhua ja sanoa ääneen miltä tuntuu. Samalla logiikalla sinäkään et saisi valittaa, sillä varmasti jollain muulla on ollut vielä vaikeampaa?
huomaat, että yritin suhteuttaa tuota tutkimusta enkä toivotellut mitään kenellekään. Tuo minulle vastannut henkilö sen sijaan toivoo minulle ikäviä asioita, koska en kuulemma mitään niistä ymmärrä, ja halusin vain kertoa hänelle että itse asiassa ymmärrän todennäköisesti niistä paljon enemmän kuin hän.
Puhut oikeista ongelmista, ja olet sitä mieltä, että oksentaminen ja huono olo eivät sitä ole. Olen ollut raskauden aikana sairaalassa tiputuksessa vähän väliä, kun mikään ei pysynyt sisällä ja paino vaan laski. Ehkä se sinusta ei ole oikea ongelma, mutta minusta oli. Olo oli kerta kaikkiaan hirveä ja huoli lapsesta valtava.
Olen monelta kuullut että ovat käyneet vaikka ihan normaalipainoisia äitejä ja normaalikokoisia lapsia. Miten ne sinne testeihin menijät valitaan? Itsellä kolme raskautta ja en ole saanut lähetettä. Viimeisin vuosi sitten. Vai onko tuo ihna uusi juttu?
kaikille joiden BMI yli 25
Mikä se 25-ikäraja on? Eikö sokerirasitustestejä tehdä vain riskiryhmälle, ja ylipainoisille tai niille joilla on syntynyt isoja vauvoja? Omituista.
kaikille joiden BMI on yli 25 eli minun mielestäni naiset normaalipainoisia.
kaikille joiden BMI yli 25
Testi tehdään kaikille joiden BMI yli 25 eli minun mielestäni normaalipainoisille naisille.
Testi tehdään kaikille joiden BMI yli 25 eli minun mielestäni normaalipainoisille naisille.
Jos siihen on joutunut kerran niin joutuu muissakin raskauksissa, vaikka bmi olisikin normaali.
Mulla on kaksi ihan erilaista kokemusta: ekalla kerralla neljä vuotta sitten ei tullut yhtään paha olo, lähinnä oli tylsää kun joutui istuksimaan labrassa tuntikausia. Sitten tää toka kerta olikin ihan toista maata: oli niin paha olo (oksetti, hikoilutti, huippasi), että jouduin makailemaan labran kupeessa olleella sairaalapedillä.
Molemmilla kerroilla arvot olivat täysin normaalit, ei mitään ongelmaa. Sanoikin neuvolassa, että ei se heikotus mitään enteile.