Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on asua Espoossa? Kerro kivoista asuinpaikoista!

Vierailija
19.10.2011 |

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka, ihania ihmisiä (ei mitää nousukkaita vaan kaikenlaista sakkia 0-100 v), paljon viheralueita. loistavat liikenneyhteydet, palvelut lähellä, keskustaan alle vartissa, Leppävaaraan 10 min. Tapiolassa hyvä valikoima mukavia kouluja kaikilla asteilla.

Itse asun nykyisin Helsingissä, mutta lapsuuteni olen asunut Tapiolassa (vanhemmat asuvat vieläkin). Aikanaan varmaan sinne muutan myös takaisin. Olen asunut Espoossa myös Leppävaarassa, Vallikalliossa ja Lintuvaarassa, näistä mukavin on Lintuvaara.

Vierailija
42/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen asunut Espoossa mm. Tuomarilassa, Kivenlahdessa ja Kilossa, mutta tämä nykyinen asuinpaikka Laaksolahti on ehdottomasti paras. Laaksolahti on rauhallinen pientaloalue jossa on paljon lapsiperheitä. Ei kerrostaloja.

Läheltä löytyy palvelut, monta päiväkotia ja kaksi koulua. Kauppoja on tällä hetkellä Lähderannan S-marketti + alko (josta ei tunnu haittavaikutuksia ainakaan tänne Laaksolahteen) ja Laaksolahdentiellä M-kauppa, pian lähelle nousee K-marketti ja ilmeisesti jotain muutakin.

Bussit kulkevat ja täältä on hyvät yhteydet joka puolelle, Sello lyhyen ajomatkan päässä. Kaikille kehäteille pääsee nopeasti ja junarata Leppävaarassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haukkui Kiloa aiemmin, enkä tunnista sanottuja ongelmia. Asutaan vielä pahamaisneisten kerrostalojen viereisessä kerrostalossa, ou mai kaad :D

Piha on ok, ihan rauhallista on. naapurit on kivoja. Ei valittamista, minkäänlaista!

Vierailija
44/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolaan mua taas ei sais millään. Naamaansa nyrpisteleviä vanhoja mummoja Stocka täynnä. Alue on kiva, mutta Heikintorille ei paljon tee mennä mieli kauppaan, kun joka kerta kohtaa epäystävällisiä vanhempia ihmisiä. Vaikka olen ihan tavallinen kahden lapsen äiti 36v.

Vierailija
45/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Leppävaaraan tai Lintuvaaraan kyllä muuttaisi. Epämiellyttävää seutua ja jotenkin sellainen muistikuvakin, että poliisia työllistävää aluetta tuo Suur-Leppävaara.

Espoo muuttuu nopeasti: kymmenen vuotta sitten matinkylä oli maineeltaan ihan slummia, nyt menossa ohi Tapiolan haluttavuudessaan, kertoi kiinteistävälittäjä paikallislehdessä. En siihen Matinkylän vanhan ostarin liepeille kyllä muuttaisi, mutta Ison-omenan likeiset piispankylä etc ja meren läheisyydessä nuottaniemi etc ihan mainioita.

Espoo on niin laajalla alueella, että kai periaatteessa löydät mieleisen alunalueen erityispiirteineen. Bodomin ympärillä on täysin maaseudulla, Suvisaaristossa täysin saaristossa, Suvelassa ja Espoon keskuksessa multikulturellissa ympäristössä, Keilaniemessä/Otaniemessä lähellä Hkiä ja suht kaupunkimaista... Nukkumalähiöitä riittää....

Vierailija
46/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti, rauhallinen alue; lähellä sekä Tapiolan että Sellon palvelut. Liikenneyhteydet (julkiset) ei parhaat mahdolliset, mutta olemme viihtyneet.

Vierailija
47/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallinen, siisti, ei ylikansoitettu (suojelualue, ei rakenneta liian täyteen), erittäin vähän maahanmuuttajia

Vierailija
48/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri lähellä, rauhallista, vehreän puistomaista, bussilla Helsingin keskustaan n. 15min, Iso omenakin lähellä.

Tykkään kovasti.

Vierailija
49/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolaan mua taas ei sais millään. Naamaansa nyrpisteleviä vanhoja mummoja Stocka täynnä. Alue on kiva, mutta Heikintorille ei paljon tee mennä mieli kauppaan, kun joka kerta kohtaa epäystävällisiä vanhempia ihmisiä. Vaikka olen ihan tavallinen kahden lapsen äiti 36v.

Mummot on mukavia kun niiden kanssa juttelee!

Tapiola on mahtava paikka!

Meillä on aivan loistavat naapurit, kaikki on käden ulottuvilla ja koulut ovat parhaasta päästä! Tosin nyt metromylläys tilapäisesti sotkee kuvioita.

Vierailija
50/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on mukavia kun niiden kanssa juttelee!

Tapiola on mahtava paikka!

Meillä on aivan loistavat naapurit, kaikki on käden ulottuvilla ja koulut ovat parhaasta päästä! Tosin nyt metromylläys tilapäisesti sotkee kuvioita.

Tervetuloa Leppävaaraan. Mummoja ei ole juuri ollenkaan.

Vierailija
51/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole noin. Esim Espoon keskuksen lähellä

alueet huonomaineisia. Hyviä kerrostaloalueita Tapiola ja Olari sekä Niittykumpu.

Useat pientaloalueet todella katveessa, ei esim julkista liikennettä, tunti bussilla Helsinkiin tai ei edes suoraa bussiyhteyttä Helsinkiin. Pientaloalueelta voi olla 3 km lähimpään pieneen ruokakauppaan, neuvolat ja harrastukset kaikki automatkan päässä, yhtä hyvin voisi asua Kirkkonummella tai Vihdissä.

Mutta jos teille tärkeintä yhteydet Leppävaaraan niin katsokaa sieltä päin. Muuten matkat helposti pitkiä.

Vierailija
52/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli riippuu vähän siitä mitä saa maksaa ja suosittelen huomioimaan esim työmatkat, koska jotkut pääväylät ovat ruuhka-aikaan aika tukkoisia, esim Turun moottoritie ja Länsiväylä.

Olen asunut täällä koko ikäni vähän eri puolilla. Rauhallisia lapsiperhealueita joita itse tunnen ovat Laaksolahti, Jupperi, Lintuvaara, Tapiola, Laajalahti, Haukilahti, Kaitaa, Niittykumpu, Tontunmäki. Varmasti on lisääkin mutta niistä en osaa itse varmaksi sanoa. Veikkaan että hinnat ja talokanta antavat vihjeitä.

Vierailija
53/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloalueisiin liitty ongelmia.

Ei ole todellakaan näin. Osa pientaloalueista ihan kuusessa, sopii niille, joita ei haittaa ajaa autolla joka ilta harrastuksiin ja kauppaan. Itse arvostan palveluita kävelymatkan päässä ja hyviä julkisen liikenteen yhteyksiä. Kivoja kerrostaloalueita on mm Länsiväylän varressa. On myös kivoja pientaloalueista, mutta eivät kyllä kaikki ole kivoja

Vierailija
54/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken A ja O on tietää mitkä taloyhtiöt ovat kunnan vuokrataloja.

Vierailija
55/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kiinnostunut julkisesta liikenteestä, on hyvä muistaa, että metron valmistuttua bussiliikenne lähiöistä Helsinkiin loppuu kokonaan. Olari, Nöykkiö, Soukka, Latokaski, Kivenlahti... ja mitä näitä on: metron valmistuttua on liityntäliikenne Matinkylään ja siitä eteenpäin sitten metrolla. Eli kahta liikennevälinettä vaihtoineen on käytettävä.

Vierailija
56/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita ovat. Ensin kannattaa miettiä budjettinne ja tarpeenne. Hakuatteko hyvät palvelut ja harrastukset lähellä vai enemmän omaa rauhaa mutta ei palveluita.

Jos palvelut tärkeitä ja haluatte "hyvälle" alueelle, suosittelen Tapiolaa ja Olaria. Molemmissa kivoja rivareita ja myös kerrostaloja. Olarissa tosin välittäisin ostarin pohjoispuolta, mutta vain oma mielipiteeni. Muuttaisin kävelymatkan päähän isosta omenasta. Pohjois-Tapiolassa saattaa joutua kauas palveluista, mutta itse etsisin lähempää Tapiolan keskustaa.

Jos taas palvelut ei tärkeitä ja teillä kaksi autoa, on paljon valinnanvaraa. Esim lippajärvi ja laaksolahti kivoja, ja edullisempaa kuin Tapiola/Olari mutta huom, ei suoraa yhteyttä Helsinkiin, siinä missä Tapiolasta 10 min, Olarista 20 min Kamppiin, menee Lippajärveltä helposti yli tunti.

Sitten myös Nöykkiö, Latokaski, Lystimäki, Tontunmäki, Järvenperä. Kivoja pientaloalueita ilman palveluja. Tontunmäestä kuitenkin hyvät bussiyhteydet samoin osasta Lystimäkeä. Latokaski ja Järvenperä ovat "kuusessa". Nämä

kaikki ovat keskihintaisia Espoon mittakaavassa.

Kallista on meren rannalla. Westend ja Haukilahti: on ok palvelut mutta siitä länteen päin palvelut huononevat ja kaksi autoa taas tarpeen.

Huonossa maineessa esim Soukka, Kivenlahti, Espoon keskus ja sen lähialueet, Matinkylän vanhan ostarin alue, Tiistilä, Karakallio, osa Leppävaaraa... Näissäkin saattaa olla katukohtaisia eroja.

Vierailija
57/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellä Leppävaaraa. Tässä iso koulu (Rastaalan koulu) ja ison koulun edut, mm. musiikkiluokat 3. eteenpäin. Rastaspuisto on pieni ja rauhallinen ja aika uusi asuinalue. Ei kuppiloita eikä sellaisista aiheutuvia häiriöitä. Silti Leppävaara ihan lähellä. Lapsiperheitä täällä tosi paljon ja siten kavereita.

Vierailija
58/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama koskee myös pohjois tapiolaa, mankkaats, tontunmäkeä yms, kaikki ne alueet joilla on ollut nopea bussiyhteys Länsiväylää pitkin. Huonommaksi menee metron myötä. Pohjois Espoossa ei ole edes olleet hyvät yhteydet mutta pian ei ole eteläsäkään :(

Vierailija
59/66 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkuneuvoa. Merimaisemien takia on ollut kiva kulkea bussilla mutta se loppuu:(

Joo, sama koskee myös pohjois tapiolaa, mankkaats, tontunmäkeä yms, kaikki ne alueet joilla on ollut nopea bussiyhteys Länsiväylää pitkin. Huonommaksi menee metron myötä. Pohjois Espoossa ei ole edes olleet hyvät yhteydet mutta pian ei ole eteläsäkään :(

Vierailija
60/66 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2011 klo 09:42"]

Suvela on lähellä, mutta ei se Sunaan näy mitenkään, on sinne kuitenkin useampi kilometri matkaa. Kauniainen on yhtä lähellä Sunaa kuin Suvelaikin :)

Joten please, älkää puhuko paskaa asuinalueesta jos ette edes ole siellä käyneet. Se on halpamaista.

[/quote]

Taitaa kartta olla hukassa. Suna on about tasan kilometrin päässä Suvelasta ja jakaa kaikki palvelut ym. Suvelan ja Saarniraivion kanssa (varokaa hissejä E-keskuksessa, paikalliset starat käyttävät niitä vessoina).

Kauniainen on kolmen kilometrin päässä ja välissä on Turun motari. Sunassa itsessään on varmasti mukavia pientaloja, mutta ns. arvoaluetta se ei ole nähnytkään ja rasitteena nämä pohjoispuolen yhteisöjäsenet.