Keksitkö jonkun syyn, miksi lapsen kaverin kotiin ei saa mennä
Alakouluikäisellä lapsellani on kaveri, jonka hän on tuntenut muutaman vuoden. He leikkivät välillä yhdessä, mutta mitään bestiksiä he eivät ole. Tämä kaveri on ollut meillä synttäreillä, pihalla, sisällä kymmeniä kertoja leikkimässä. Hän on syönyt meillä ruokia, välipaloja yms.
Hänen vanhempansa vaikuttavat ihan tavallisilta, pirteiltä, työssäkäyviltä vanhemmilta. Lapsen kotiin ei saa koskaan mennä edes käymään.
Kommentit (43)
koska sitten ei voi hillua alushoususillaan kuten yleensä tekee. Eikä hänen mielestään voi syödäkään eikä mennä suihkuun. Lisäperusteluina on, ettei hänen äitinsäkään koskaan päästänyt kavereita heille vaan käski mennä ulos leikkimään.
Minä olen välillä ylipuhunut ja kavereita on päässyt. Minun lapsuudessani meillä asui hullu mummu, joka kielsi kavereita tulemasta meille. "Mitä nuo huoripenikat täällä tekee - eikö niillä ole omaa kotia kun tänne pitää tulla?" Minäkään en päässyt kavereille, koska mummu sanoi "päivällä olette jo koulussa nähneet, ei ennenkään pitkin kyliä runttastu".
Haluan, että omilla lapsillani on paremmin. Miehelleni olen sanonut, että jos hänen äitinsä oli idiootti, sen ei tarvitse olla perinnöllistä.
pihassa saa olla, mutta kiitos ei sisätiloihin.
En jaksa sitä juoksemista ja huutamista sisällä.
Muutenkin vieraat lapset on ärstyttäviä ja uteliaita.
Kokoajan pitäisi olla kaapeilla herkkuja penkkomassa.
Saisivat tulla jos opettette lapsenne käyttäytymään.
- on ahdasta ja tavaraa siellä täällä, eikä aikoihin kunnolla siivottu
- joku perheessä tekee vuorotyötä ja nukkuu tai heräilee iltapäivällä ja hipsii yöasussa
- perheenjäsen työskentelee kotona, levittäytynyt ruokapöydälle papereineen/kokeineen tms.
- perhe on niin väsynyt arjenpyöritykseen, ettei enää voimat riitä kavereiden viihdyttämiseen, ruokkimiseen, mölyyn
likaista, mutta minä en päästä kavereita meille, jos meillä on esim. likaisia vaatteita lattialla..
Tosin lapsen kaveri sanoi, että on heilläkin sotkuista ;). Että näin ne jutut sitten leviää.. Mutta tosiaan, en jaksa joka hetki olla siivoamassa ja meillä saattaa olla esim. illalla jääneet aluhousut vielä aamulla lattialla ja en halua lapsen kavereiden niitä näkevän :P.
Samoin haluan lasteni viettävän aikaa ulkona, lähipuistossa ja metsässä.
Muuten meille on kaikki naapuruston ajoittain tervetulleita. Yksiä lukuunottamatta - ja näillä on tosiaan tapana kävellä jääkaapilla ja tehdä "tupatarkastuksia"..!
Äitini oli henkisesti sairas ja kotimme oli sanoinkuvaamaton sikolätti. Sinne ei tosiaankaan voinut ketään viedä, en edes kehdannut kertoa syytä. Jostain syystä kaverilaumamme oli aina yhden kaverimme kotona, vaikka luulisin ettei kenelläkään mitään sen kummempaa ongelmaa ollut. Ehkä eivät halunneet isoa laumaa kotiina. Tosin siihen aikaan oltiin niin paljon ulkona ettei se sinänsä ollut ongelma.
koska tyttö häpeää kotiaan.Ei ole niin "sisustettua" kuin kavereillaan, ja ikävä kyllä siisteystasokaan ei vastaa neidin toiveita.Ei meillä mikään sikolätti ole, mutta 3 lasta, pienet tilat suhteessa perheen kokoon, ja rahatilanne (olemme opiskelijoita) vaikuttaa näihin.En kyllä itsekään aina jaksa vieraita, mutta kyllä meille mun puolesta voi aina välillä hetkeksi tulla, mut tytöllä on tarkat rajat eikä päästä ees eteiseen kaveria odottamaan, ellei oo koti tiptop.
Mutta tuo haisevien pesuaineiden käyttö on tosiaan kummallista. Ymmärrän, että olet itse tottunut niihin, mutta kyllä minuakin inhottaa kun pari lasten kaveria käy kylässä ja haisee ihan kirpputoreille näiden pesuaineiden takia. Muut lapset yökkivät (myös muut kuin meidän lapset) ja nämä haisevat lapset häpeävät vaatteitaan. Mutta mamma haluaa pestä jollain lildlin halvalla haisevalla pesuaineella.
Kokeilepa pari viikkoa hajusteettomilla niin huomaat, kuinka kammottavalle lapsesi haisevat ja kuinka toiset lapset vikovat lapsiasi sen takia.
ja kaverit meillä koulun jälkeen. Oli ihan selvää, että aina joku leikki kehitettiin illaksi (jos ei muita memoja siis ollut). Näin olen aina haaveillut myös omien lasteni kanssa toimivani..heillä olisi hyviä ystäviä, jotka mielelläni ottaisin kotiimme. Sitten eksyin av:lle ja opin, että on olemassa järkyttävä määrä vanhempia, jotka kritisoivat lapsensa ystävän kotona tarjottavaa huonolaatuista ruokaa/tai sitä ei tarjota lainkaan..siivousneurootikot eivät kestä, jos ei ole samana päivänä pesty lattioita ja heidän lapset joutuvat likaisissa kodeissa pyörimään...ekologisit kauhistelevat sitä pyykinpesuaineen järkyttävää löyhkää, joka on tarttunut kyläilypaikan pyykkinarulla kuivuvista pyykeistä siihen oman kullannupun vaatteisiin ja tästä seuraa viittä vaille anafylaktinen shokki vanhemmille ja joutuvat siksi seuraavan päivän olemaan poissa töistä. Lista on loputon. Ja minä en kertakaikkiaan kykene täyttämään näitä vaatimuksia, joten on parempi ettei sitten tulla :).
koska yksi lapsista on syöpälapsi ja on äärimmäisen infektioherkkä ilman vastustuskykyä. Mun puolesta kaverit ja niiden vanhemmat saavat rauhassa olla ymmärtämättä.
ihan hyvä syykin, mutta oman kokemukseni mukaan toiset ihmiset on vaan hyväksikäyttäjiä ja loisia. Eivät viitsi tai jaksa katsella vieraita lapsia, eivätkä oikein omiakaan, kun ne mielellään tungetaan jonnekin muualle koko päiväksi. Ei vahingossakaan soiteta perään tai kysellä, missä on, koska siitä tulisi vaara, että lapsi tulisikin kotiin ennen kuin ajetaan vieraasta paikasta kotiin.
Ihan turhaan selitätte mitään. Itsekkäitä ja laiskoja olette monet. Ette lainkaan ajattele lastanne ja hänen etuaan. Lapsen etu on tasapainoiset kaverisuhteet ja aika monessa perheessä aletaan dissata sellaista kaveria, joka aina roikkuu nurkissa ja jonka kotiin ei vahingossakaan pääse koskaan. Itse olen tarkka siitä, että meidän lapsi ei notku kenenkään kotona määrättömiä aikoja ja nuo lapset on aina tervetulleita meille. En todellakaan laske kertoja ja vaadi täydellistä 50-50 -toimintaa, mutta sellainen näppituntuma siitä, että suunnilleen mennään tasatahtia riittää.
naapurin isäntä oli todella pedantti siisteydestä. Joskus harvoin joku kylän lapsista pääsi heille sisälle leikkimään perheen ainokaisen kanssa. Silloin piti ottaa päällyshousut pois jalasta ja olla kalsarisillaan, ettei heidän huonekalujensa päällikankaat likaannu. Ja tämä on aivan totta. Aikuiset poikani sitä vieläkin huvittuneena muistelevat. Muutenkin siellä piti leikkiä hiljaa. Ainoan lapsen kotona oli kuitenkin niin hienoja leluja, että sinne haluttiin, vaikka sitten ilman housuja. Tuo vieraillu sallittiin yhdelle kaverille kerrallaan, ehkä kerran kuukaudessa. Tuo naapurin ainokainen sitten puolestaan melkein asui meillä, joka ei ole ihme, kun meillä sai leikkiä ihan normaalisti, pitää meteliä ja levittää tavaroita. Ja meillä oli vastarakennettu omakotitalo, joten voisi luulla, että meillä olisi ollut jotain sääntöjä huonekalusita tms.
Meille ei saa tulla viikolla. Mies tekee pitkiä päiviä, ja itse teen fyysistä työtä kotonani (yksityinen täyshoitotalli, 17hevosta tällä hetkellä) ja minulla ei ole varsinaisia työaikoja, vaan teen koko päivän hommia. Lisäksi kunnan eläinsuojeluviranomaiset tuovat meille sillointällöin talteenotettuja eläimiä, ja näiden kanssa menee aikaa minulla, useimmat eivät pidä lapsista.
Tilaahan meillä siis toki on, mutta arki on meillä rauhoitettu perheelle. Viikonloppuisin nuo hevosten omistajat käyvät enemmän kuin viikolla, joten silloin hevosetkaan (muut kuin omat) eivät tarvitse niin paljoa huoltoa. Henkilökuntaa toki on, mutta en osaa olla täällä tekemättä mitään, "ongelmaeläimet" tarvitsevat myös paljon huolenpitoa.
Joten tässä. Useimmalle taas nuo viikonloput ovat sitä perhettä varten, mutta meillä näin. Lapsetkin sanovat suoraan kavereilleen että miksi meille ei saa viikolla tulla, aikuiset tässä tuntuvat olevan enemmän nyreitä. "Yllätys"
Mutta tuo haisevien pesuaineiden käyttö on tosiaan kummallista. Ymmärrän, että olet itse tottunut niihin, mutta kyllä minuakin inhottaa kun pari lasten kaveria käy kylässä ja haisee ihan kirpputoreille näiden pesuaineiden takia. Muut lapset yökkivät (myös muut kuin meidän lapset) ja nämä haisevat lapset häpeävät vaatteitaan. Mutta mamma haluaa pestä jollain lildlin halvalla haisevalla pesuaineella.
Kokeilepa pari viikkoa hajusteettomilla niin huomaat, kuinka kammottavalle lapsesi haisevat ja kuinka toiset lapset vikovat lapsiasi sen takia.
"haisee ihan kirpputoreille" - siis omg! Pois mun kotoa tuollainen wt!
asui siivousfanaatikko ja ei heillä voinut olla.
Lähettivät lapsensa toisten koteihin sotkemasta. Pariskunta oli mieluusti keskenään ja heillä kävi usein aikuisia vieraita mutta todella harvoin lapsivieraita.
JOs koskaan ei saa mennä tilanne kyllä haisee. Kasvatetaanko siellä huumeita, myydäänkö viinaa vai onko koti kuin kaatopaikka jonne ei voi ketään sisään päästää.
Tätä minäkin veikkaisin, sillä koti pysyy siistinä kun siellä ei ole lapsia.
Usein erinomaiset epäsiisteissä kodeissa viihtyvät niin lapset kuin aikuiset, isot ja pienet eläimet, eli ne ovat kirjaimellisesti täynnä elämää.
Syitä voi olla monia
Oma poikani ei kehdannut tuoda kavereita meille, kun meillä oli niin ahdasta ja kaikilla muilla oli isot talot. No, nyt sitten muutimme taloon missä on tilaa ja nyt kavereita ramppaa ihan koko ajan. Olen iloinen tilanteesta :)
Mutta siis, kyse voi olla myös siitä, että lapsi ei halua tuoda ketään kotiinsa.
äidin sairauden vuoksi kroonisen epäsiisti koti ja ylimääräisestä äänestä ahdistuva äiti, perheen vanhempi lapsi pienempiä kohtaan raju erikoislapsi, perheessä vauva, perheessä seitsemän lasta ja vähän tilaa, vanhemmat vuorotöissä tai tekevät töitä kotona...
Onhan näitä. Voihan olla myös niin, että tuon kaverin vanhemmat ovat niin tottuneita siihen, että lapsi on aina muualla, etteivät tule edes ajatelleeksi, että heilläkin voisi välillä olla.
meillä ainakin ramppaa kavereita alvariinsa. Ja meidän lapset omilla kavereillaan. Meillä käy myös aikuisia, ja kyläillään paljon. Olen vielä töissä, jossa olen tekemisissä lukuisten ihmisten kanssa päivittäin. Kas-kukaan ei ole vielä yökkinyt meidän vaatteiden hajusta. Pari lasten kaveria on kyllä todennut, että meillä tuoksuu kotona aina niin hyvältä.
pihassa saa olla, mutta kiitos ei sisätiloihin.
En jaksa sitä juoksemista ja huutamista sisällä. Muutenkin vieraat lapset on ärstyttäviä ja uteliaita. Kokoajan pitäisi olla kaapeilla herkkuja penkkomassa. Saisivat tulla jos opettette lapsenne käyttäytymään.
Hyvin kasvatetut lapset ovat harvassa. Meillä naapurissa vain yksi. En voi alkaa valikoimaan kun heti syytettäisiin syrjinnästä ja kiusaamisesta joten parempi, että kaikki pysyvät ulkona. Niin, en halua omia lapsianikaan kylään naapuriin juuri tuosta samasta syystä.
Ei ole muusta kyse, kun itsekkyydestä ja että vieraat kakarat ei miellytä.
Välttelen tällaisia perheitä.
Naapurin perhe on juuri sellainen.
Onneksi poikani ei ole enään naapurin pojan kanssa kaveria.
Juuri tällaisista perheistä löytyy lapset, jotka eivät ole niin onnellisia, kun tajuat eron esim. meidän perheeseen.
Lapseni kaverit kertovat äideilleen, että lapsellani on tosi kiva äiti.
Tunnen lapseni kaverit hyvin ja tiedän heidän asioistaan paljon.
Säälin tällaisia perheitä minne lasten kaverit eivät ole tervetulleita ja tunnen olevani paljon parempi vanhempi, kuin nämä vanhemmat.
kokevat vierailevat lapset häiritsevinä.
meillä 4 lasta ja meteliä jo omasta takaa. Itse töissä pvkodissa. Tarviiko vielä perustella?