Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset osaa käyttää huutonettiä?

Vierailija
20.10.2011 |

Miksi vasta viimeisillä minuuteilla huudetaan vaikka voi laittaa korotusautomaatin?

Onko ihmiset ns. uusavuttomia vai mitä?

Miksei huudeta heti kun kohde on avoinna vaan vasta kohteen sulkeuduttua persaukiset itkee tavaran perään?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä haluaa myydä kohteensa halvemmalla kuin minä olisin tarjoamassa ja sulkee kohteen aikaisemmin, niin siitä vaan! Minä en ole se joka siinä häviää. Harva kohde huutonetissä on niin ainutlaatuinen, että sen menettäminen harmittaisi.

Loppuvaiheen huuto on nimenomaan hyvää huutotaktiikkaa, ja kyllä myyjänkin kannattaisi ottaa se viimeinen huuto mukaan, koska hintaahan sekin nostaa.

Vierailija
22/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutoja ei tule ku vasta viime minsoilla. siksi yrittää jankuttaa täällä, että laittakaa huuto heti. pohjimmaisena tarkoituksena on siis saada jengin huutokäyttäytyminen muuttumaan näin: huutoja tulee tasaiseen tahtiin, koska jos kohteessa on jo yksikin huuto, se kiinnostaa muita ja muut huutaa jne. jne. ja summa nousee nousee nousee......

verrattuna mitä se on nyt: jengi jättää viime tippaan huudon, kohde kiinnostaa harvoja edes avaamaan, koska eihän kukaan ole sitä huutanu, vain pari muistaa olla kytiksellä oikeaan aikaan, tulee pari huutoa lopussa, ei tule niin hyvin rahaa myyjälle.

osuinko oikeaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä haluaa myydä kohteensa halvemmalla kuin minä olisin tarjoamassa ja sulkee kohteen aikaisemmin, niin siitä vaan! Minä en ole se joka siinä häviää. Harva kohde huutonetissä on niin ainutlaatuinen, että sen menettäminen harmittaisi.

Loppuvaiheen huuto on nimenomaan hyvää huutotaktiikkaa, ja kyllä myyjänkin kannattaisi ottaa se viimeinen huuto mukaan, koska hintaahan sekin nostaa.

Mä huutelen monesti viime minuuteilla/tunteina eikä koskaan ole kohteet sulkeutuneet nenäni edestä. Koskeekohan tämä nyt jotain tiettyä tavararyhmää, jossa näin toimitaan? Ei ainakaan lastenvaatteissa ole yleistä... Ja jos kohde menisikin kiinni ennen huutoani, niin hyvä vaan: eipähän urpo myyjä saisi minun rahojani :D :D

Vierailija
24/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla seuraavasti:

jos olen asettanut hintavarauksen vaikka 50 € ja huudot jää vaikka 10 euroon tai 30 euroon tai johonkin muuhun alle hintavarauksen ja kohteen sulkeuduttua joku kysyy mikä oli hv niin vastaan, että 90 €, mutta voin myydä vaikka 70 eurolla. Usein on kaveri mennyt tuohon kusetukseen ihan omaa tyhmyyttään kun ei huutanut lähemmäksi vaan kyttäili ja kyseli jälkeenpäin.

Vierailija
25/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla seuraavasti:

jos olen asettanut hintavarauksen vaikka 50 € ja huudot jää vaikka 10 euroon tai 30 euroon tai johonkin muuhun alle hintavarauksen ja kohteen sulkeuduttua joku kysyy mikä oli hv niin vastaan, että 90 €, mutta voin myydä vaikka 70 eurolla. Usein on kaveri mennyt tuohon kusetukseen ihan omaa tyhmyyttään kun ei huutanut lähemmäksi vaan kyttäili ja kyseli jälkeenpäin.

itsekin olen kusettanut noita mielisairaita.

Vierailija
26/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi kuin ihmetellä miten vakavasti jotkut ottavat huutonetin.

Vierailija
27/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutoja ei tule ku vasta viime minsoilla. siksi yrittää jankuttaa täällä, että laittakaa huuto heti. pohjimmaisena tarkoituksena on siis saada jengin huutokäyttäytyminen muuttumaan näin: huutoja tulee tasaiseen tahtiin, koska jos kohteessa on jo yksikin huuto, se kiinnostaa muita ja muut huutaa jne. jne. ja summa nousee nousee nousee...... verrattuna mitä se on nyt: jengi jättää viime tippaan huudon, kohde kiinnostaa harvoja edes avaamaan, koska eihän kukaan ole sitä huutanu, vain pari muistaa olla kytiksellä oikeaan aikaan, tulee pari huutoa lopussa, ei tule niin hyvin rahaa myyjälle. osuinko oikeaan?

Siksi suljen aika usein kohteen 2-3 vrk ennen huutoajan päättymistä. Jos ei ole huutajia, näin voi tehdä. Sitten laitan ne uudestaan myyntiin seuraavalla viikolla, jolloin ne "aikojat" joutuvat päättämään, että huutavatko ja varmistavat, että tuote pysyy myynnissä vai jatkavatko taktiikalla "huudan viimetipassa". Sillä tavalla saa hintaa hilattua korkeammaksi. Jos jotain tuotetta on katsottu vaikka 30 kertaa huutamatta, niin se kiinnostaa - miksi en siis katsoisi, kiinnostaako se niin paljon, että sitä huudetaan muutenkin kuin viimeminuuteilla?

Vierailija
28/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ensihuutoja. Ja pari kaveriani ja sisko tekevät sitä samaa. Näin saadaan "kilpailua" jo ennen viimeisiä minuutteja.

Vierailija
29/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huutokaupoissa on perinteisesti kannattanut huutaa vasta loppumetreillä, jolloin huutajia on usein vähemmän reagoimassa.

Ja monet eivät automaatteihin, noihin saatanallisiin keksintöihin luota.

Vierailija
30/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minä en käytä huutista?

Vierailija
31/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ensihuutoja. Ja pari kaveriani ja sisko tekevät sitä samaa. Näin saadaan "kilpailua" jo ennen viimeisiä minuutteja.

tai puumuli, jotka laittaa lähdöksi antiikkiin 0 euroa ja sitten aina kohde nousee huikeisiin summiin?

eli huuteletko siis omia kohteita korkeammiksi?

Vierailija
32/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai puumuli, jotka laittaa lähdöksi antiikkiin 0 euroa ja sitten aina kohde nousee huikeisiin summiin? eli huuteletko siis omia kohteita korkeammiksi?

Vierailija
33/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan huutonetistä kerran kolmessa vuodessa. Ei se ole mun elämänsisältö.

Jos on uusavotonta käyttää huonosti huutonettiä niin minä luovutan sitten ja pitäkää tunkkaiset lastentarvikepakettinne ja antiikkikaappinne.

Vierailija
34/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yhtä kohdetta kysyttiin, kun en ollut laittanut siihen osta heti hintaa, että paljollako sen saisi heti. Sanoin sellaisen hinnan että olen itse tyytyväinen ja ostaja osti sen miettimättä. Nyt sitten aivan varmasti joku itkee, kun olin sulkenut kohteen ja myynyt sen, mutta kun ei seitsemään päivään kukaan ole osoittanut kiinnostusta, niin totesin että oma vika. Olisitte laittaneet huudon, niin kohde olisi ollut teidän, nyt meni toisaalle.

Vierailija
35/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla nostamatta hintaa turhaan kuin vasta loppuhetkillä. Silloin näet voi olettaa, että kilpailua on vähemmän.

Itse jos löydän jotain ostamisen arvoista yritän kyllä ostaa sen suoraan myyjältä ennen huudon sulkeutumista.

Tero

Vierailija
36/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on juuri noita persaukisia, jotka ostaneet 300 000 € talon ja sitten ei oo rahhoo.

Vierailija
37/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

persaukisia ääliöitä.

Vierailija
38/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eräänlainen ostotaktiikka. Ei osoiteta muille, että ollaan kohteesta kiinnostuneita, ja oletetaan, että saadaan halvemmalla, kun huudot tehdään viimetipassa.

Vierailija
39/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen aina niin. Eli jos löydän jonkun kohteen jonka aion huutaa, katson ensin milloin kohde sulkeutuu ja huudan sitten ihan viime minuuteilla.

Mitä järkeä on huutaa aiemmin kun sitten joku/jotkut muut voivat huutaa ja kohteen hinta vain nousee? Monet kohteet olen näin huutanut ja saanut juuri sillä hinnalla millä olen halunnutkin.

Vierailija
40/41 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huudan heti, se kiinnostaa enemmän muitakin, tulee lisää potentiaalisia kilpailijoita. Toiset ajattelee, että kohteen täytyy olla hyvä, jos sitä joku jo nyt huutaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi