Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku aikuisopintorahasta?

Vierailija
19.10.2011 |

Kun siinähän on se 8 vuoden työhistoria rajana, niin mulla on nyt 6 vuotta samalla ta:lla, sitä ennen 4 v lapsen kanssa kotona, 1 v alan hommissa toisella ta:lla ja 2 v eri alan hommissa kahdella eri ta:lla, niin onko mun mahdollisuutta saada sitä?

Ja elättääkö sillä itsensä ja lapsensa jos on verrannollinen työttömyyskorvaukseen..? (Mun bruttopalkka on ~1600 €/kk.) Opintolainan valtiontakauksen saisi, mutten haluaisi ottaa lainaa kun olen just saanut edellisen maksettua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla eri työnantajilla eli nopeasti laskettuna tuosta tulisi 8 vuotta täyteen. Muistaakseni se raha on 80% ansiosidonnaisesta (voin muistaa prosentin väärin), mutta joka tapauksessa alle 50% nykypalkasta.

Vierailija
2/5 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla eri työnantajilla eli nopeasti laskettuna tuosta tulisi 8 vuotta täyteen. Muistaakseni se raha on 80% ansiosidonnaisesta (voin muistaa prosentin väärin), mutta joka tapauksessa alle 50% nykypalkasta.

No, täytyy miettiä onko se sen arvoista, tai löydänkö edes sitä koulua mitä haluaisin käydä. Työkkäri varmaan neuvoo vaikken ole edes työtön? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulutusneuvojia, joilta saa tietoja. Vaikka ei olisi työtön.

Vierailija
4/5 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on kyllästynyt omaan duuniinsa (niinkuin minä) niin eipä voikkaan sanoa itseänsä irti ja lähteä vaan opiskelemaan... tässä faktaa:

"Aikuiskoulutustuen saamisen edellytyksenä on, että henkilö on työstään opintovapaalla tai vastaavalla koulutuksen perusteella myönnetyllä palkattomalla vapaalla. Työstä poissaolon tulee perustua nimenomaan opiskeluun. Esimerkiksi lomautettu, hoitovapaalla oleva taikka henkilökohtaisista syistä virkavapaalla/työlomalla oleva ei voi saada aikuiskoulutustukea. Koska tuen saajan tulee olla opintovapaalla, tuen saaminen edellyttää aina voimassa olevaa työ- tai virkasuhdetta tuettavan koulutuksen aikana. Työttömälle henkilölle ei voida myöntää aikuiskoulutustukea"

Vierailija
5/5 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon työhistorian pitäisi hyvin riittää! Jos olet siis oikein tietosi ilmoittanut. Itse olen juuri tällä hetkellä opintovapaalla ja saan tuota aikuiskoulutustukea. Hyin pärjään tuolla summalla, saan reilun 1100e -verot eli käteen jää 900e. En muista mikä oli se palkka mistä laskivat tuon oisko ollu 1900-2000e. Tosin tukea saa vain 18kk.

Tässä laskuri millä voit laskea paljonko saisit:

http://kerakt.systeemiratkaisu.fi/aitu/index.jsp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi