Kielsin mieheltäni pikkujouluihin menemisen
Sanokaa mitä sanotte, mutta en vaan luota niihin harakoihin, jotka kuitenkin parveilevat mieheni ympärillä koko illan. Helppo siinä on sortua pettämään, varsinkin jos on juonut paljon alkoholia. Lisäksi meillä on ollut viime aikoina suhteessa vaikeaa, mikä osaltaan vaikutti päätökseeni. Mieheni loukkasi minua jokin aika sitten niin pahasti, etten tiedä voinko sitä unohtaa tai anteeksi antaa (loukkaus liittyi ulkonäkööni). Kärsikööt nyt sitten tällaisen rangaistuksen!
Kommentit (57)
Mies huomautti saunassa, että rintani ovat " repsahtaneet" (olen imettänyt 2 lasta). Ehdotti miehen logiikalla, että tekisin rintalihasliikkeitä. No lihaskunnossa ei kyllä ole moittimista ja venynyttä nahkaa en noin vain saa jumpattua kuntoon. Joku täällä sanoi, että ap:lla on huono itsetunto ja sen myönnänkin. Mutta eipä se itsetunto siitä vahvistuisi, jos mies menisi pikkujouluihin ties mitä tekemään...
ap
naurettavia tuollaiset muijat,jotka holhoavat aikuista ihmistä! Jos ukkos haluaa sinua pettää,niin millään et pysty sitä aina vahtimaan,luottamus on parisuhteen perusta.
VOI HERRANJESTAS miten vakaalla pohjalla parisuhde!!!! Luottamus näköjään nolla!
Mikset jumaliste mene mukaan sinne vahtimaan?Kyttäisit pahasti kaikkia naisia jotka haluaa vaan SÄÄLISTÄ jutella sun reppanan miehes kanssa,ja aiheuttaisit kohtauksen?!siinä saisivat sitten naureskella ettei muija päästäny yksin vaan tuli vahtimaan ja aiheutti vielä äksöniä...!HEH!
Silloin, jos parisuhteessa menee huonosti, turhaa siihen on enää lähteä hakemaan mitään riskitilanteita, vaikkei sitten mitään sattuisikaan. Sen pikkujouluillan tärkeys on vähäistä siihen nähden, että järjestäisitte sinäkin aikana teidän asioitanne. Kyllä niitä pikkujouluja vielä tulee ja silloin on ihanaa, kun suhde on kunnossa ja toiseen voi luottaa. Hoitakaa suhdettanne!! Pelkkä kielto ei vielä auta mitään, vaikka tässä tilanteessa se varmasti olikin paikallaan. Keskustelkaa ja kerro tunteistasi. Yleensä on niin, etä asioiden paraneminen vie aikaa. Että siis kärsivällisyyttä. Vaikka kuinka puhuisitte, mikä on tietysti välttämätöntä, niin osa haavoista ja tilanteen tulehtuneisuudesta paranee vain kun antaa ajan kulua ja taas puhutaan ja taas aikaa kuluu... Iloisempia päiviä sinulle!
Mies ei vain itse halua käydä missään ja ilmoittaa syyksi vaimonsa. Veljeni on tällainen. Hän väittää, ettei jaksa katsoa työkavereita örveltämässä oksennus rinnuksilla ja nailonit sidottuna krakan tilalle. Veli on kyllä hieman ylimielinen muutenkin, joten epäilen hänen pitävän itseään työtovereittensa yläpuolella. Hän kuitenkin käyttää aina vaimoaan tekosyynä kotiin jäämiselle, vaikkei tämä tosiaankaan kiellä menemästä.
Vierailija:
Firmassamme on mies joka ei PÄÄSE...
Että jos ollaan yhden kerran yhdestä menosta eri mieltä, niin suhde on silloin tuhoon tuomittu. Juu, eikun eroon vaan ja lapset vuoroviikoin toiselle ja toiselle. Herätkääpäs sieltä! Jos ette tunne muunlaisia toimivia parisuhteita kuin omanne, niin hankkikaa uusia ystäviä, jotka eivät ole ihan itsenne kopioita. Kyllä vain toimivia suhteitakin voi olla monenlaisia, eikä yksi pieni insidentti mitätöi kaikkea muuta toimivaa, mitä on jo olemassa.
Mutta kyllä toisiaan kunnioittavat puolisot ottavat toistensa toiveet huomioon.
Kuulostaa kyllä aika epätoivoiselta kieltää miestä menemästä pettämisen pelossa. Saattaa se pettämis-kynnyskin vaan laskea kun mies katkeroituu.
on se mikä pikkuhiljaa nakertaa suhdettanne. Jos on epäilys, että mies hairahtaa heti vieraan naisen nähtyään, humalassa tai selvinpäin, on jossain vikaa.
Ja niin ne ovat täälläkin rinnat rupsahtaneet sanoi se mies tai ei..no joskus on huomauttanut ja olen sanonut, että hommaa rintavampi tai osta silikoonit jos ei silmää miellytä.
Minäkin olen monta kertaa miehelleni sanonut, että laita se minun viaksi tai sano että minulle ei sopinut tms. Siis näin tietysti silloin, kun siitä ei minulle ole haittaa.
Ja yhteen aikaisempaan, kun joku sanoi, että lukuisten pikkujoulujen kokemuksella ei ole tavannut ketään, jolta vaimo olisi kieltänyt. No, eihän ne miehet olekaan siellä pikkujouluissa julistamassa, että vaimo kielsi tänne tulemasta! Mikä logiikka...
on mies pikkujouluihin päässyt (+ lukemattomiin muihin menoihin). Nyt kun yhden ainoan kerran pyysin, ettei menisi, niin nousi kauhea riita.
ap
että sitä suhteen hoitamista ei ole jatkuva nalkutus, kyyläys ja nipotus.
Eikös ap voisi huomioida miehensä tarpeen käydä työnsä puolesta vähän juhlimassa?
Ei kyllä missään muualla niin vähäpätöinen asia kuin pikkujoulut ole saanut näin suuria mittasuhteita... ne kotiäidit, ne kotiäidit!
Meillä ainakin keskustellaan mahdollisista menoista. Mies sanoo, että sinä ja sinä viikonloppuna on se ja se meno, onko sille viikonlopulle jotain suunnitelmia. Jos ei oo, mies lähtee, jos taas on joku muu juttu sovittuna, ei tietenkään lähde. Ja sama toisin päin. Ilmotan miehelle että on pyydetty silloin ja silloin esim. risteilylle, jonne myös lähden sen kummempia lupia kysymättä.
En tosiaan ymmärrä, että lähes 40v- miehen tarvis kysyä VAIMOLTAAN lupaa menemisilleen. En ole hänen äitinsä, luojan kiitos!
Oon aina sanonut, että jos mies mua paremman naisen löytää ja haluaa tämän ko. ihmisen kanssa mieluummin olla, niin on vapaa lähtemään. Millä minä aikuisen miehen pakottaisin kanssani oleen ja pilaamaan meidän molempien elämän?
Vierailija:
Meillä ainakin keskustellaan mahdollisista menoista. Mies sanoo, että sinä ja sinä viikonloppuna on se ja se meno, onko sille viikonlopulle jotain suunnitelmia. Jos ei oo, mies lähtee, jos taas on joku muu juttu sovittuna, ei tietenkään lähde. Ja sama toisin päin. Ilmotan miehelle että on pyydetty silloin ja silloin esim. risteilylle, jonne myös lähden sen kummempia lupia kysymättä.En tosiaan ymmärrä, että lähes 40v- miehen tarvis kysyä VAIMOLTAAN lupaa menemisilleen. En ole hänen äitinsä, luojan kiitos!
Oon aina sanonut, että jos mies mua paremman naisen löytää ja haluaa tämän ko. ihmisen kanssa mieluummin olla, niin on vapaa lähtemään. Millä minä aikuisen miehen pakottaisin kanssani oleen ja pilaamaan meidän molempien elämän?
Ja TÄYSIN samaa mieltä olen!
Minulla oli aikanaa poikaystävä, joka kysyi minulta LUVAN kaikelle tekemiselleen ja menemisilleen. Minusta se oli todella säälittävää enkä voinut kunnioittaa häntä miehenä.
Kasvakaa jo mammat aikuisiksi ja lopettakaa miestenne holhoaminen & lupien myöntäminen,mielestäni aikuisen ihmisen ei tarvi lupia kysellä,riittää että ilmoittaa menonsa.
[/quote]
JA myös tarkoitan sitä. Meillä menee niin hyvin yhdessä nimenomaan siksi, että molemmat on tässä vapaaehtoisesti, ei siksi, että olisi edes pienoinen tunne, että toinen pakottaa. Minä en roikkuisi miehessäni, jos tämä paremman löytäisi. Ja näen sen vielä niin, ettei ole minua parempaa, vaan kenties voisi löytää itselleen sopivamman : )
Tämä sopimus olla yhdessä omasta halusta ja rakkaudesta toiseen pitää myös sisällään sitoumuksen siihen, että kun tulee vaikeuksia eteen, niin ne selvitetään, eikä vaan lakaista maton alle ja olla hampaat irvessä yhdessä vaikeuksista huolimatta.
menisin jo sen takia kun sellainen holhoaminen ja käskyttäminen ärsyttäisi. Asioista voi keskustella mutta harvempi mies arvostaa pirttihirmua joka kieltää menemästä. Ja jos rintasi ovat repsahtaneet niin eikö miehellä muka ole oikeutta huomata ja sanoa siitä? Minusta on.
Vierailija:
Ja jos rintasi ovat repsahtaneet niin eikö miehellä muka ole oikeutta huomata ja sanoa siitä? Minusta on.
Minkäs minä asialle voin?
ap
ja että ne on toisella paikkakunnalla ja et siihen menee koko viikonloppu. Niin että hyvästi vaan perheen kesken vietetty isänpäivä.
En olisi todellakaan kieltänyt menemästä, jos olisi kysynyt ja jos ne kestäis sen normaalin yhen illan ja yön. Mutta koko viikonloppu ja vaan ilmottaa siitä, saa kyllä pahalle mielelle.
Ja miehen mielestä se on oikeutettu tuohon koska minä olen lähdössä siskoni luo viikonlopuksi (en ole käynyt missään yö yli -jutuissa lapsen syntymän (heinäkuu -04) jälkeen). Mut eihän mies tietenkään muista niitä noin sataa muuta kertaa milloin on ollu ryyppäämässä millon missäkin, kun minä olen ollut lapsen kanssa kotona.