Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuttuisitteko tämän naisen toimintaan ja jos niin miten?

Vierailija
18.10.2011 |

Tunnen nuorehkon pariskunnan, eivät ole naimisissa, ei lapsia. Asuvat yhdessä vuokralla. Muille esittävät kaiken olevan hyvin, ja nainen vannottanut ja uhannut erolla jos mies kertoo jotain jollekin. Ja tämmösiä se mies on kertonut yhteiselle tutullemme. Nainen kiristää seksillä jotta saa miehen esim lomareissulle tai shoppailemaan. On vaatinut lopettamaan tupakoinnin vaikka itse polttelee. se ei haittaa kun hän ei jää koukkuun. Eli yhteisten tuttujen aikana nainen saa polttaa mutta mies ei. Joutuu polttamaan salassa. On vaatinut miehen savukkeita itselleen jotta voi paremmin vahtia kulutusta. samoin on käskenyt antaa rahapussin jottei mies voisi salaa mennä ostamaan tupakkaa. Saa aivan hulluja raivokohtauksia normaaleista asioista, jos eivät suju hänen mielensä mukaan. On lyönyt miestä ja ajanut autolla tahallaan päin, miehen jalkaan jäi jälki. Painostaa miestä kihloihin, talokaupoille (tulot tosi pienet ja katselee 200 000 euron taloja) ja lapsentekoon koska kavereillakin on kaikkea ja hänellä selvät suunnitelmat elämän suhteen. Morkkaa miestä yhteisten tuttujen kuullen. Käskee painua kuuseen ja jos mies lähtee vaikka autolla tuulettamaan tunteitaan niin soittaa ja huutaa että 5min aikaa palata kotiin tai hän lukitsee ovet sisäpuolelta eikä päästä yöksi sisään. Kehuskelee koska vaan löytävänsä haluamansa miehen ja kokee itse tulevansa kaltoinkohdelluksi ja ihmettelee miksei mies viihdy hänen seurassa. Listaa vois jatkaa loputtomiin.. Sanokaa nyt että mikä tuonkaltaista käytöstä aiheuttaa ja mitä pitäs tehdä? Mies on tosi ahdistunut eikä uskalla jättää naista koska pelkää tämän tekevän jotain kamalaa. Apua..

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on oman valintansa tehnyt

Vierailija
2/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole miehen tehtävä hoitaa asiansa, ystävät voivat toki olla apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki on mutta ei hällä ole paljon kokemusta seurustelusta tai yhteiselämästä muutenkaan.. harmittaa ihan vimmatusti toi tilanne kun kuuluvat lähipiiriin.

Vierailija
4/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi ymmärtää lähteä suhteesta, mutta ilmeisesti hänellä ei ole omaa tahtoa. Mieheltä voisin kaverina kysyä, eikö hän arvosta itseään yhtään.

Vierailija
5/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole miehen tehtävä hoitaa asiansa, ystävät voivat toki olla apuna.

Ystävänähän tässä apuna yritän justiin ollakin. Hitto kun ootte täällä just tommosia ihme törppöjä, mieti jos omalle kohdalle sattuis hyvin lähelle jotain vastaavaa. Kyllä mua huolestuttaa että millon joutuu kuulemaan ikäviä uutisia heiltä, ottaen tämän nykysen maailmanmenon huomioon, väkivalta senkun yleistyy. mut joo, oma vika kun kuvittelin että täältä löytys jotain vertaistukea.

Vierailija
6/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi ymmärtää lähteä suhteesta, mutta ilmeisesti hänellä ei ole omaa tahtoa. Mieheltä voisin kaverina kysyä, eikö hän arvosta itseään yhtään.

aiheesta juteltu. Sillä on jo niin vääristyny kuva Itsetunto hänellä jo alkujaan heikko.

Vierailija
7/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on täysvaltainen (ei mikään vammainen tai vähäalyinen) täysi-ikäinen ihminen, sehän on kai hänen omaa tyhmyyttään ja avuttomuuttaan, ehkä itsetunnottomuuttaan, että katselee tuollaista. Suomessa ei pakkoavioliittoja olekaan, ja tämä pariskunta on kaiken lisäksi lapseton, avioton ja asuntovelaton, joten aika helppoa olisi vaan laittaa nainen vaihtoon...

Miksi ihmeessä mies valittaa selän takana ja kuitenkin jatkaa suhteessa?

Tietysti, jos kyseessä olisi läheinen ystäväväni (siis tämä mies, jolta kuulisin tällaisia juttuja), "puuttuisin" asiaan tarjoutumalla kuunteluavuksi, puhumalla järkeä ja yrittämällä saada ystäväni silmät avautumaan. Kertoisin, että hän (jokainen ihminen!) ansaitsee parisuhteessaan parempaa, eikä hänen kertomansa kuulosta tasapainoiselta ja rakastavalta suhteelta. Kannustaisin lähtemään. Millään muulla tavalla asiaan ei voi puuttua.

Vierailija
8/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äksy nainen

Vierailija
9/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin nainen ei tee rikosta (no, tuo autolla paalleajo tayttaa kylla rikoksen tunnusmerkit, mutta varmaan miehen pitaisi itse olla halukas viemaan asiaa eteenpain) niin aikuiset taysivaltaiset (oletan etta mieskin on sellainen, vaikkei valttamatta ihan silta kuulosta) ihmiset saavat olla ihan niin huonoissa ihmissuhteissa kuin itse valitsevat. Voit kuunnella ja rohkaista miesta lemppaamaan naisen pihalle, siina kaikki. Ja voihan olla etta siinakin suhteessa on puolia josta et tieda itaan, sina kuulet vain miehen tarinan.

Vierailija
10/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli että mies käyttäytyy noin ja nainen ei uskalla lähteä...

Mutta täytyy sanoa että aika nössö mies kyllä on jos ei voi lähteä, ei se ole sen miehen ongelma jos nainen tekee sen jälkeen itselleen jotain, sairashan se nainen on.

Vierailija
11/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo nainen vaikuttaa sen verran kusipäältä ellei peräti luonnevikaiselta, että en kyllä jaksaisi naisen toimintaan "puuttua" mitenkään. Sen sijaan yrittäisin saada miehen tajuamaan oma arvonsa ja jättämään tuo hirvitys.

Vierailija
12/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on täysvaltainen (ei mikään vammainen tai vähäalyinen) täysi-ikäinen ihminen, sehän on kai hänen omaa tyhmyyttään ja avuttomuuttaan, ehkä itsetunnottomuuttaan, että katselee tuollaista. Suomessa ei pakkoavioliittoja olekaan, ja tämä pariskunta on kaiken lisäksi lapseton, avioton ja asuntovelaton, joten aika helppoa olisi vaan laittaa nainen vaihtoon... Miksi ihmeessä mies valittaa selän takana ja kuitenkin jatkaa suhteessa? Tietysti, jos kyseessä olisi läheinen ystäväväni (siis tämä mies, jolta kuulisin tällaisia juttuja), "puuttuisin" asiaan tarjoutumalla kuunteluavuksi, puhumalla järkeä ja yrittämällä saada ystäväni silmät avautumaan. Kertoisin, että hän (jokainen ihminen!) ansaitsee parisuhteessaan parempaa, eikä hänen kertomansa kuulosta tasapainoiselta ja rakastavalta suhteelta. Kannustaisin lähtemään. Millään muulla tavalla asiaan ei voi puuttua.

toiminutkin, koittanu sanoa että tilanne todennäköisesti vaan pahenee ja että tää mies tosiaankin ansaitsee niin paljon parempaa.. En mä mitään rikosilmotusta tässä oo väsäämässä tai muutakaan.. On tosi avuton olo vaan seurata vierestä. oon miettiny että pitäskö sille naiselle sanoo että tiän miten se miestä kohtelee. Vai aiheutusko siitä vaan miehelle enemmän ongelmia.. Enkä vatvoisi tätä ellei nämä henkilöt olis molemmat mulle erittäin tärkeitä.

Vierailija
13/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin nainen ei tee rikosta (no, tuo autolla paalleajo tayttaa kylla rikoksen tunnusmerkit, mutta varmaan miehen pitaisi itse olla halukas viemaan asiaa eteenpain) niin aikuiset taysivaltaiset (oletan etta mieskin on sellainen, vaikkei valttamatta ihan silta kuulosta) ihmiset saavat olla ihan niin huonoissa ihmissuhteissa kuin itse valitsevat. Voit kuunnella ja rohkaista miesta lemppaamaan naisen pihalle, siina kaikki. Ja voihan olla etta siinakin suhteessa on puolia josta et tieda itaan, sina kuulet vain miehen tarinan.

että vain he kaksi tietävät koko totuuden. Mutta mies on hirveen kiltti luonteeltaan. Ehkä juuri sen takia on ajautunut toisen kynnysmatoksi.

Vierailija
14/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä että tuo nainen tarttis kyllä keskusteluapua, ellei peräti lääkitystä..

Vierailija
15/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että vielä lapsi tulisi tuohon tilanteeseen. Siinä kohtaa jo tarvis varmaan jotain tehdä ulkopuolistenkin..

Vierailija
16/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten yleisen asenteen, tuntuu paljon ymmärrettävämmältä jos nainen olis alakynnessä mut jos mies joutuu henkisen ja jopa fyysisenkin väkivallan uhriksi niin se onkin nössykkä ja luuseri. Missä ne kaikki tasa-arvotyypit luuraa?

Vierailija
17/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä miten pitkään pystyn vielä pysymään hiljaa kuin en tietäis asioista mitään. En tahtois enempää ikävyyksiäkään heidän välille.

Vierailija
18/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aivan mahdollisena, että siellä on joku ihan tavallisen onnellinen pari, mutta että heillä on lähipiirissä pari vinksahtanutta, pahansuopaa ja yksinkertaista juoruakkaa, jotka yksinkertaisesti nauttivat paskan puhumisesta ja paskan keksimisestä muista.

Siis sitten se olisi aivan eri asia, jos se mies itse sanoisi, että näin on. ITSE. Sittenhän hänelle voisi antaa tukensa ja sanoa jopa mielipiteitään tuommoisesta. Siis vasta sitten uskoisin, jos mulle suoraan ITSE tulisi joku tuollaisia puhumaan. Mutta suoraan sanottuna tämä kalskahtaa nyt joidenkin parin pahansuovan juoruämmän keitokselta. Että vika, jopa ihan luonnevika, saattaa nyt näkyä ihan siellä aloittajan ja juorukaverinsa omassa peilissä vain.

Ainakin sen verran olen elämässä jo oppinut, että juoruihin en usko. Pari niin katalaa paskanjauhajaa on jo omalle elämäntiellenikin joskus osunut. Niistä jutuista ei löytynyt totuuden hiventä enää etsimälläkään. Sellaisilla henkilöillä, jotka juoruavat, puhuvat eteenpäin ja uskovat mitä vaan kuulemaansa, on itsellään TODELLA PAHA ongelma. Ja se on ainakin tyhmyys sekä pahansuopuus. Mutta just sellaisethan eivät itsessään vikaa näe, levittävät vaan pahaa maailmaan senkun ehtivät. Kun ei päässä plajon mitään liiku, eikä osata yhtään asettua toisen asemaan, aidosti.

Vierailija
19/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kannattaa pitää kahleissa sopivasti. Muuten miehillä lähtee käsistä koko touhu.

Vierailija
20/60 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempiä perustele mutta tiedän ongelman olevan totta. Aina löytyy tyyppejä jotka hakee pahuutta ja ilkeyttä siitäkin jos joku aivan aidosti tahtois lähimmäistään tukea ja tsempata. Kiitti ny tästäkin vähästä.