Millaista on asua Espoossa? Kerro kivoista asuinpaikoista!
Kommentit (66)
Miehen työ on lähellä Leppävaaraa. Kaipaisin tietoa missä on hyviä kouluja ja turvallisia asuinalueita.
Kerrostaloalueisiin liitty ongelmia.
hinta/laatusuhde kohdallaan. Hintaa laskee lähellä oleva Suvelan alue, mikä ei todellisuudessa Sunassa näy mitenkään.
Luonto lähellä, Suna rajautuu Espoon keskuspuistoon eli latuja, sieniä, ulkoilureitteja riittää.
Toki jos rahasta ei ole pulaa niin sit muuttaisin Tapiolaan.
Rauhallinen seutu, tarjolla asumusta normikerrostalosta ökylaariin, hyvät koulut, omat palvelut kirjastoa ja apteekkia myöten. Semmoinen lintukoto. Ja on lähellä Leppävaaraa.
mutta siellä on hinnat pilvissä ja rakennuskanta vanhaa, tulee kalliita putki-ja julkisivuremppoja.
t. se Lintuvaarassa asuja
en ole ensimmäistäkään nousukasta nähnyt! samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin.
Itse asun Leppävaaran lähellä Karakalliossa ja viihdyn mainioisti.
ehdottaako joku tosissaan Sunaa.. Älä usko. Siellä on asunnotkin tosi halpoja kun ei sieltä kukaan halua omistusasuntoa ostaa. Juoppoja yms täynnä. Espoon yksi pahamaineisemmista alueista.
Jos etsitte rauhallista aluetta Leppävaaran läheltä niin suosittelisin Lippajärveä tai Viherlaaksoa. Lippajärvi tosi rauhallinen lapsiperheiden suosima alue.
ehdottaako joku tosissaan Sunaa.. Älä usko. Siellä on asunnotkin tosi halpoja kun ei sieltä kukaan halua omistusasuntoa ostaa. Juoppoja yms täynnä. Espoon yksi pahamaineisemmista alueista.
Suvela ei ole Suna ja sinä nyt puhut Suvelasta. Mutta Espoo on täynnä näitä muualta muuttaneita, jotka eivät tunne Espoon alueita ja sit neuvovat muita. Vuokrakerrostaloalueella (Suvela) ja okt- rivarialuella (Suna) on aika paljon eroa...
Olari, Tapiola, Viherlaakso, Laaksolahti...
Se vaikuttaa aika kivalta ja pientalovoittoiselta ja lähellä Tapiolan palveluita. Mä kerran sattumalta osuin sinne kun ajoin harhaan ja mieleen jäi idyllisen näköiset pientalot lähellä Helsinkiä ja kuitenkin luonnonrauhaa ympärillä.
mutta näiden kivojen alueiden lähettyvillä on usein se vuokrataloalue, jota kannattaa välttää. Ota siis alueen vuokrataloista selvää, kouluista, liikenneyhteyksistä, ei kannata uskoa vain pelkkää ylistystä.
Esim. itse olen asunut Soukassa ja rakastanut koko paikkaa, mutta täältä saa kuulla ostarista ja vuokrataloista jne. Joo, en asunut vuokratalossa. Lisäksi asuin siellä 5 vuotta sitten, joten onhan siinä voinut tapahtua muutoksia.
Olen asunut myös Kivenlahdessa, Nöykkiössä, Latokaskessa, Tapiolassa, Laajalahdessa, Uusmäessä. Kaikki tosi kivoja seutuja. Ehdottomasti suosittelen (jos rahaa löytyy) Laajalahtea, Tapiolaa, Mankkaata, Haukilahtea.
Jos välimatka ei haittaa, hyvää seutua on myös Nöykkiö, Tillinmäki, Latokaski.
Läheltä Leppävaaraa suosittelen Lippajärveä, Lintuvaaraa ja Uusmäkeä.
Bussiyhteyksiä ja palveluja löytyy kaikilta alueilta ihan kivasti, asiaan kannattaa kuitenkin itse perehtyä, kun sen sopivan kohteen löytää.
Tällä hetkellä asun Pohjois-Espoossa, missä yhteydet ja palvelut ovat aika kaukana ja enemmänkin eletään keskellä metsää. Oma auto on tuiki tarpeellinen.
On aivan naurettavaa puhua jostain Espoon nousukkaista tms. Espoossa on paljon erilaisia ihmisiä, erilaisia alueita ihan niin kuin muissakin kaupungeissa. Yhteenniputtaminen ei ole järkevää eikä fiksua.
olen asunut
Kivenlahdessa lapsuuden, tykkäsin paljon kavereita mukavat muistot Laurinlahden ja kivenlahden kouluista. Muutin Tampereelle hetkeksi, josta sitten palasin
Mankkaalle, tykkäsin ja viihdyttiin mutta jouduttiin muuttamaan isompaan muutettiin
Lippajärvelle, joka ei selkeästi ollut "meidän paikka" palvelut surkeat ja yhteydet julkisella ainakin silloin olemattomat. Muutettiin taas
Tapiolaan, jossa asuttiin 6 vuotta. Aivan ihana paikka! Hiihtoladut, luistinkentät, kaupat, hyvät yhteydet kädenlähettyvillä... Perhe kasvoi, joten taas oli "pakko" muuttaa, kun tapiolasta ei löytynyt meidän perheelle sopivaa asuntoa...
Muutettiin ymmerstaan, jossa ollaan nyt asuttu jo 7 vuotta. Ostettiin täältä aivan ihana asunto rakennusvaiheessa, joten saatiin mieleiseksi... Koulu on lapsilla lähellä ja kauniaisiin pääsee pyörällä. Bussi kulkee suht läheltä ja junalle on pieni kävelymatka. Täällä me ollaan kotona!!
Eli voin suositella kaikkia muita paikkoja paitsi Lippajärveä, myöskään Olariin en muuttaisi ikinä, koska se ei alueena houkuttele meitä.
Ainoa paikka, johon lähtisin takaisin Espoossa.
Asuimme Nuotiotiellä.
,uutimme tänne Madrista ja alkuun hitvitti landelle muutto. Mutta meri, lasten loistavat harrastusmahdollisuudet, kaunis talo ja kuitenkin Stokkan parkkihalissa on reilussa20 minuutissa on saanut meistä mieluusti espoolaisia. Espoo on iso paikka ja kuten kaikista kaupungeista löytyy ihmisiä joka lähtöön.
[/quote]
Meidän perhe lienee sellainen tässä keskustelussa tarkoitettu "varakas", kun asunnon hinta on runsaat 500.000 euroa. Asuimme aiemmin ranta-alueella ja monet naapurimme siellä olivat hieman nousukasmaisia. Toisin Tapiolassa, jossa nyt asumme. Varsin maanläheistä meininkiä täällä. Viihdyn täällä (siitäkin syystä) loistavasti.
[/quote]
Nykyisenä tapiolalaisena, entisenä rannan asukkaana olen todennut aivan saman. Vanhoilla naapureilla oli tarve korostaa itseään ja saavutuksiaan liike-elämässä, nykyiset ovat paljon rennompaa väkeä, vaikka koulutustaso ja ansiot eivät ranta-alueen väestä juuri poikkea.
Ensimmäinen kappale oli siis aiemmasta kirjoituksesta lainattua tekstiä...
olen asunut
Kivenlahdessa lapsuuden, tykkäsin paljon kavereita mukavat muistot Laurinlahden ja kivenlahden kouluista. Muutin Tampereelle hetkeksi, josta sitten palasin
Mankkaalle, tykkäsin ja viihdyttiin mutta jouduttiin muuttamaan isompaan muutettiin
Lippajärvelle, joka ei selkeästi ollut "meidän paikka" palvelut surkeat ja yhteydet julkisella ainakin silloin olemattomat. Muutettiin taas
Tapiolaan, jossa asuttiin 6 vuotta. Aivan ihana paikka! Hiihtoladut, luistinkentät, kaupat, hyvät yhteydet kädenlähettyvillä... Perhe kasvoi, joten taas oli "pakko" muuttaa, kun tapiolasta ei löytynyt meidän perheelle sopivaa asuntoa...
Muutettiin ymmerstaan, jossa ollaan nyt asuttu jo 7 vuotta. Ostettiin täältä aivan ihana asunto rakennusvaiheessa, joten saatiin mieleiseksi... Koulu on lapsilla lähellä ja kauniaisiin pääsee pyörällä. Bussi kulkee suht läheltä ja junalle on pieni kävelymatka. Täällä me ollaan kotona!!
Eli voin suositella kaikkia muita paikkoja paitsi Lippajärveä, myöskään Olariin en muuttaisi ikinä, koska se ei alueena houkuttele meitä.
Kaverini asuu Ymmerstassa vuokratalossa. Talo on levoton ja haluaa muuttaa.
Joka paikassa on jokin haittatekijä, joka on vain itse kaivettava esille ennen muuttoa. Ei muiden kokemukset kerro koko totuutta, koska jokainen perhe arvostaa eri asioita.
Pakko kuitenkin kompata tuota Tapiolaa, jossa olen viettänyt lapsuuteni. Lippajärvelläkin olen asunut eivätkä yhteydet ole surkeat. Eivät mielestäni palvelutkaan, mutta kukin tavallaan.
Sunasta sen verran, että en ole ikinä asunut siellä, mutta kaverini on rivarissa, ja itse paikka on siis rauhallinen (se rivari ja välitön ympäristö), mutta kun käveltiin bussipysäkille, törmättiin samantien ihan lähistöllä olevan Kirstinmäen porukkaan. Ei kiitos. Ihan todellakin, ei kiitos. MInulle Espoon keskus, Kirstinmäki ja Suna ovat ehdottommia ei-paikkoja siksi, että en uskalla kulkea siellä edes päivisin. Suna siis alueena on rauhallinen, mutta Kirstinmäen porukoiden ohikulkupaikka...
T. 37
koulujen suhteen Kivenlahdessa. Meriusva siirtyy Saunalahteen ja vie mennessään Nöykkiön, Tillinmäen ja Saunalahden lapset eli Meritoriin jää Kivenlahden lapset... Ja esimerkkinä: pojan eskariluokalla Merisuvassa viime talvena oli 26 lasta, joista 12 oli ei-suomea puhuvia. Osa täysin ummikkoja: virolaisia, venäläisiä, malesialainen yms yms. Siinä oli opeilla venymistä, että saivat homman pysymään edes jotenkin lapasessa. Ja arvaapa ketkä 12 siirtyy nyt syksyllä Saunalahteen ja ketkä 14 sinne Meritoriin? 12 ulkkaria ja 2 suomalaista... Eli vähän kyllä pelottaa että mitä mMritorin käy, esikoisella on vielä 3v jäljellä ko. koulussa ja jo viime talvena oli kaikkea hässäkkää näiden mamu-lasten takia.
lähistöllä. Kaikki palvelut lähellä, pientaloalue, hyvämaineinen koulu. Ennen asuttiin Kilossa, joka oli liikenteellisesti tosi hyvä, mutta sinne alkoi tulla liikaa kaupungin vuokra-asuntoja ja sen mukana levottomuutta.