Kuinka paljon minun pitäisi maksaa vuokraa ja muita kuluja miehelle?
Eli lapseton avoliitossa asuva pariskunta olemme. Asumme miehen kanssa hänen omistamassaan asunnossa josta on vielä velkaa ja jota hän on aikaisemmin yksin maksanut miltei kokonaan. Asunnosta ja elämisestä hän on maksanut kaikki kulut; yhtiövastikkeen, sähkön, veden jne. Lisäksi mieheni on antanut käyttööni auton ja on maksanut myös sen kaikki kulut.
Molemmat käymme töissä ja tämän lisäksi mies tekee miltei kaikki kotityöt. Minun nettopalkka on n. 2500 ja miehen 3000.
Mikä olisi reilua, kuinka paljon minun pitäisi maksaa vuokraa ja muita kuluja miehelle?
Kommentit (10)
Naimisiin meno ei ole vaihtoehto meille eikä yhteiset rahat.
Nyt mies on alkanut vaatia vuokraa, kuinka paljon mun sille pitäisi maksaa?
minä omistan talon ja maksan lainaa. Mies maksaa kaikki ruokakulut, sähkön, veden, jätteet, vakuutukset, netin ja on hankkinut autot, sekä maksaa minulle "tasinkoa" 250 euroa kuussa. Kotihommat tehdään yhdessä. Hänellä on parempi palkka kuin minulla, ja minusta tämä on ollut ihan hyvä systeemi.
Et halua sitoutua, maksaa tai tehdä kotitöitä, etkä osaa neuvotella raha-asioista miehesi kanssa.
Pyydä se ukko tänne, niin kerromme sille, että kaikkeen ei tarvitse alistua.
Mä ottaisin puolet asumiskustannuksista, auton käytöstä täysmääräisesti ja 200 kuussa passausmaksua jos kuintenkin annat pildeä 4 kertaa viikossa pyynnöstä?!
Jonkunhan ne on tehtävä...
Jos et tee mitään, niin mun mielestä sun kuuluisi maksaa noin 70% asumismenoista.
Jos kummatkin tekee samanverran, niin sitten 50%
Tai jos sä vauvapalstan perusteella haluat vuokranmaksusi määrittää, niin hinnoitellaan sun osuudeksi vaikka tonni kuussa. Kun et mitään teekään ja ukkos maksaa kaiken. Eipä ihmekään että alkaa periä vuokraa, sähän olet oikea lällykkä.
Ei kukaan mies tollasesta laiskimuksesta ja siivellä eläjästä vaimoa halua.
mutta muut asumiskulut maksaisin puoliksi. Maksaisin myös käyttämäni auton kaikki kulut.
Ja tekisin kotityöt puoliksi. Ei kai niitä nyt niin paljon ole, kaksi aikuista ei paljon sotke.
ei saa naista kuin maksamalla ja raatamalla kaikki kotityöt? Jos mies on kutakuinkin tolkuissaan, niin kannattaa pitää kiinni, eikä kohdella kuin koiraa. Kyllä sitä ensirakkauden huumassa tekee toisen eteen mitä vaan, mutta se samalla myös katkeroittaa ja tulee silmille myöhemmin. Niin tyypillistä naisille juuri tuo. Ensin sitä passaa ja palvelee uutta miestä, kunnes tajuaa olevansa toisen passaaja ja mies pitää sitä itsestäänselviönä.
No, asumisesta voisit ottaa kontollesi vaikka kaikki energialaskut. Ne on kuitenkin yli puolet kuluista ja ihan kohtuullista, kun ajattelee, että miehellä on rahat kiinni asunnossa ja sinä hyödyt siitä. Mieshän voisi asua sinun asunnossa ja sijoittaa asunnosta saadut rahat tuottamaan toisessa tilanteessa. Sen lisäksi tietysti maksat autosi ja muut kulut. Ruokaa voi maksaa vähän vuoronperään.
että menisitte naimisiin, sinä tekisit puolet kotitöistä ja kaikki rahat olisivat yhteisiä.