Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kotiäiti ELÄTTI

Vierailija
19.10.2011 |

minusta on

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se sitten jollekulle on niin tärkeää kuka kenestäkin hyötyy. Onhan se kotiäidin mieskin naisensa elätti, kun antaa tämän tehdä ruokansa, pestä pyykkinsä ja hoitaa lapsensa. Että tasoissa ollaan.

Yleensä aikuisille ihmisille on kuitenkin ihan normaalia, että perheessä kaikki tekevät töitä koko perheen hyväksi. Eipä sillä silloin ole merkitystä kuka tekee töitä missäkin, kun kaikki hommat kuitenkin pitää saada tehtyä.

Vierailija
82/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaa, huomiota ja huomiota, syliä, ystävällisyyttä, haleja, kasvatusta, kuria, hänestä ollaan kiinnostuneita, apua monissa asioissa, sairaana saa olla kotona oman äidin hoidossa, turvallisuutta ja luonnollista rakkautta koko päivän ja pitkin päivää sekä vuorokauden ympäri.

Kotiäidin lasta ei raahata aamulla unenpöppöröisenä hoitoon vaan saa omassa tai äidin vieressä kelliä tarpeeksi. Kotiäidin lasta ei pidetä ruuhka-aikaan pakokaasun seassa auton takapenkillä, jossa kärttyinen vanhempi yrittää kiilata ja ärtyilee muille kuskeille. Kotiäidin lapsen ei tarvitse olla tällaisessa ilmapiirissä päivittäin. Kotiäidin lapsi on stara!!!!

Kiitos isän, joka arvostaa lapsiaan niin paljon, että on halukas elättämään perheensä!!

Niin nämä pullantuoksuisten äitien starat eivät siihen kykene. On ollut surullista seurata vierestä, kun eskarilaiset tai jopa ekaluokkalaiset itkevät äitiensä perään.

Kenen pikkulapset jätetään vieraan hoitoon itkevinä? Se jos mikä on karseeta katseltavaa. Itse en kertaakaan ole huomannut mainitsemaasi asiaa mutta onneksi ei olekaan pikkulapsista kyse.

Toisekseen on pakko sanoa, että kyllä ne kotiäidin lapset on aika tasapainoisia verrattuna....!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän ei jää kotiin hoitamaan lapsia? Kiitos illan provosta.

Lasta ei ikinä pidä jäädä hoitamaan kotiin. Yksi hoitaja voi hoitaa isoa kakara laumaa. Jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi olla töissä.

Vierailija
84/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on niin hyvä liksa että mun ei tartte mennä töihin. Nyt saatiin kolmas vauva muutama kuukausi sitten, vanhin on teini ja keskimmäinen alakoululainen. Mä olen ollut kotona vuodesta 2006 lähtien. Katsottiin että parempi niin. Mulla on niin pieniliksa että sen takia nyt on turha töitä tehdä ja onhan se ollut kiva kun lapset saa pitää äidin kotona.

Sen olen kyllä huomannut että osaa ihmisistä tää meidän ratkaisu närästää ihan suunnattomasti, kateellisia ne vaan on, mitään muuta en selitystä ei siihen löydy.

Kuka teini tai edes alakoululainen haluaa että mutsi on aina kotona? Ei kukaan. Lapset haluavat omaakin elämää ei sitä että kotona joku on vahtimassa. Nuoresta ei ole mikään parempaa kuin se että he saavat tulla kotiin ilman että siellä on vanhempia. Mitä sä edes teet siellä? Ennen kolmatta lasta siis. Teini ja alakoululainen. Teini ei tarvitse mitään apua, eikä alakoululainenkaan tarvitse mitään kädestä pitäjää. Eli sinä vaan istuit himassa ja syljit kattoon. Ehdottomasti pitäisi tulla laki jonka mukaan eron tullessa toinen osapuoli ei saa euroakaan toiselta. Eli saisi vain sen minkä on itse tienannut.

Vierailija
85/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheellinen ajattelee että lasten hoitaminen kotona on niin arvotonta että niin tekevä vanhempi on ELÄTTI??? Mistä edes löydätte tällaisen ikivanhan halventavan sanan? Siis lapsiinsa panostava vanhempi (ilmeisesti nainen, vai onko mieskin vastaavasti elätti?) on halveksittavaa? Ja oravanpyörässä rahan perässä juoksevat, väsähtäneet vanhemmatko sitten ovat jotain parempaa?? Jos perheellä on varaa elää yhden palkalla niin se on lasten kannalta loistojuttu. Ja tosiaan, nämä asiat ovat silloin perheen sisäisiä yksityisasioita, eivätkä kuulu kenellekään. Perheen sisäiseen työnjakoon luulisi kuuluvan niin rahanhankinta kuin lasten- ja kodinhoitokin. Eikö ole hienoa jos molemmat ovat sitä mieltä että homma jaetaan noin? JOkainenhan siellä töissäkin antaa aikansa ja energiansa palkkansa eteen. Kotona tehtävä työ on ihan yhtä arvokasta (ja jopa arvokkaampaa) kuin toisen hyväksi tehty- ja sillä on perheen sisäisiä vastuita jaettaessa ihan samanlainen vaihtoarvo rahan kanssa- siis kun antaa aikansa ja energiansa yhteisen perheen huolenpitoon. On upeaa jos perheen sisällä pystytään tekemään arvokasta työtä jota yhteiskunta- eivätkä näköjään toisen naisetkaan arvosta. Aika sairas käsitys myös avioliitosta teillä; ei kahden ihmisen välisessä rakkaudessa ja käytännön töiden sopimisissa ole mitään elättejä. niinkuin moni sanoikin, kyseessä on yhteinen projekti.

Vierailija
86/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on niin hyvä liksa että mun ei tartte mennä töihin. Nyt saatiin kolmas vauva muutama kuukausi sitten, vanhin on teini ja keskimmäinen alakoululainen. Mä olen ollut kotona vuodesta 2006 lähtien. Katsottiin että parempi niin. Mulla on niin pieniliksa että sen takia nyt on turha töitä tehdä ja onhan se ollut kiva kun lapset saa pitää äidin kotona.

Sen olen kyllä huomannut että osaa ihmisistä tää meidän ratkaisu närästää ihan suunnattomasti, kateellisia ne vaan on, mitään muuta en selitystä ei siihen löydy.

Kuka teini tai edes alakoululainen haluaa että mutsi on aina kotona? Ei kukaan. Lapset haluavat omaakin elämää ei sitä että kotona joku on vahtimassa. Nuoresta ei ole mikään parempaa kuin se että he saavat tulla kotiin ilman että siellä on vanhempia. Mitä sä edes teet siellä? Ennen kolmatta lasta siis. Teini ja alakoululainen. Teini ei tarvitse mitään apua, eikä alakoululainenkaan tarvitse mitään kädestä pitäjää. Eli sinä vaan istuit himassa ja syljit kattoon. Ehdottomasti pitäisi tulla laki jonka mukaan eron tullessa toinen osapuoli ei saa euroakaan toiselta. Eli saisi vain sen minkä on itse tienannut.

itse teen töitä kotona usein ja kyllä vain lapset ja heidän kaverinsakin (sekä ylä-että ala-aste) tykkäävät erittäin paljon siitä että jossakin on aikuinen kotona, vaikken edes kykene olemaan heille läsnä. Joskus olen kesken työpäivän laittanut vaikka kuuman kaakaon isolle porukalle, kun on ollut sadesää. Lapset janoavat aikuisen läsnäoloa, myös se teini. MIkäli ei ole ihan häiriintynyt itse tai häiriintynyt vanhempi. lapsilla ja nuorilla on suuri puute läsnäolevista aikuisista!!!!! Osa on tietysti jo pienestä pitäen kasvatettu siihen etteivät he ole moisen läsnäoon arvoisia, eikä mitään tunneyhteyttä olekaan, he ovat oppineet, että yksin pitää pärjätä ja sillä vielä vähän isotellakin. Aika kumma käsitys myös se ettei ihmisellä olis kotona muuta tekoa kuin syljeskellä kattoon? Sekä koti et ympäröivä maailma on täynnä kaikenlaista enenmmän ja vähemmän hyödyllistä, jotka eivät liity rahan tekemiseen. Voisi sunkin teini olla aika onnellinen jos koulusta tullessa joskus odotaisi äiti sen lämpimän kaakaon ja kivojen sanojen kanssa.

Vierailija
87/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman alkuperäisen aiheen ulkopuolelta kommentoin, mutta minä teen yrittäjänä töitä kotoa (oma työtila kyllä), lapset on alakouluikäisiä. Meille tulee joka päivä lasten kavereita koulun jälkeen, viihtyvät meillä kuulemma just sen takia kun täällä on aina joku aikuinen paikalla.

Kuka teini tai edes alakoululainen haluaa että mutsi on aina kotona? Ei kukaan. Lapset haluavat omaakin elämää ei sitä että kotona joku on vahtimassa. Nuoresta ei ole mikään parempaa kuin se että he saavat tulla kotiin ilman että siellä on vanhempia. Mitä sä edes teet siellä? Ennen kolmatta lasta siis. Teini ja alakoululainen. Teini ei tarvitse mitään apua, eikä alakoululainenkaan tarvitse mitään kädestä pitäjää.

Vierailija
88/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei perhettään pysty elättämään... Onnellinen saan olla, koska minulla on tähän mahdollisuus. Mies tienaa hyvin ja rakastaa työtään. Minä rakastan hoitaa kotia ja lapsia. Kysymykseen vastaus..kyllä olen mieheni elätti :) käykö kateeksi?

Näitä leuhkivia kotiäitiejä sitten riittää täällä... mieheni-rahat-sitä-ja mieheni-rahat-tätä-lälläti-lää-ootko-kade.

No en ole.

En ikinä kehtais maksattaa miehellä kampaajakäyntejäni, terveyssiteitäni tai silmälasejani.

Naisella pitää olla omat tulot!

Vierailija
89/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaallakin maksan tasan puolet meidän kuluista, koska tein aikanaan aika onnistuneet asuntokaupat, maksan säästöistäni kuluja. Kun palaan töihin niin maksetaan edelleen kaikki puoliks.

Vierailija
90/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nainen hoitaa kodin, lapset ja laittaa ruoan jne, elatus on hänen palkkansa.

Jos vaan lorvii kotona tekemättä mitään, sitten on elätti.

Vierailija
91/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokin- ja keittäjän hommia, siivoustöitä, sihteerintöitä, lastenhoitotöitä. Jonkunhan näitä on tehtävä tai sitten joku kodin ulkopuolelta hoitaisi ne.

Mies siis maksaa näistä töistä vaimolleen ulkopuolisten tahojen sijaan.

Vierailija
92/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on lasten kanssa kotona ollessa taakkana ja ns elätti, silloin ei hankita lapsia!!!

jään kohta hoitotuelle ja ihan järkyttävää jos mieheni ajattelisi noin, ois vaan sit pakko laittaa lapsi 9kk vanhana tarhaan. meillä sentääs pidetään yhtä lasten takia ja suhteen takia!

en koe olevani elätti ollenkaan, näistä asioista sovitaan ennen kun mennään lapsia tekemään!

älytöntä tämmönen isät ei ymärrä äitejä ja äidit isiä- löytäkää yhteinen tie ja lapset jos hankitte ni sit kans taivutte, jotta kaikki voi hyvin!

Vierailija
93/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkansa niin pieni ettei pystyisi elättämän itseään ja lapsiaan ilman miehen palkkaa tai yhteiskunnan tukea????? OLISI!

Vierailija
94/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaa, huomiota ja huomiota, syliä, ystävällisyyttä, haleja, kasvatusta, kuria, hänestä ollaan kiinnostuneita, apua monissa asioissa, sairaana saa olla kotona oman äidin hoidossa, turvallisuutta ja luonnollista rakkautta koko päivän ja pitkin päivää sekä vuorokauden ympäri.

Kotiäidin lasta ei raahata aamulla unenpöppöröisenä hoitoon vaan saa omassa tai äidin vieressä kelliä tarpeeksi. Kotiäidin lasta ei pidetä ruuhka-aikaan pakokaasun seassa auton takapenkillä, jossa kärttyinen vanhempi yrittää kiilata ja ärtyilee muille kuskeille. Kotiäidin lapsen ei tarvitse olla tällaisessa ilmapiirissä päivittäin. Kotiäidin lapsi on stara!!!!

Kiitos isän, joka arvostaa lapsiaan niin paljon, että on halukas elättämään perheensä!!

Vierailija
95/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan kolmesta lapsesta lapsilisät, korkein mahdollinen asumistuki, sotilasavustus, kotihoidotuki ja lisäksi olen vanhempain päivärahakaudella...

MELKOSIA ELÄTTEJÄ OLLAAN.

Vierailija
96/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan ole takapenkillä pakokaasua.

T. työäiti

Vierailija
97/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, ei olisi miehellä eläviä lapsia ellen minä, mieheni elätti, heitä elättäisi. En siis juurikaan rahallisesti, mutta ruokin, pesen, puen ja hoivaan. Eikä takuulla kukaan hoivaa jos tästä häivyn. Miehellä on tahtoa, vaan ei taitoa.

Ne on sinunkin lapsiasi. Olet aikuinen ihminen. Et voi elää miehesi siivellä

Vierailija
98/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on lasten kanssa kotona ollessa taakkana ja ns elätti, silloin ei hankita lapsia!!!

jään kohta hoitotuelle ja ihan järkyttävää jos mieheni ajattelisi noin, ois vaan sit pakko laittaa lapsi 9kk vanhana tarhaan. meillä sentääs pidetään yhtä lasten takia ja suhteen takia!

en koe olevani elätti ollenkaan, näistä asioista sovitaan ennen kun mennään lapsia tekemään!

älytöntä tämmönen isät ei ymärrä äitejä ja äidit isiä- löytäkää yhteinen tie ja lapset jos hankitte ni sit kans taivutte, jotta kaikki voi hyvin!

Mitä jos miehesi haluaisi jäädä kotiin? Elättäisitkö hänet? Siivoatko talon, laitat miehelle ruoat jne? Koska jos miehesi maksaa kaiken niin se tarkoittaa että sinä teet AIVAN kaiken muun.

Vierailija
99/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elätti on ruma ilmaus, mutta totuuden siemen siinä piilee siinä tapauksessa jos kotiäidillä ei ole aikomustakaan ikinä mennä palkkatöihin. Hän ei kerrytä eläkettä eikä tuota verovaroja yhteiskunnalle mutta kuluttaa niitä kuitenkin. Eläke kuuluu hänellekin vaikka ei yhtään tekisi töitä. Tämä siis yhteiskunnan kannalta, perheen sisäinen näkemys voi olla toisenlainen.

Suurin osa meistä on kuitenkin varmaan lasten ollessa pieniä ollut jonkun aikaa kotiäitinä. Mutta ollaanko elättejä? Tuskin, pienten lasten kotihoito voi tulla halvemmaksi kuin tarhahoito. Itse olin yhteensä äitiyslomat mukaan laskien 5 vuotta kotona. Tein osa-aikaisesti töitä niin en ainkaan ollut miehen elätti, maksoin osani laskuista.

Mutta nyt kyllä mielelläni käyn töissä kokopäiväisesti; mies ei taatusti tykkäisi jos hänellä olisi pelkästään taloudellinen vastuu perheestä. Enkä itsekään, haluan että minulla on omaa rahaa, ja muutakin elämää kuin se koti ja omat harrastukset.

Vierailija
100/112 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään häpeä itseäni. Niin laiska olen että annan senkin tehtävän muille :)

Me saadaan kolmesta lapsesta lapsilisät, korkein mahdollinen asumistuki, sotilasavustus, kotihoidotuki ja lisäksi olen vanhempain päivärahakaudella...

MELKOSIA ELÄTTEJÄ OLLAAN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi