Hiukset harmaantuvat ennen aikojaan, olen "vasta" 35v :(
Minulla on luonnostaan maantienharmaa tukka, johon otan aina vaaleita raitoja. Nyt harmaata (valkoista) alkaa olla jo niin paljon, että näkyvät raidoista huolimatta ainakin niin että itseäni häiritsee! Varsinkin etuhiuksissa näkyy tosi selvästi. Ja harmaat on vielä sellaisia kurittomia käkkänöitä, jotka törröttää sieltä täältä miten sattuu :( Olen koettanut nyppiä enimpiä pois, mutta sitten kun kasvavat takaisin niin törröttävät suorina pystyssä :( Enkä yhtään siis pidä harmaasta tukasta, mutta tätä menoa tukkani on varmaan kohta kauttaaltaan harmaa, mitä ihmettä teen?? Vaaleat hiukset sopii minulle parhaiten mutta kokovaalennusta en enää halua.
Sitäpaitsi, miksi ihmeessä harmaannun näin nuorena..? Suvussani on kyllä harmaapäitä, mutta tietääkseni hekään eivät vielä näin aikaisin ole harmaantuneet...
Niin ja pliis, asiallisia vastauksia, jooko :)
Kommentit (31)
Ekat harmaat alle 30v ja nyt tilanne paha, olen 44v. Minun harmaani ovat ihan vaalean harmaita, muuten olen tumma. Erityisesti jakauksen kohdalla harmaat näkyvät selvästi. Jodun värjäämään 2-3 viikon välein. Värjään itse vain jakauksen kohtaa ja sitten käyn kampaajalla n.6 viikon välein ottamassa tyvivärin koko päähän. Rasittavaa.
Ehkä sun kantsii luopua raidoittamasta sun hiuksia, sillä ne on saatettu tehdä aika äksyillä aineilla mainitessasi tuon kokovaalennuksen. Juu, ymmärsin kyllä, ettei sitä enää tehdä, mutta samalla aineella on voitu hyvinkin tehdä ne raidat.
Kokeile kotivärjäystä koko tukkaan jollain luonnon- tai tuhkanvaalealla sävyllä, ne näyttävät mielestäni kauniimmalta ja luonnollisemman väriseltä. Niiden pitäisi peittää harmaatkin, siitä en valitettavasti tiedä. Nyppiä niitä tuskin kannattaa, kasvaahan ne aina takaisin.
Jännä, ettei kukaan, ystävä, kaveri tai kollega, ole tullut sanomaan tai kommentoimaan millään tavalla hiusteni omavärjäämisestä lähtien viime syksystä, näyttävät vissiin niin luonnollisilta :) Sen sijaan aiemmin tuli aina kommentteja tyyliin, "olet sitte ottanu raidat?".
Lähes mustat hiukseni harmaantuivat kulahtaneen harmaiksi 19-vuotiaana. Aivan kuin se olisi tapahtunut yhdessä yössä. Punapigmenttiä löytyy, mutta se on syvällä.
Onneksi hiusvärit on keksitty. Lyön värin päähän vähintään kerran kuussa. Pelkään kuollakseni, että tulen allergiseksi hiusvärille.
Nyt olen yli 40v ja harmaata on hirveesti, varsinkin jakauksen kohdalla.
En käytä e-pillereitä, en ole koskaan käyttänyt.
Muuten hiusvärini on tumma, joten olen värjännyt hiuksiani jo piiiitkääään.
geenit sen määrää suuntaan toiseen, valitettavasti.
Isäni suvussa on useita henkilöitä joilla ei ole ainoatakaan alkuperäisväristä hiusta enää 40täytettyään. Minulle ekat harmaat tulivat jo 24-vuotiaana, arvaa harmittiko? Olen nyt täyttänyt 40 , mutta onneksi en vielä täysin harmaa, mitä pelkäsin...(äidilläkin jotain vaikutusta, onneksi)
Kampaajani sanoi, että mitä paksummat hiukset, sitä aiemmin harmaantuu. Pätee ainakin omassa suvussa ja tuttavapiirissä. Eipä tuo minua enää jaksa surettaa, värjäisin hiuksiani joka tapauksessa, joten samallahan nuo harmaatkin peittyvät.
vaikka ensimmäiset harmaat huomasin 26-vuotiaana. Tapasin samaan aikaan nykyisen mieheni, jolla oli jo tuolloin myös vähän harmaata mustanruskeassa tukassaan. Itselläni on perus maantienharmaa väri + enenevässä määrin noita oikeita harmaita.
Olen nyt 31-vuotias ja olen päättänyt kasvattaa luonnollisen värisen tukan. Oon muuten ikäistäni nuoremman näköinen joten en usko, että tuo harmaantuminen mun elinvoimaisuutta vie pois olemuksestani. En halua enää vaan "myrkyttää" itseäni hiusväreillä jotka ihan selvästi ovat alkaneet jo ärsyttämään hiuspohjaani.
Meillä on suvussa muitakin aikaisin harmaantuneita joten geenit varmasti vaikuttavat taustalla. Muuta syytä en harmaantumiseen keksi. Tukkani ei ole edes mitenkään erityisen paksu.
Mutta, mikä siinä harmaassa niin kamalaa on? Varsinkin keltaiselle ihotyypille se tuo jopa lisää väriä kasvoille ;)
Kampaajani sanoi, että mitä paksummat hiukset, sitä aiemmin harmaantuu. Pätee ainakin omassa suvussa ja tuttavapiirissä. Eipä tuo minua enää jaksa surettaa, värjäisin hiuksiani joka tapauksessa, joten samallahan nuo harmaatkin peittyvät.
Minulla on ohuet ja nuorena vaaleat hiukset ja silti aloin minäkin harmaantua jo 37v tienoilla.
Alkuperäinen hiusten värinsä oli tummanruskea ja hyvin karkea hiuslaatu. Kolmevitosena huomasin kun hänellä kasvoi puolen sentin valkoinen juuri ja hän manasi että "joo tarvii taas käydä kampaajalla värjäyttämässä".
Olen suorastaan kade. Itselläni on tumman vaaleat hiukset (vai miten sen nyt sanoisi inhottavat tunkkaisen oljen väriset). Ottaisin mielelläni raikkaat harmaat! Mummoni (95v) ei ole vieläkään harmaa, vaan sama olkipää hänkin.
kans sama ongelma ollu jo kauan... :( Mulla tummat hiukset ja jo 6 vuotta sitten tuli ekat harmaat, ikää nyt 35v. Meillä sukurasitteena tää kyllä...