Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukset harmaantuvat ennen aikojaan, olen "vasta" 35v :(

Vierailija
19.10.2011 |

Minulla on luonnostaan maantienharmaa tukka, johon otan aina vaaleita raitoja. Nyt harmaata (valkoista) alkaa olla jo niin paljon, että näkyvät raidoista huolimatta ainakin niin että itseäni häiritsee! Varsinkin etuhiuksissa näkyy tosi selvästi. Ja harmaat on vielä sellaisia kurittomia käkkänöitä, jotka törröttää sieltä täältä miten sattuu :( Olen koettanut nyppiä enimpiä pois, mutta sitten kun kasvavat takaisin niin törröttävät suorina pystyssä :( Enkä yhtään siis pidä harmaasta tukasta, mutta tätä menoa tukkani on varmaan kohta kauttaaltaan harmaa, mitä ihmettä teen?? Vaaleat hiukset sopii minulle parhaiten mutta kokovaalennusta en enää halua.

Sitäpaitsi, miksi ihmeessä harmaannun näin nuorena..? Suvussani on kyllä harmaapäitä, mutta tietääkseni hekään eivät vielä näin aikaisin ole harmaantuneet...

Niin ja pliis, asiallisia vastauksia, jooko :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat tulivat noin 33-vuotiaana. Nyt 38-vuotiaana niitä kymmeniä päässä. Hiukseni melko tummat. Juuri seisoin päivänvalossa peilin edessä ja nypin ainakin 10kpl pois. Tosi ahdistavaa :( En muuta voi sanoa.

Vierailija
2/31 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnostaan tummanruskeat ja todella paksut hiukset. Harmaantumaan aloin 21-vuotiaana ja silloin piti sitten aloittaa hiusten värjääminen. Muut suvussani ovat saaneet ensimmäiset harmaansa 30 vuoden kieppeillä.

Kampaajani sanoi, että mitä paksummat hiukset, sitä aiemmin harmaantuu. Pätee ainakin omassa suvussa ja tuttavapiirissä. Eipä tuo minua enää jaksa surettaa, värjäisin hiuksiani joka tapauksessa, joten samallahan nuo harmaatkin peittyvät.

Minulla on ohuet ja nuorena vaaleat hiukset ja silti aloin minäkin harmaantua jo 37v tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jotkut itseäni nuoremmat miehet on jo täysin harmaapäitä, vanhojen ukkeleiden näköisiä. Naiset ilmeisesti värjäävät kiivaasti, jos harmaata ilmaantuu, koska en ole ikäisilläni nähnyt juuri kellään luonnollisesti harmaantuneita hiuksia. Niitä värjättyjä kyllä on.

Olen itse 38v, enkä ole värjännyt tummanruskeita hiuksiani n. 5:een vuoteen. Ihan yksittäisiä valkoisia hiuksia löytyy joskus, nypin ne pois. Miehelläni on tummissa hiuksissa joitakin valkoisia hiuksia ja ne on ihan outoja, karkeita käkkäröitä.. =0) Hänen pappansa oli ihana valkohiuksinen ukkeli.

Vierailija
4/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kanssasisaret ja -veljetkin.

Minulla alkoi harmaita hiuksia tulla alle 40-v. Oma hiustenvärini on ollut aina kullanruskea ja harmaat näkyvät siinä hyvin.Viime vuosina hiukset ovat alkaneet tummua, joten harmaat näkyvät entistä paremmin. Ihoni väri on ns. lämmin oliivi, joten siihen ei blondit hiukset oikein sovi, tulen tosi aneemisen näköiseksi - kokeilin blondia peruukkia.

Ennen värjäilin ruskeilla väreillä harmaita piiloon, mutta aina muutaman pesun jälkeen harmaat taas näkyivät, vaikka olisi siis kuinka hyvä kestoväri ollut käytössä. Nykyään värit ärsyttävät niin paljon päänahkaa, etten uskalla niitä enää käyttää, joten pienen "surutyön" jälkeen päätin, että alan luopua kauniista kullanruskeasta hiuspehkostani ja alan laittaa vaaleita raitoja, joiden sekaan harmaat hiukset kätevästi hukkuvat.

Vähitellen minusta tulee siis blondi ja myöhemmin kai ihan valkotukkainen.

Tässä Emmylou Harris valkoisine hiuksineen - näyttää ihan hyvältä. Monet tähdet antavat hiustensa harmaantua, toivottavasti se tyyli lisääntyy Suomessakin. https://www.google.com/search?q=emmylou+harris&rls={moz:distributionID}:{moz:locale}:{moz:official}&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Df7bUsDYJoGs4ASG9ID4Cg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1536&bih=759

Vierailija
5/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin harmaantua alle 30v. Nyt 45v joudun värjäämään 4 viikonvälein ja siinä välissä vielä värjään jakauksen kohtaa. Todella rasittavaa, todella.

Vierailija
6/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat harmaat tuli 35-vuotiaana. Vanhemmat alkoivat harmaantua vasta päälle viiskymppisinä. Mulla kyllä niin paljon stressiä ollut ja kuulemma voi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnastakin.

Vierailija
7/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 25-vuotiaana ekat harmaat, nyt 44 ja hiukset aivan harmaat! Sukurasite. Joudun värjäämään 3 vkon välein :(  Kunhan olen tarpeksi vanha annan olla harmaat ja ihan lyhyet hiukset!

Vierailija
8/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat harmaat hiukset huomasin 20-vuotiaana, nyt kolmekymppisenä niitä onkin sitten jo "hiukan" enemmän... varsinkin ohimoilla. Onneksi hiusvärit on keksitty, ärsyttää vaan värjätä jatkuvasti. Hiukset ovat muuten hyvin tummat, joten valkoiset karvat näkyvät erityisen hyvin.

Vierailija
9/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat hiukset naisella on mummotyyli tai noita-akka look. Alle kuuskymppisellä aona karmea.

Vierailija
10/31 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

L´oreal kehittelee ainetta joka palauttaa hiusten alkuperäisen värin. Tuleekohan tämä saataville  meidän elinaikanamme?

Vierailija
11/31 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:21"][quote author="kaisa7281" time="21.06.2015 klo 12:04"]

Miten harmaantuvaan tukkaan oma väri takaisin - http://shytobuy.fi

[/quote]

"Harmaantuminen johtuu hiussolujen liiallisesta vetyperoksidin tuotannosta" TÄH?
[/quote]

tämä on huijausta. Harmaantuminen johtuu siitä kun väripigmenttien tuotto lakkaa hiuksissa iän myötä. Mitä enemmän pigmenttiä, sen tummempi väri.

Vierailija
12/31 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on naiset luoneet itselleen omatekoisen vankilan: on PAKKO värjätä, kun hiukset alkavat harmaantua. Ja sehän ÄRSyTTÄÄ, psyykkisesti ja ihan konkreettisesti päänahkaa. Huh huh.

Minä en värjää. Se hullutus kuului nuoruusaikaan, kun piti mennä muiden ja muodin mukana. Eläköön OMA väri, vaikka se olisi valkoharmaa! 

13/31 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/31 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin kans harmaantua joskus 35v. Ihan tavallista!

Vierailija
15/31 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="kaisa7281" time="21.06.2015 klo 12:04"]

[/quote]

"Harmaantuminen johtuu hiussolujen liiallisesta vetyperoksidin tuotannosta" TÄH?

Vierailija
16/31 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 24v ja pari viikkoa sitten luulin huomaavani jotain harmaata ja nyt selkeästi on harmaata oikean ja vasemman korvan yläpuolella, sekä alapäässä on harmaita karvoja. Tästä se vanhuus sitten alkaa? Suvussa on kyllä isovanhempien puolelta harmaantumista ja kaljuuntumista (isänisä oli kalju ennen kuin täytti 30v) ja kuulemma nämä jutut just hyppää yhden sukupolven yli. Hitto kun pelottaa.

Vierailija
17/31 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on uskomatonta miten jotkut voikin harmaantua niin nuorena. Minusta se on karismaattista, mutta tutut jotka ovat harmaantuneet ei todella ole sitä mieltä. Nämä siis miehiä, sillä naiset värjäävät hiuksiaan, eivätkä edes huomaa koska alkavat harmaantua.

Veljeni alkoi harmaantua 30-vuotiaana. Partaan ja tukkaan tuli ihan valkoista reilusti. Tämä puhkesi vaikeamman elämäntilanteen ollessa päällä, en tiedä laukaisiko se vai ei, mutta siitä se alkoi. Suvussa ei muut tietääkseni ole harmaantuneet ennenaikojaan. Vanhempani alkoivat harmaantua "vasta" noin 45-50 vuotiaina. Isä taisi olla jo ihan täysin harmaahapsi 50v synttäreillään.

Myös parin ystävieni puolisot ovat harmaantuneet reilusti ennen 40 ikävuotta.

Olen nyt 35v itse ja en tiedä olisiko  harmaata, sillä hiukset aina värjäytän kun juurikasvua alkaa olla max 2cm.

Vierailija
18/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö Qlaira e-pillereitä?

Vierailija
19/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cypretyliä.. Harmaantuminen alkoi jokunen vuosi sitten ja lisääntyy vaan koko ajan :( Ihan surettaa, tunnen itseni ikälopuksi!

ap

Vierailija
20/31 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri. Ikää vajaa 35 ja harmaantunut olen jo viitisen vuotta. Hiukset tummat, joten näkyvät selvästi. Onneksi tummana värillä saa piiloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi