Puuttuisitteko tämän naisen toimintaan ja jos niin miten?
Tunnen nuorehkon pariskunnan, eivät ole naimisissa, ei lapsia. Asuvat yhdessä vuokralla. Muille esittävät kaiken olevan hyvin, ja nainen vannottanut ja uhannut erolla jos mies kertoo jotain jollekin. Ja tämmösiä se mies on kertonut yhteiselle tutullemme. Nainen kiristää seksillä jotta saa miehen esim lomareissulle tai shoppailemaan. On vaatinut lopettamaan tupakoinnin vaikka itse polttelee. se ei haittaa kun hän ei jää koukkuun. Eli yhteisten tuttujen aikana nainen saa polttaa mutta mies ei. Joutuu polttamaan salassa. On vaatinut miehen savukkeita itselleen jotta voi paremmin vahtia kulutusta. samoin on käskenyt antaa rahapussin jottei mies voisi salaa mennä ostamaan tupakkaa. Saa aivan hulluja raivokohtauksia normaaleista asioista, jos eivät suju hänen mielensä mukaan. On lyönyt miestä ja ajanut autolla tahallaan päin, miehen jalkaan jäi jälki. Painostaa miestä kihloihin, talokaupoille (tulot tosi pienet ja katselee 200 000 euron taloja) ja lapsentekoon koska kavereillakin on kaikkea ja hänellä selvät suunnitelmat elämän suhteen. Morkkaa miestä yhteisten tuttujen kuullen. Käskee painua kuuseen ja jos mies lähtee vaikka autolla tuulettamaan tunteitaan niin soittaa ja huutaa että 5min aikaa palata kotiin tai hän lukitsee ovet sisäpuolelta eikä päästä yöksi sisään. Kehuskelee koska vaan löytävänsä haluamansa miehen ja kokee itse tulevansa kaltoinkohdelluksi ja ihmettelee miksei mies viihdy hänen seurassa. Listaa vois jatkaa loputtomiin.. Sanokaa nyt että mikä tuonkaltaista käytöstä aiheuttaa ja mitä pitäs tehdä? Mies on tosi ahdistunut eikä uskalla jättää naista koska pelkää tämän tekevän jotain kamalaa. Apua..
Kommentit (60)
ajattele, että ko. naisen toiminta olisi ok, mutta eihän siihen ole mitenkään mahdollista puuttua. Miehelle voi puhua että nainen kohtelee häntä huonosti ja voisinpa sanoa suoraan hänelle, että olisi suuri virhe tehdä lapsia tuollaisen ihmisen kanssa. Mutta eihän miestä voi painostaa lähtemään, itsestä tuollaisen on lähdettävä. Nainen taas kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä, joiden käytökseen ei vaikuta useinedes pitkäaikainen terapia - mitä joku tuttava voisi asialle tehdä?
sen enempiä perustele mutta tiedän ongelman olevan totta. Aina löytyy tyyppejä jotka hakee pahuutta ja ilkeyttä siitäkin jos joku aivan aidosti tahtois lähimmäistään tukea ja tsempata. Kiitti ny tästäkin vähästä.
Ehkäpä mies aikuistuttuaan osaa lähteä. Ei tuollainen nainen muutu kuin pahempaan suuntaan.
ajattele, että ko. naisen toiminta olisi ok, mutta eihän siihen ole mitenkään mahdollista puuttua. Miehelle voi puhua että nainen kohtelee häntä huonosti ja voisinpa sanoa suoraan hänelle, että olisi suuri virhe tehdä lapsia tuollaisen ihmisen kanssa. Mutta eihän miestä voi painostaa lähtemään, itsestä tuollaisen on lähdettävä. Nainen taas kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä, joiden käytökseen ei vaikuta useinedes pitkäaikainen terapia - mitä joku tuttava voisi asialle tehdä?
sen enempiä perustele mutta tiedän ongelman olevan totta. Aina löytyy tyyppejä jotka hakee pahuutta ja ilkeyttä siitäkin jos joku aivan aidosti tahtois lähimmäistään tukea ja tsempata. Kiitti ny tästäkin vähästä.
linjoilla olen kanssasi. Eipä tässä muu auta kun katsoa miten tilanteet etenee. Senpä tähden täällä avauduin kun en oikein muutakaan keksinyt, en voi puhua yhteisten tuttujen kanssa koska se olis turhan tungettelevaa. Voimaton olo kun näen et molemmat kärsii. Ja kyllä, mies on minulle suoraan sanonut samat asiat mutta useimmiten pähkäilee niitä yhteisen tuttumme kanssa. Että se siitä ns juoruilusta josta jotkut on heti valmiit syyttelemään. Ihan vilpittömin mielin asiaa pohdin.
Pidän aivan mahdollisena, että siellä on joku ihan tavallisen onnellinen pari, mutta että heillä on lähipiirissä pari vinksahtanutta, pahansuopaa ja yksinkertaista juoruakkaa, jotka yksinkertaisesti nauttivat paskan puhumisesta ja paskan keksimisestä muista. Siis sitten se olisi aivan eri asia, jos se mies itse sanoisi, että näin on. ITSE. Sittenhän hänelle voisi antaa tukensa ja sanoa jopa mielipiteitään tuommoisesta. Siis vasta sitten uskoisin, jos mulle suoraan ITSE tulisi joku tuollaisia puhumaan. Mutta suoraan sanottuna tämä kalskahtaa nyt joidenkin parin pahansuovan juoruämmän keitokselta. Että vika, jopa ihan luonnevika, saattaa nyt näkyä ihan siellä aloittajan ja juorukaverinsa omassa peilissä vain. Ainakin sen verran olen elämässä jo oppinut, että juoruihin en usko. Pari niin katalaa paskanjauhajaa on jo omalle elämäntiellenikin joskus osunut. Niistä jutuista ei löytynyt totuuden hiventä enää etsimälläkään. Sellaisilla henkilöillä, jotka juoruavat, puhuvat eteenpäin ja uskovat mitä vaan kuulemaansa, on itsellään TODELLA PAHA ongelma. Ja se on ainakin tyhmyys sekä pahansuopuus. Mutta just sellaisethan eivät itsessään vikaa näe, levittävät vaan pahaa maailmaan senkun ehtivät. Kun ei päässä plajon mitään liiku, eikä osata yhtään asettua toisen asemaan, aidosti.
Mullekin tuli vähän sama olo. Miten mulla on myös sellainen tunne että tämä kauhea nainen, josta puhutaan on joko Ap:tä paljon nuorempi tai sitten erikoisen kaunis yksilö?
linjoilla olen kanssasi. Eipä tässä muu auta kun katsoa miten tilanteet etenee. Senpä tähden täällä avauduin kun en oikein muutakaan keksinyt, en voi puhua yhteisten tuttujen kanssa koska se olis turhan tungettelevaa. Voimaton olo kun näen et molemmat kärsii. Ja kyllä, mies on minulle suoraan sanonut samat asiat mutta useimmiten pähkäilee niitä yhteisen tuttumme kanssa. Että se siitä ns juoruilusta josta jotkut on heti valmiit syyttelemään. Ihan vilpittömin mielin asiaa pohdin.
..vilpittömin mielin puhutte tämän yhteisen tutun kanssa toisen asioista ja kerrotte niitä luottamuksellisia asioita toisillenne. Oikein kuvittelen teidä parvekkeella kahvin kanssa elämöivän näiden tarinoiden äärellä. Niin ja vilpittömin mielin.
pahansuopuudelta ja yksinkertaisuudelta. Ei muuta kuin onnea tuollaisen tollon aloittajan "tutuille". :O Ettei vaan olisi joku suomalainen ruma perikateus taustalla, kaunaisuus jostakin, mikä lie... Mä en itse siis kertakaikkiaan uskoisi tuollaisia juttuja, ellen itse kuulisi niitä suoraan heiltä! Mutta mä olenkin senverran reilu ja kiva ihminen. Siis just tuo seksiväitekin tuossa sopii niin täydellisen hyvin sellaisen jonkun taliaivoisen sensaatiojuoruilijan suuhun, niin on kyllä ilkeä väite. Jos ei järki päässä paina niin oma muka-havainto, vaikka kuinka harhainenkin, on aina se pyhä totuus tuollaiselle yksinkertaiselle naiselle. :O Vielä silloinkin, vaikka totuus toiseksi todistettaisiin ja asianosaisten omilla suilla sille huudettaisiin, niin tyhmä ihminen uskoo harhaansa ja juoruihinsa tiukasti.
Olet ap kuule aika kamala ihminen. Hyi yök mikä juoruämmä. Älä viitsi käyttää sanaa vilpitön. Ansaitsissit suoraan sanottuna saada kunnolla opiksesi, oikein omaa lääkettäsi.
kukaan ulkopuolinen voi marssia perheeseen ja sanoa, että "kuulehan Jamppa nyt mennään ja jätät tuon naisen. Pakkaat tähän kassiin hammasharjan...". Kun on aikuinen, on toimittava aikuisen tavoin. Aikuisen tehtäviin kuuluu myös kuunnella ystävien murheet ja suhteuttaa tilannetta, jolle mies ilmeisesti on kuitenkin aika sokea. Aikuisen tehtäviin voi kuulua myös se, että jos naisen käytös OIKEASTI on tuota (mistä sen tietää, kellä viiraa päässä?), sanoo, että lastensuojeluilmoituksia on luvassa, jos lapsia alkaa tuohon kuvioon tehdä. Mutta ennen kaikkea miehen on itse kasvettava aikuiseksi. Muutenhan tilanne on se, että jos saatte erotettua miehen eukostaan, hän löytää kahta hullumman tilalle.
Voi luoja teitä "pahansuopaa juoruilua" -ihmisiä. Ei sitten tullut mieleen, että kun tuo teidän spekulaationne tuossa etenee niin siitäkin tulee tai jo tuli pahansuopaa juoruilua, jossa te näytätte uskovan jo ne omat juttunne. Ts. teille ainakin kommenttienne perusteella on ihan selvä juttu että aloitus on täyttä paskaa ja te olette oikeassa, tämän tuulesta temmatun väitteenne kanssa.
Tottakai on aina mahdollista, että tämä ap:n yhteinen tuttava on joku pahansuopa tyyppi ja haluaa vaan juoruilla, ja tottakai myös hirveän kateellisia kun on niin kauniskin se ihana nainen jonka kanssa tämä mies on yhdessä :D Kyllä te tässä omaa tarinaanne veistätte vähintään yhtä lahjakkaasti kuin ap.
Tuollaisia ihmisiä kuin tuo kuvailtu nainen on todella olemassa, samoin tuollaisia ihmisiä kuin se kuvailtu mies (eli jää kynnysmatoksi). Toki sukupuoliroolit ovat usein toisin päin, ainakin niissä jutuissa joista julkisesti puhutaan. Minä en näe mitään syytä automaattisesti olettaa, että tuo aloitus olisi jotakin pahansuopaa juoruilua, koska tuollainen tilanne voisi ihan hyvin olla todellisuudessakin.
Tään pariskunnan mies siis kertoo jotain (väritettyä tarinaa?) tutulleen ja tämä yhteinen tuttu kertoo jotain (väritettyä tarinaa) tuon pariskunnan asioista sinulle.... todella luotettavaa.
Aika moni mies "valittaa" kotona jöötä pitävästä pirttihirmusta emännästä.
En väitä, etteikö tuo tarinasi nainen voisi olla umpihullu ja mies täysin nössö, mutta Sun tarinasi ja huolesi ei ehkä ole lähellekään totta!
muuten yleisen asenteen, tuntuu paljon ymmärrettävämmältä jos nainen olis alakynnessä mut jos mies joutuu henkisen ja jopa fyysisenkin väkivallan uhriksi niin se onkin nössykkä ja luuseri. Missä ne kaikki tasa-arvotyypit luuraa?
Joo, sille on kyllä ymmärrystä, jos nainen jää "tunnekoukkuun" mutta miehelle ei paljon sympatioita heru... Ei ihme, jos on vähän korkea kynnys hakea apuakin joissakin tilanteissa.
tiedä miten pitkään pystyn vielä pysymään hiljaa kuin en tietäis asioista mitään. En tahtois enempää ikävyyksiäkään heidän välille.
Tämä vähän hämää... Etkö sanonut puhuneesi miehen kanssa asiasta? Miten siis voisitkaan enää olla kuin et tietäisi asiasta mitään?
Sniffaan provon kyllä nyt, sori jos olen väärässä. Jos kerran mies on sinulle kertonut samat asiat, niin miksi sitten sanoit että yhteiselle tutulle on kertonut. Jotenkin epäloogista ajatuksenjuoksua olisi mainita että jonkun toisen kautta olisit kuullut, vaikka olet kuullut itsekin henkilökohtaisesti.
Lisäksi päivittelet, että miten pitkään pystyt olla kuin et tietäisi mitään, vaikka olet itse puhunut miehen kanssa :O
Uskoin tämän jutun kyllä aluksi, mutta nyt kyllä useampi juttu vähän hämää.
Lisäksi, jos tämä on tottakin ja olet jo puhunut miehen kanssa, niin et sinä aikuisesta miehestä oikein mitään lastensuojeluilmoitustakaan voi tehdä.
tiedä miten pitkään pystyn vielä pysymään hiljaa kuin en tietäis asioista mitään. En tahtois enempää ikävyyksiäkään heidän välille.
Tämä vähän hämää... Etkö sanonut puhuneesi miehen kanssa asiasta? Miten siis voisitkaan enää olla kuin et tietäisi asiasta mitään?
nainen ei tiedä että minä tai kukaan muukaan tietää heidän ongelmista..
Sniffaan provon kyllä nyt, sori jos olen väärässä. Jos kerran mies on sinulle kertonut samat asiat, niin miksi sitten sanoit että yhteiselle tutulle on kertonut. Jotenkin epäloogista ajatuksenjuoksua olisi mainita että jonkun toisen kautta olisit kuullut, vaikka olet kuullut itsekin henkilökohtaisesti. Lisäksi päivittelet, että miten pitkään pystyt olla kuin et tietäisi mitään, vaikka olet itse puhunut miehen kanssa :O Uskoin tämän jutun kyllä aluksi, mutta nyt kyllä useampi juttu vähän hämää. Lisäksi, jos tämä on tottakin ja olet jo puhunut miehen kanssa, niin et sinä aikuisesta miehestä oikein mitään lastensuojeluilmoitustakaan voi tehdä.
sanoin, ensin ja enimmäkseen on puhunut tämän yhteisen tutun kanssa, mutta myös meidän molempien kanssa, yhdessä ja erikseen. Eli vain tää nainen on tietämätön että me kolme olemme puhuneet. Mutta tää on sivuseikka ja mulle aivan sama luuleeko joku provoksi tai ei.
Mutta miksi naisen tarvisisikaan tietää? Miehen vaan pitäisi yrittää päästä eroon tuosta naisesta. Ja jos nainen on tuollainen mitä kuvailet, niin mikään rauhanomainen keskustelu asiasta ei takuulla onnistu (siis tarkoitan että jos sinä tai joku muu kuin hänen miehensä avaisi keskustelun). Eli jos siis mietit että alkaisit puhua tuolle naiselle niin ei kannata. Siitä miehestä sen muutoksen (eli eron) pitäisi lähteä.
joillakin on niin kova tarve todistella ettei asia olisi noin? Yleensä tällä palstalla nainen on aina kaiken pahan alku ja juuri, mutta ilmeisesti miehillä on yksinoikeus perheväkivaltaan ja alistamiseen.
Tiedän yhden hyvin samanlaisen parin. Miehen kanssa en ole asiasta koskaan puhunut (en häntä juuri tunne), mutta nainen kerran suorastaan kehuskeli kuinka on taas laittanut ukkonsa kuriin. Kertoi ajaneensa miehen päälle kotipihassa. Lapsi oli takapenkillä. Yhdessä menivät lääkäriin. En muista enää mitä kertoivat vammojen syyksi. Tämän siis kertoi täysin puolitutulle. Kuulemma ei ollut mitään suurempaa syytä. Otti vaan päähän kun mies oli myöhässä. Yhteiset tutut sanoivat että se on heille aika yleistä. Olen sen jälkeen tarkoituksella vältellyt kys. eukkoa.
Kenelläkään ei ole oikeutta väkivaltaan. Jos voit puhua miehelle niin kehoita lähtemään ja tarjoa apua tarvittaessa.
Mutta miksi naisen tarvisisikaan tietää? Miehen vaan pitäisi yrittää päästä eroon tuosta naisesta. Ja jos nainen on tuollainen mitä kuvailet, niin mikään rauhanomainen keskustelu asiasta ei takuulla onnistu (siis tarkoitan että jos sinä tai joku muu kuin hänen miehensä avaisi keskustelun). Eli jos siis mietit että alkaisit puhua tuolle naiselle niin ei kannata. Siitä miehestä sen muutoksen (eli eron) pitäisi lähteä.
olen kanssas, kivaa kun täältä löytää ihan inhimillistäkin keskustelua. Pahaa pelkään että tälle naiselle kannattas kenenkään yrittää puhua järkeä. Joskus yritin mutta hän ei tahtonut nähdä ollenkaan omia virheitään. Ja toki tiedän että jokaisessa meissä on omat vikamme myös siinä miehessä..
olen kanssas, kivaa kun täältä löytää ihan inhimillistäkin keskustelua. Pahaa pelkään että tälle naiselle kannattas kenenkään yrittää puhua järkeä. Joskus yritin mutta hän ei tahtonut nähdä ollenkaan omia virheitään. Ja toki tiedän että jokaisessa meissä on omat vikamme myös siinä miehessä..
niin sinä et tiedä. Niin; sinä et tiedä. Usein tosiaan auttaa ja saa vähemmän ongelmia aikaan itselleen sekä muille tässä elämässä, kun oppii elämään OMAA elämäänsä, puuttuu vain pyydettäessä muiden yksityisasioihin!
Ja se ei tarkoita etteikö lähimmäisistään välittäisi, vaan se tarkoittaa sitä, että heitä sekä kunnioittaa aidosti että heistä pyydettäessä myös välittää. Ero on siinä, että vasta kun asianosainen tulee sulle ITSE sanomaan, tiedät että syytä esim. tuohon huoleen on. Kun hän ITSE pyytää sua tunkemaan kärsääsi hänen asioihinsa. Muu on paskanjauhantaa, jolle tietynlaiset todella yksinkertaiset kanat suorastaan elävät. Huoh.