Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asioissa koet olevasi epätyypillinen suomalainen? ov...

Vierailija
19.10.2011 |

Siis sellaisia juttuja, missä koet olevasi erilainen kuin suuri osa suomalaisista. Joko ihan konkreettisia asioita, tai sitten esim. luonteeseen liittyviä.

Minulla

-en tykkää salmiakista, mämmistä, porkkana- ja lanttulaatikoista, hernekeitosta, rosollista, kaaliruuista, vaaleapaahtoisesta kahvista, saunomisesta ja vielä vähemmän lumihangessa kieriskelystä sen jälkeen

-en kaipaa "oikeaa talvea" eli lunta ja pakkasta

-helteet eivät haittaa

-usein rasittaa monien negatiivisuus, se vain korostui kun palasimme Suomeen parin vuoden ulkomailla asumisen jälkeen. Välillä töissä tuntuu kuin kuuntelisi valituksen ja kurjuuden MM-kisoja :P

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-en karppaa

-en ole koskaan juonut kahvia

-en syö valmisruokaa tai broileria

-en harrasta yksityisautoilua

-en katso bb:tä, TTK:ta tms.

-en juo olutta/siideriä

Vierailija
42/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- osaan ruotsia, pärjään myös norjaksi ja tanskaksi (ymmärrän, puhun ja luen, mutta en kirjoita), ranskakin sujuu, miten kuten

- en pidä ihmisen seksuaalista suuntautumista kiinnostavana

- nautin helteestä, mutta en saunasta

- inhoan talvea ja talviurheilua

- jääkiekko ei innosta, ei myöskään pesäpallo

- en suhtaudu neuroottisesti alkoholiin, en ördää edes määrättyinä päivinä (pikkujoulu, vappu jne)

- en haaveile okt:sta

- minulla ei ole ajokorttia, en ole facebookissa (kelpaako?)

- syön melkein mitä tahansa missä päin maailmaa tahansa, järjen rajoissa tietenkin

- en ole kovinkaan auktoriteettiuskoinen

ystävällinen vieraillekin. En ole kade.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

* En juo kahvia, koska vatsani ei kestä sitä suomalaisten makuun tehtyä parkkihappopommia eikä kunnollista, tummaa kahvia löydä tuoreena juuri mistään.

* En juo alkoholia juurikaan, pari siideriä menee maistelumielessä per vuosi.

* En käytä päiviäni sen pohtimiseen, mitä joku jossain minusta nyt ajatteleekaan, kun kehtaan käyttää omia aivojani enkä tee kaikkea samoin kuten naapurin Selma. En ole kiinnostunut Suomen maineesta, eikä ole kukaan muukaan. Heikolla itsetunnolla varustetulle kansalle on helppo uskotella että jos emme tottele lammasmaisesti, joku vieras maa ottaa nokkiinsa.

* Olen sosiaalinen, hymyilevä ja ystävällinen tuntemattomillekin. Voin esim. halata takaisin lapseni päiväkotiryhmän poikaa, joka on tykästynyt minuun :).

* En ole kovinkaan tarkka rahoistani. Käärinliinoissa ei ole taskuja, joten tarjoan mielelläni kaverillekin, jos ulkona ollaan. En laske kaikesta maksimaalista hyötyä tai mieti, mikä asumismuoto on kannattavin siinä vaiheessa kun olen eläkeiässä.

* En lottoa, kannata mitään urheilujoukkuetta tai fanita artisteja.

Vierailija
44/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en tykkää mistään jouluruuista

- en syö lihaa

- en pidä saunomisesta

- saati sitten lumihangesta kieriskelystä

- annan ihmisille positiivista palautetta aina, jos se on aiheellista

- saatan jutustella vieraiden kanssa

- tervehdin naapureitani

- en pidä urheilusta, en katso mitään jääkiekko-otteluitakaan

Vierailija
45/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia (joskus harvoin lasillisen) enkä ymmärrä ryyppäyskulttuuria laisinkaan.

- en tykkää mistään jouluruuista - en syö lihaa - en pidä saunomisesta - saati sitten lumihangesta kieriskelystä - annan ihmisille positiivista palautetta aina, jos se on aiheellista - saatan jutustella vieraiden kanssa - tervehdin naapureitani - en pidä urheilusta, en katso mitään jääkiekko-otteluitakaan

Vierailija
46/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni muu hyvän maun airue on tylsää ja mitäänsanomatonta sekä tusinatavaraa. Kauheimpia ovat muumimukit!!!

omaa pitää aina haukkua, suomalainen on aina tylsää. Hyvin tyypillistä suomalaisuutta.

Vierailija
47/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lapsiani ja näytän sen myös jukisesti, halaan ja suukontan myös julkisella paikalla.

Lapseni osaavat käyttäytyä, ovat siis hyvin kasvatettuja, kohteliaita ja vanhemia kanssaihmisiä kunnioittavia.

Kehun lapsiani usein, myös julkisesti.

En tykkää juoppokulttuurista

Pidän arvossa suomalaista disainia, mm marimekkoa.

Hyväksyn ihmiset väriin, kansalaisuuteen ja uskontoon katsomatta. Silti en hyväksy aina suomalaista maahanmuuttopolitiikkaa, en pidä rikollisten hyysäämisestä, oli ne sitten suomalaisia tai ulkomaalaisia.

Juttelen vieraille ihmisille, tervehdin ihmisiä bussissa, myös kuljettajaa. Kaupassa kassaa jne.

Hymyilen liikkuessani julkisissa paikoissa. En pukeudu juuri koskaan kokomustaan, suosin keltaista, oranssia yms kirkkaita eloisia värejä.

jne

t ulkomaanelävä

Vierailija
48/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, oletpa sä raffinoitunut ihminen ja fiini. muuta pois sieltä sivistymättömyyden kehdosta.

Nuo mainitsemani englantilaiset tv-ohjelmat eivät ole mitään fiinejä vaan ihan tavallisten ihmisten tavallisia ohjelmia, mutta kun Suomessa näitä ei tuoteta. Varmasti Suomesta löytyy myös muita kielitaitoisia ihmisiä, jotka eivät kielitaitonsa takia viitsi yleensä hukata aikaansa kotimaiseen tv-tarjontaan.

Poikkean tavissuomalaisesta myös siinä, etten tajua suomalaista lastenvaatetusproblematiikkaa. Heti kun lämpötila laskee 10 asteeseen, kaivetaan esille pipot ja välikausihaalarit. Meidän lapset menevät tyytyväisinä vielä t-paidoissa näillä keleillä, ja tämä on täysi tosi.

Vierailija
49/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vakioveikkaa.

En pelaa hedelmäpelejä.

En lyö rahaa pajatsoon.

En lue seiskaa.

En katso BB:tä.

En syö salmiakkia enkä mämmiä.

Syntyminen Suomeen ei ole lottovoitto.

En pidä Suomen verosysteemistä.

Suomalaiset julkiset palvelut ovat raskaasti ylimitoitetut ja tehottomat.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on haaskausta.

Suomalainen koululaitos on yliarvostettu.

Pystyn asumaan vaivatta Suomen ulkopuolella.

Vierailija
50/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei odota koko ajan käsi ojossa yhteiskunnan hoitavan kaikkia asioita puolestani.

Lisäksi toivoisin aikuisilla olevan enemmän keinoja lasten kurissa pitämiseen vrt. tämä ranteesta tarttuminen.

Mä en loukkaannu jok asiasta eikä mua haittaa " syyllistäminen" tms. mikä ainakin palstamammoille on niin kamalaa ja masentavaa.

Ehkä voisi sanoa että mulla on itsetuntoa enemmän kuin keskiverto suomalaisnössykällä.

Vierailija
51/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka maassa lototaan ja ahkeraan lototaankin.

Vierailija
52/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä ei läheskään kaikki ole itenkään suomalaisia juttuja, kuten esim. jos ei ole autoa tai ei ole facebookissa... Samoin olen oikeasti sitä mieltä, että suomi on täynnä avoimia ihmisiä, ei sulkeutuneita.

Vierailija
53/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta tehdä av:lle listoja siitä, miten "epätyypillinen suomalainen" (=parempi kuin muut) olen.

Vierailija
54/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katselen oikeastaan ainoastaan englantilaisia tv-ohjelmia. Onneksi on netti. Miten sitä jaksaisikaan kotimaisella tv-tarjonnalla?

Joskus harmittaa kun ei ole ketään, jolle voisi iloita kun uusi sarja vaikkapa QI:ta, HIGNFY'ä tai Would I Lie to You'ta alkaa. Edellinen suomalainen tv-ohjelma, jota olen katsonut enemmän kuin yhden minuutin oli Ihmisten Puolue, jonka katsoinkin alusta loppuun.

Oikein tyypillistä suomalaista name droppingia! :D

Vierailija
55/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katselen oikeastaan ainoastaan englantilaisia tv-ohjelmia. Onneksi on netti. Miten sitä jaksaisikaan kotimaisella tv-tarjonnalla?

Joskus harmittaa kun ei ole ketään, jolle voisi iloita kun uusi sarja vaikkapa QI:ta, HIGNFY'ä tai Would I Lie to You'ta alkaa. Edellinen suomalainen tv-ohjelma, jota olen katsonut enemmän kuin yhden minuutin oli Ihmisten Puolue, jonka katsoinkin alusta loppuun.

Oikein tyypillistä suomalaista name droppingia! :D

Jos name dropping olisi tyypillistä suomalaista, kai sille olisi suomen kielessä nimi.

Vierailija
56/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en aja autoa

- en syö lihaa

- en ole rasisti

- haluan Suomeen lisää ulkomaalaisia

- monikulttuurisuus on rikkaus

- rakastan hellettä, mitä kuumempi sen parempi

- olen sosiaalinen ja avoin

Vierailija
57/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestä lumi ei yhtään tee talvea valoisammaksi. Inhoan sitä kun joku alkaa lässyttää että ihana kun on lunta. Vihaan talvea ja erityisesti Suomen talvea.

Terveisin myös ulkomailla asunut ja sinne takaisin haikaileva

Vierailija
58/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että on jossain asiassa erilainen tarkoita sitä että luulisi olevansa sen takia muita parempi.

En koe tarvetta tehdä av:lle listoja siitä, miten "epätyypillinen suomalainen" (=parempi kuin muut) olen.

Vierailija
59/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mökkeilystä

-koirista

-urheilusta

-omakotitalosta

-luonnossa samoilusta

-iskelmästä

Tykkään:

-halailusta ja "small talkista"

-venäläisistä ja muutenkin ulkomaalaisista

-sukulaisistani ja heidän kanssa ajanvietosta

Vierailija
60/77 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen uraäiti kuin useimmat suomalaisäidit. Suomalaiset haluavat vakituisen ja täyspäiväisen työpaikan, minä en! Suomalaiset eivät voi ymmärtää osa-aikaista työkulttuuria tai sitä ettei työ ole kaikki kaikessa. Suomalaiset ajattelevat vain cv:tään, ettei siihen vain tule aukkoja, hui!

Täällä ulkomailla äidit ottavat rennommin, ovat lasten kanssa vuosia ja ottavat koulusta vastaan. Suomalaiset ovat ylpeitä siitä, että heidän pienet lapsensa pärjäävät yksin koulun jälkeen siellä pimeässä ja kylmässä kodissa.