Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sopiva korvaus kirppispöydän järjestelyvaivasta??

Vierailija
03.05.2011 |

Mikä olisi sopiva korvaus äidilleni, jos hän käy viikon ajan järjestämässä kirppispöytääni (tai en tiedä vielä otanko 2 viikoksi).

Kirppis hänen ihan lähellä ja voi käydä siellä kävely/koiranulkoilutuslenkillä tms.

Ajattelin joku pöydän myyntiin sidottu, 10-20 % myynnistä, vai mikähän olisi kohtuullinen... toisaalta jos myyntiä tulee vaikka esim. vain 100 eur, niin korvaus olisi vain 10 eur - onkohan se riittävä?

Mutta kun itsellekin pitäisi jotain jäädä (mulla on pitkä matka viedä tavarat sinne eli bensaa menee) ja pöydän vuokrakin pitää tuosta myynnistä maksaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän äiti odottaisi mitään palkkaa tuollaisesta, mutta jonkun pienen lahjan/viemisen voisin sitten antaa hälle. Ei kai äideille makseta mitään prosenttipalkkaa tuollaisesta! Vie kukkia tai hyvä viini ja joku lehti.

Vierailija
2/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äitini on pienellä eläkkeellä ja vähän rahaa, eli sikäli en haluaisi "hyväksi käyttää".

(Hän on vuosien varrella esim. aikas paljon hoitanut lapsiamme ilmaiseksi, nyt jo vähän vanhemnpi niin en niin usein vie ja kun asumme kauempana.)

Ja sikäli tiedän että raha olisi kyllä paras korvaus kukkien tms. sijaan... (hälle on tosi vaikea keksiä edes mitään esim. äitienpäiväksi tms.; mitään naistenlehtiä hän ei kauheasti tykkää lukea, viiniä juo joskus mutta ei kai yksinasuvaa kannata houkutellakaan koko pullon tissutteluun, tavara hällä on liikaakin...)

Mutten uskalla suoraan luvata mitään esim. 20 eur kun sitten se voi romuttaa multa koko kirppisidean jos huonosti käy (omatkin rahat vähissä hoitovapaalla.)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi = ilmaiseksi eli sukulaisavun piiriin menee. Sekin voi toki olla ihan ok, riippuen teidän tavoista ja väleistä.

Onko äitisi siis itse tarjoutunut hommaan vai onko aloite tullut Sinulta?

Aika sitova tehtävä. Itse en varmaan äitiäni tohtisi tuollaiseen pyytää. Mutta mun äiti onkin vielä työelämässä ja kaikissa perheissä on niin erilaiset tavat.

Kysy äidiltäsi!

Vierailija
4/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sulla oli jo ratkaisun avaimet, kymppi on vähän liian vähän ja 20e taas ehkä liikaa jos myyntivoittoa ei juurikaan tule. Anna sitten vaikka 15e. Tai se 20 jos menee paremmin. Täytyykö äitisi saada tietää etukäteen paljonko tulee saamaan? Olisiko äidilläsi jotain myytävää jota laittaa samaan pöytään?

Vierailija
5/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi = ilmaiseksi eli sukulaisavun piiriin menee. Sekin voi toki olla ihan ok, riippuen teidän tavoista ja väleistä. Onko äitisi siis itse tarjoutunut hommaan vai onko aloite tullut Sinulta? Aika sitova tehtävä. Itse en varmaan äitiäni tohtisi tuollaiseen pyytää. Mutta mun äiti onkin vielä työelämässä ja kaikissa perheissä on niin erilaiset tavat. Kysy äidiltäsi!

mutta äitini on siis kotona eläkkeellä, ja kirppis on ihan muutaman sadan metrin päässä, eli en usko että liian iso vaiva jos esim. viikon aikana kävisi siellä vaikka vain joka toinenkin päivä.

ap

Vierailija
6/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sulla oli jo ratkaisun avaimet, kymppi on vähän liian vähän ja 20e taas ehkä liikaa jos myyntivoittoa ei juurikaan tule. Anna sitten vaikka 15e. Tai se 20 jos menee paremmin. Täytyykö äitisi saada tietää etukäteen paljonko tulee saamaan? Olisiko äidilläsi jotain myytävää jota laittaa samaan pöytään?

mutta ajattelin että jotain olisi kiva vihjata että saa sitten vähän, että hällä parempi mieli kädyä järjestämässä. (Mutta suuruusluokka hyvä olla tiedossa, ettei tule ikävä yllätys jos saakin kympin kun odotti viittä...)

siksi ajattelin tuota prosenttimäärää, ois jotenkin "reilu".

Ja ajattelin kyllä luvata että voi laittaa samana pöytään omiaan, JOS mahtuu - totuus on kyllä se että mulla on niin paljon tavaraa että mun pitäis ottaa se 2 viikkoa, nää ei tuu mitenkään järkevästi mahtumaan :(.

ap

Vierailija
7/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ei tartte mitään sen suurempia palkkoja maksella. Itsekin sanoit, että käyttää koiraa lenkillä siinä samalla. Katsot myynnin ja 10-20e ja that's it!

Vierailija
8/8 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat alkuun vaikka paljon valttikortteja ja saat tilaa lisää kun ne menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi