Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkevalmisteita jotka vähentävät ruokahalua?

Vierailija
19.10.2011 |

Onko sellaisia? Siis että sivuvaikutuksena mainittaisiin ruokahalun väheneminen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkut depislääkkeet, kuten sertraliini. Mutta vaikutukset yksilöllisiä, ei toimi kaikilla, ja joissain loppuu alun jälkeen kun keho tottuu valmisteeseen.

Vierailija
2/19 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mulle lääkäri. Jos olisit kysynyt toisinpäin, mikä lisää ruokahalua, olisin tiennyt vastauksen. Mirtatsapiini...itselleni 20 kg lisää painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet saattavat vähentää tai lisätä ruokahalua, siis ihan sama lääke. Vaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä. Itselläni Lyrica vähentää ruokahalua, mutta monet ovat kertoneet että ruokahalu on lisääntynyt valtavasti. Nämä molemmat oireet on myös sivuvaikutuslistassa.

Samassa lääkkeessä voi olla sivuvaikutuksena myös vaikkapa nukahtamisvakeus tai liika nukahtelu.

Vierailija
4/19 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kai oli tullut syötyä liian vähän/kroppa tottui aineeseen, ja se palasi pikku hiljaa ennalleen.

Vierailija
5/19 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkkeet lihottaa tai pudottaa painoa... itse laihduin 30kg kun söin somac lääkettä 2kk... nyt somac taas käytös vuosien jälkeen mut paino liiku mihinkään.

Monet lääkkeet jotka vähentää ruuanhimo on usein reseptillä saatavia esim adhd lääkkeet kuten (ritalin ja concerta)

Vierailija
6/19 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on somac? Voxra laihduttaa monia, mulla lisäsi ruokahalua.

Vierailija
7/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkkeet lihottaa tai pudottaa painoa... itse laihduin 30kg kun söin somac lääkettä 2kk... nyt somac taas käytös vuosien jälkeen mut paino liiku mihinkään.

Monet lääkkeet jotka vähentää ruuanhimo on usein reseptillä saatavia esim adhd lääkkeet kuten (ritalin ja concerta)

empä oo ikinä ennen kuullu että somac noin tekisi, itsekin käyttänyt. kerro lisää? miten aiheuttaa painon putoamisen?

Vierailija
8/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefaminelle e-pillerit ainakin minulla. Ruokahaluttomuus oli kyllä harvinaisempiin sivuvaikutuksiin merkattu.

Vierailija
9/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt somacia 6 vuotta ja tänä aikana paino lisääntynyt 20 kg. Eli ei kannata laihtumista laskea tämän (närästyslääkkeen) varaan. :D

Vierailija
10/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somac on itselläni ollut käytössä närästykseen, ei kyllä 40 mg päivässä aiheuttanut mitään muutoksia painoon tai ruokahaluun. Tai no, ruokahalu vähän lisääntyi, kun pystyin taas lääkkeen takia syömään muutakin kuin riisiä. :)

Vierailija
11/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytostaatit.

Vierailija
12/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini. En suosittele. 

Vierailija
13/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini, siihen tarkoitukseen sitä käytettiinkin -50 ja -60 luvuilla.

Vierailija
14/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteista ainakin vihreä kahvi.

Vierailija
15/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko jonkun lääkkeen vain siksi, että se vähentää ruokahalua? Valitettavasti lääke tuo monesti myös muita ja ei niin kivoja sivuvaikutuksia... Mulla kokemuksia voxrasta, lääke oli kuin suoraan helvetistä ja pilasi kaikki ihmissuhteeni ja koko elämäni, ihan hemmetisti autto se laihtuminen siinä tilanteessa. Samaa teki eräs e-pillerimerkki, kamala helvetti päättyi lopulta veritulppaan. Jos haluaa laihtua niin ei auta kuin hankkia itselleen kova itsekuri, ei lääkkeillä loppuelämää voi asiaa hoitaa.

Vierailija
16/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concerta aluksi. Pitää kellosta katsoa että nyt varmaankin pitää syödä.

Vierailija
17/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni fluoxetin, 80 mg. Indikaatiolla BED

Vierailija
18/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra. Mutta en suosittele kenellekään sitä myrkkyä.

Vierailija
19/19 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex jonkin verran hillinnyt ruokahalua. Joillakin tekee toisinpäin.