G:Miten laitoit/sait vauvasi yöunille?
Esim. Kannatko vauvaa sylissä tai jätät sänkyyn nukahtamaan itsekseen.
Kommentit (34)
Silti mua ärsyttää yli kaiken nämä oman sädekehänsä kiillottajat ja ongelmien povaajat.
Meillä on vauvat vastasyntyneinä nukutettu rinnalle (monien varoituksista huolimatta). Ovat ihan itsekseen lopettaneet tämän ja alkaneet nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä. Nuorimmainen muutaman kuukauden ikäisestä ja pahinkin tissitakiainen n. 1-vuotiaana.
Lapset ovat erilaisia. Ei tulisi mieleenkään ottaa kunniaa itselleni siitä, että vauvani osaa nukahtaa ilman nukutusta.
Perhepetipostaaja: Minäkin oikeasti pyydän (ties monennenko kerran), lopeta! Nämä uniketjut yleensä kuolevat hyvin nopeasti, kun sä ilmestyt niihin kopipeistailemaan.
Me mennään samaan aikaan nukkumaan vauvan kanssa, joten yleensä annan tissiä ja saatan vielä pitää vauvaa rinnan päällä tai muuten sylissä ennen kuin käymme nukkumaan. Joskus yöllä vauvaa pitää vähän kanniskella tai muuten heijata, koska sillä on välillä vatsavaivoja, mutta nyt se on nukkunut ehkä n. viikon ilman yöhyssytyksiä.
Meidän vauva ei ole semmoista tyyppiä, että jäisi nukahtamaan itseksensä. Vauva nukkuu kanssamme samassa sängyssä.
Nukutan sylissä ja vien omaan sänkyyn. Ei nukahda itsekseen sitten millään. Vauva 5kk.
Nukutan sylissä ja vien omaan sänkyyn. Ei nukahda itsekseen sitten millään. Vauva 5kk.
Kukaan ei ole osannut nukahtaa yksin enkä sitä vauvalta enkä pieneltä lapselta edes vaadi.
ja sen jälkeen vien vauvan omaan sänkyynsä ja lähes poikkeuksetta nukahtaa siihen itsekseen melkein heti.
Joskus voi vaatia hieman rauhoittelua tms. Näin ollut alusta asti. Vauva huomenna 5kk.
ongelmia tiedossa.....
No ei todellakaan, vaan päinvastoin, helppo taaperoikä tiedossa!
ongelmia tiedossa.....
vastaaja, mutta mun mielestä ei kannata lähteä kommentoimaan tuolla tavalla. Toiset vauvat nukahtavat yksikseen, toiset eivät. Lapsetkin ovat erilaisia nukahtamisen suhteen. Mitä itse sitten suosittelisit, huudattamista vai?
Viedään omaan sänkyyn ja lähes poikkeuksetta sinne myös nukahtavat.
Minulla on ollut ilo ja onni kuusi kertaa saada imettää lapseni vuoden ikään ja vähän ylikin. Iltatissittely ei ollut minulle elämääni rajoittava tekijä vaan rauhallinen päivän päätös.
Meillä molemmat vauvat ovat olleet mallia 'ei nukahda yksin millään', jaksavat tosiaan huutaa tuntikausia (juu kokeiltu on) jos yritetään nukuttaa itse sänkyyn.
Haluaisinkin tietää, että onko vauvoja erilaisia (mitä itse epäilen) eli toiset vain nukahtavat helpommin itsekseen sänkyyn vai osaavatko/jaksavatko toiset kouluttaa ilta-/yökausia vauvojansa, jotta ne lopulta oppivat itsenäisiksi.
Kyselen siksi, että esikoisen kanssa tästä nukuttamisesta tuli tosiaan myöhemmin ongelmia, joita en haluaisi nyt kuopukselle, mutta ei lupaavalta näytä...
Minä ja isoveljeni olimme yksin nukahtavia vauvoja, pikkuveljeä piti hyssyttää. Mulla ja isoveljellä on ollut uniongelmia sekä lapsena että aikuisena, pikkuveljellä ei koskaan. Joten ihan HIRVEITÄ ongelmia koituu nukuttamisesta.
Nukutat? Ja minkälaisia ongelmia?
joko meidän sänkyyn tai sit syliin, ja siitä siirsin vaunuun tai sitteriin, loppuillasta kannoin sänkyyn.
4kk jälkeen nukutin tuttipullon kanssa sitteriin, ja kannan loppuillasta sänkyyn. Näin siis edelleenkin, kun vauva on 7kk.