Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusperhe ja raha

Vierailija
19.10.2011 |

Olen niin väsynyt tähän uusperheessä elämiseen. Mies maksaa elareita kahdesta lapsesta sekä vanhoja lainoja edellisestä avioliitosta, jotka miehen ex jättänyt hoitamatta. Yhteisiä lapsia meillä on 2 kpl, itse olen vielä muutaman kk äitiyslomalla. Elämämme on pelkkää kitkuttelua päivästä toiseen. Nämä meidän lapsemme jää todella tuon "vanhan liiton" varjoon. Ensin maksetaan elatusmaksut ja vanhat lainat ja sitten katsellaan jääkö jäljelle mitään, jotta voitaisiin hankkia uusia vaatteita meidän yhteisille lapsillemme. Koko äityslomani ajan olen yksin hoitanut lastemme vaatehankinnat,vakuutukset,maksanut omista kiinteistä kuluistamme puolet ja laskenut tarkkaan,että rahani riittävät elättämään lapsemme. Toki voisin palata heti töihinkin, mutta hoitomaksujen jälkeen se ei olisi enää edes kannattavaa.

Tätä on uusperheessä eläminen "parhaimmillaan". Ja niille, jotka kommentoivat,että mitäs menitte tekemään lapsia, niin lapsiamme en kadu. Päinvastoin.

Haluiaisin oikeasti vastauksen siihen,että jääkö uusperheissä "uusien" lasten elattamine aina äidille ?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITÄ SAA MITÄ TILAA!

Kun ottaa toisen jämät ja mies on ties kuinka monetta kertaa rundilla ja lapsia jo on, tulee aina ongelmia. Miten tuollainen voi tulla yllätyksenä????

Vierailija
42/43 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme mieheni kanssa todellakaan ole varakkaita, vaan pärjätään kädestä suuhun menetelmällä. Meille on tulossa lapsi ja miehellä kaksi aikaisemmasta liitosta. Enkö siis saisi saada lasta,koska miehellä on jo kaksi poikaa, jotka asuvat täällä joka viikonloppu ja mies maksaa silti elareita niistä? Onhan se todella röyhkeää jos mies nyt sitten kuvittelee, ettei tarvitse osallistua yhteisen lapsemme kuluihin!Minun ja lapsemme ei pidä kärsiä siitä, että mies on exänsä tossun alla.

eli jos maksaa exälle vaikka 180 e/lapsi/kk, niin maksaa saman sinulle. Sen lisäksi ei osallistu mitenkään lapsen kuluihin. Sen sijaan kaikki asumiskulut (vuokra tai vastike, sähkö, vesi) jaetaan kolmella ja mies maksaa niistä 1/3, sinä 2/3. Kaikki lapsen kulut maksat sinä. Mies maksaa vain omat ruokansa ja vaatteensa ja harrastuksensa, ei siis osallistu yhteisen perheen kuluihin kuin elatusmaksulla. Tietysti nuo alarit ei riitä mihinkään, mutta samoin se on kaikilla muillakin.

Miksi miehen exällä pitää olla erilainen tilanne kuin sinulla, siis huonompi? Ja miksi miehen lasten pitää kärsiä siitä, että mies on töppösesi alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä elari asiatki on aika kinkkisiä.

Miettikää, jos tilanne on se, että ex-vaimo ei hanki töitä ja mies maksaa sen takia omasta hyvästä palkasta isot elarit ja sitten maksaa vielä omien lasten elämisen.

Varsinkin kun miehen puolisonkin tulot huomioidaan elareissa vaikkei puoliso elatusvelvollinen olekkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi