Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan ymmärrä että poika on "normaali" jos ei osaa

Vierailija
31.01.2012 |

ollenkaan pitää huoli omista asioistaan, jotkut kirjoittavat että jopa 11v iässä???

Siinä niitä kasvaa miehiä jotka eivät auta vaimojaan kotitöissä.

Miksi pojilta ei vaadita samantasoista käytöstä kuin tytöiltä?

"pojat on poikia" SE siis tarkoittaa sitä että on reppana eikä osaa (jaksa, viitsi, äiti laittaa) edes vaatteita laittaa pyykkikoriin yms.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viittaat tuohon mitä 7- vuotias poika osaa ketjuun, niin käytös on sinänsä normaali - kehitysvaihe nyt voi ja hyvinkin on tuo. Eli ei tarvitse pelätä mitään kehitysviivästymää tms., josta pitäisi olla huolissaan.

Aivan samalla tavalla kuin vaikka kysymys onko normaalia, ettei 1-vuotias kävele. On se, eikä siinä kasvateta liikuntakyvytöntä miestä.

Kasvatuksen tarkoituksena on opettaa asioita ja huolestua, jos lapsi ei etene, ja olla huolestumatta jos eteneminen on hidasta, mutta normaalia.

Tosin lähtökohtaisesti ihmiset nyt unohtelee asioita. Olen minäkin koti-isänä siivonnut yli kolmikymppisen naisen vaatteita lattioilta. Pitäisiköhän huolestua?

Vierailija
2/5 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat opi tiettyjä asioita ikina koska heidan ei tarvi. Kukaan ei odota heilta samanarvoista kaytosta kuin tytoilta. Miettikaa koululuokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että aloittaja ei ole ollut oikeasti tekemisissä kyseisenlaisen pojan kanssa. Mitä se vaatiminen auttaa? Eli jos minä vaadin, että poika pukee ylleen kaulurin koulussa, eikä näin tapahdu, niin mitä se vaatiminen siinä auttaa? Voin vaatia joka päivä, kannustaa ja rangaista, mutta jos poika aina vaan jättää sen kaulurin pukematta niin siinähän ollaan. Tai vaadin viemään pyykit pyykkikoriin, eikä sitä tapahdu vaikka kuinka vaadin. Ja rankaisen, palkitsen, kehun, muistutan, vaadin ja vaadin.

Ja nyt ei ole kyse pelkästään pojista. Pojissa on huolellisia yksilöitä, kuten tytöissäkin. Ja tytöissä on niitä kovapäitä, kuten pojissakin...

Ovathan aikuisetkin erilaisia! Minä olen huolellinen ja tarkka, ystäväni (nainen) on hyvinkin huoleton, myöhästelee ja hukkaa tavaroita. Eikä epäjärjestys haittaa. Ja kotona oli hänelläkin kuri ja järjestys, ja varmasti "vaadittiin" yhtä paljon kuin minultakin.

Valitettavasti elämä ei mene niin, että kasvatetaan näin ja tulos on tämä. Perusluonne on ihmisissä valmiina, siihen voi sitten jossain määrin vaikuttaa kasvatuksella.

Vierailija
4/5 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pointti siinä ettei voida keskustella asiasta siinä ketjussa, jossa siitä keskustellaan vaan aloitetaan asiasta uusi ketju josta kukaan ei tajua yhtään mitään koska viestit selvästi kuuluvat johonkin ketjuun, joka olisi pitänyt lukea alusta asti tai tajutakseen mistä puhutaan.

Tämä on taas yksi niistä.

Aloittaja kritisoi jotain toista henkilöä tässä ketjussa, mutta kritiikin ansaitsee ainoastaan tämän ketjun ap typerällä aloituksellan, josta kukaan ei taas tajua mitään kun on pitänyt tehdä oma aloitus.

Vierailija
5/5 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin lapsena (tyttönä) juuri sellainen, että pyykkejä oli pitkin lattioita enkä olisi tehnyt mitään kotitöitä. Äiti oli hyvin kielteinen ihminen (ja on vieläkin) ja haukkui kaikki yritykseni. Aikuisena olen kyllä oppinut huolehtimaan asioistani ja huushollin siisteydestä aivan riittävästi (vaikka äidille ei tietenkään nykyinenkään siisteystasoni riitä, mutta onneksi kukaan muu ei ole koskaan valittanut epäsiisteyttäni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme