Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kotiäiti ELÄTTI

Vierailija
19.10.2011 |

minusta on

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen hoitovapaalla elättinä ihan hyvillä mielin, sillä talo on minun, vain minä olen sitä maksanut, jo paljon ennen kuin mies oli edes kuvioissa, ja olen hankkinut huonekalut, astiat, liinavaatteet, työkalut ja kaiken mitä talossa oikeastaan on. Joten kernaasti saa vähän elättääkin minua.

Vierailija
62/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käydään oman äijän kukkarolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätti verrattuna keneen?

Moni on varmaan saanut tänäkin syksynä päivähoidosta lappuja, joissa on kerrottu, paljonko teidän kunnassa päivähoitopaikka keskimäärin maksaa. Paljonko oli teillä?

Laskekaapa samalla, paljonko kunnalle maksaa vaikkapa kahden lapsen päivähoito. Ja ottakaa huomioon, että nuoren naisen palkka harvemmmin huimaa päätä.

Ja ottakaa huomioon, että kun kotiäiti palaa töihin, ei häntä varten putkahda jostain uutta työpaikkaa. Joku joutuu pois hänen paikastaa tai hänet palkataan jonkun muun tilalle. Tuo joku jää edelleen työttömäksi tai palaa työttömäksi. Ei meillä ole työtä kaikille. Tuo toinen ei todennäköisesti työttömyysaikanaan voi tehdä mitään toimintaa, joka hyödyttäisi yhteiskuntaa. Kotiäiti voi.

Jätetään ne kulut pois tästä laskelmasta, jotka tulee työnantajalle, kun pikkulasten vanhempi (käytännössä todella usein äiti) on lasten sairasvapaalla ja käyttää päiväkodista tartuntoja saavia lapsiaan tk:ssa.

Jos olin elätti kotiäitinä, niin olen edelleen työssäkäyvänä äitinä yhteiskunnan elätti, sillä käytän yhteiskunnan varoja paljon päivähoitoon.

Vai olinko mieheni elätti kotiäiti aikanani? Nyt tienaan miestäni enemmän, mutta rahat ovat yhteiset. Onko mieheni nyt minun elättini? Vai maksanko vain takaisin sitä velkaa, jonka miehelleni jäin kotiäitivuosistani? Ihan kipeätä..

Vierailija
64/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen hoitovapaalla elättinä ihan hyvillä mielin, sillä talo on minun, vain minä olen sitä maksanut, jo paljon ennen kuin mies oli edes kuvioissa, ja olen hankkinut huonekalut, astiat, liinavaatteet, työkalut ja kaiken mitä talossa oikeastaan on. Joten kernaasti saa vähän elättääkin minua.

Vastapalveluksena ukkosi saa asua talossasi

Vierailija
65/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No av:n logiikalla toki on. Ja tähän samaiseen yli ymmärryksen menevään logiikkaan kuuluu myös se, että äiti on huono äiti, jos laittaa pienen lapsen hoitoon ja menee töihin.

Eli tee mitä tahansa, paska äiti joka tapauksessa olet.

Mutta oikeasti ei tietenkään ole. Pitäähän ne lapset hoitaa. Ja vaikka olisikin isompien lastenkin kanssa kotiäiti yhteisestä sopimuksesta miehensä kanssa ja se molemmille sopii, niin mitä helvettiä se kenenkään toisen persettä raapii silloin. Toki mies tuo rahat kotiin silloin, muttamutta...jotain vikaa täytyy ihmisessä olla, jos ajattelee toista vain elättinä. Eiköhän kuitenkin molemmat hoida oman roolinsa perheessä.

Vierailija
66/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakinhan ne tuotot tulevat eli luultavasti suomalaisen duunarin tai intialaisen alaikäisen kodittoman selkänahasta. Rikas ja laiska akateeminen kotiäiti on siis 5-vuotiaan intialaisen tai thaimaalaisen elätti.

Vierailija
67/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhteiskunnan iljettävä loinen.

Jos mies elättää, niin kuinka kotiäiti olisi YHTEISKUNNAN loinen? Aviopuolisoilla on muuten elatusvelvollisuus. Tämän huomaa jos jää työttömäksi. Kun ansiosidonnainen loppuu, niin sitten katsotaan puolison tulot ja jos se ylittää jonkun minimin, niin sitten saa alle 100e/kk käteen.

Vierailija
68/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tarvitse miehen rahoja ollenkaan eikä saa mitään muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät. Kenen elätti hän sitten on?

t. rikas ja laiska akateeminen kotiäiti

Kuka maksoi akateemisen koulutuksesi? Miksi yleensä opiskelit?

Vierailija
69/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka tuo toimeentulon ja pöperöt pöytään ei ole elätti

Vierailija
70/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tarvitse miehen rahoja ollenkaan eikä saa mitään muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät. Kenen elätti hän sitten on?

Vierailija
71/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
72/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on koulutus ilmaista, mutta varat, joita opiskeluaikana tarvitsin elämiseen, tulivat kotoa ja kesätöistä. Olen kyllä ollut työelämässä mutta olen perusluonteeltani laiska enkä tee ansiotyötä, kun ei kerran ole taloudellinen pakko. Olen ajatellut sen niin, että saapahan sitten joku muu sen työpaikan - joku muu varmaan tarvitsee sitä minua kipeämmin.

Opiskelin, koska se tavallaan kuului asiaan ja meillä on suvussa ollut tapana opiskella yliopistossa. Niin härski ja laiska en sentään ollut, että olisin jättänyt opinnot hoitamatta. Sitäpaitsi opiskelu oli hauskaa, työnteko ei ole hauskaa.

Vierailija
73/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeläiset ovat jo työnsä tehneet

Aviopuolisoilla on toisiinsa elatusvelvollisuus. Kutsutteko myös kaikkia eläkkeellä olevia "eläteiksi"?

eläkkeet maksetaan eläkevakuutusyhtiöistä ja nykyeläkeläiset eivät suinkaan ole maksaneet omia eläkkeitään kokonaan itse.

Jokainen työssäkäyvä sukupolvi Suomessa osallistuu edellisten sukupolvien eläkkeiden maksuun sekä elättää muuta ei-työssäkäyvää porukkaa, kuten lapset, nuoret, työkyvyttömät jne.

Vierailija
74/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on koulutus ilmaista, mutta varat, joita opiskeluaikana tarvitsin elämiseen, tulivat kotoa ja kesätöistä. Olen kyllä ollut työelämässä mutta olen perusluonteeltani laiska enkä tee ansiotyötä, kun ei kerran ole taloudellinen pakko. Olen ajatellut sen niin, että saapahan sitten joku muu sen työpaikan - joku muu varmaan tarvitsee sitä minua kipeämmin.

Opiskelin, koska se tavallaan kuului asiaan ja meillä on suvussa ollut tapana opiskella yliopistossa. Niin härski ja laiska en sentään ollut, että olisin jättänyt opinnot hoitamatta. Sitäpaitsi opiskelu oli hauskaa, työnteko ei ole hauskaa.

Kansantaloudellista tuhlausta. Akateeminen koulutus Suomessa ei ole ilmaista vaan ainoastaan MAKSUTONTA, ja siinä on tietty vivahde-ero, jos ymmärrät...

Vierailija
75/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeläiset ovat jo työnsä tehneet

Aviopuolisoilla on toisiinsa elatusvelvollisuus. Kutsutteko myös kaikkia eläkkeellä olevia "eläteiksi"?

eläkkeet maksetaan eläkevakuutusyhtiöistä ja nykyeläkeläiset eivät suinkaan ole maksaneet omia eläkkeitään kokonaan itse.

Jokainen työssäkäyvä sukupolvi Suomessa osallistuu edellisten sukupolvien eläkkeiden maksuun sekä elättää muuta ei-työssäkäyvää porukkaa, kuten lapset, nuoret, työkyvyttömät jne.

Vierailija
76/112 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä parin lapsen hoitomaksuista kertyy yhteiskunnalle laskua, on enemmän kuin mitä äiti saa kotihoidontukea.

Ja kuten ollaan tällä palstalla huomattu, äidit yrittävät kustantaa kotihoidontuesta omien kulujensa jälkeen vielä lastenkin kuluja, koska isien mielestä heidän palkkansa on heidän omaansa ja jos vaikka vaimon ei kotiäitivuosinaan tarvitse osallistua lainanlyhennykseen, on sekin jo asia josta naisen pitää olla kiitollinen.

Kotiäiti on halpa yhteiskunnalle vielä vanhanakin. ei tarvitse olla pitkäkään katko työurassa, niin johan alkaa näkyä eläkkeessä.

Vierailija
77/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama mitä kaikki muut on mieltä, mut mepäs tehdään meidän perheessä just sellasia päätöksiä kuin itse halutaan :) meille molemmille on ollut tärkeää antaa lapsille lapsuus ilman päiväkotia. nyt lapset on jo suurimmaksi osaksi koululaisia, ja minä aion mennä opiskelemaan ja töihin. enkä koe et olisin täs elänyt mieheni rahoilla. meillä on yhteiset rahat joilla tätä yhteistä huushollia pyöritetään.

Vierailija
78/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14 työvuoden aikana ostanut (ja maksanut pois) asunnon sekä laittanut säästöön 2 x 27.000 euroa, jotta voisimme mieheni kanssa hankkia kaksi lasta ja pystyisin jäämään kahdeksi vuodeksi kotiin kummankin kanssa. Tarkoitus olisi osallistua jatkossakin 50/50 perheen kuluihin - rahat vaan tulevat säästöistäni eivätkä suoraan palkkatuloistani. Samalla luovun 4v palkankorotuksista. Olenko elätti?

Vierailija
79/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munan perässä juostaan ihan vaan siksi että pitää saada elättäjä itselle kun ei kukaan huoli hullua töihin.

Vierailija
80/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14 työvuoden aikana ostanut (ja maksanut pois) asunnon sekä laittanut säästöön 2 x 27.000 euroa, jotta voisimme mieheni kanssa hankkia kaksi lasta ja pystyisin jäämään kahdeksi vuodeksi kotiin kummankin kanssa. Tarkoitus olisi osallistua jatkossakin 50/50 perheen kuluihin - rahat vaan tulevat säästöistäni eivätkä suoraan palkkatuloistani. Samalla luovun 4v palkankorotuksista. Olenko elätti?

että luovut omastasi, mutta miehesi ei mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän