Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään kokemuksia Valio Plus maidosta?

Vierailija
17.10.2011 |

Olisiko paikalla ketään, joka on koitellut/käyttää Valio Plus maitoa tai piimää? Sitähän suositellaan erityisesti raskausajaksi ja kasvaville lapsille.

Millaisia kokemuksia teillä on?

Miksi päädyitte käyttämään sitä?

Maistuuko se ihan samalle kun tavallinen maito?

Oletteko huomanneet jotain terveysvaikutuksia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paremman makuista kuin tavallinen maito

Vierailija
22/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan säännöllisesti. Ei olla huomattu eroa mauassa, eikä terveysvaikutuksia, mutta uskon silti että ei voi olla pahitteeksi rasvattomuus + d-vit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten d-vitamiini imeytyy kevytmaidossa kun on vähän rasvaa mukana, sen takia se kevytversio on parempi kuin rasvaton. Ainakin lapsille.

rasva myös piilottaa sitä kalkkista sivumakua.

Vierailija
24/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyteläisemmän makuista kuin tavallinen rasvaton maito. Puuttuu se tietty vetinen maku (minkä takia itsellä oli aikoinaan vaikea tottua rasvattoman makuun kevytmaidon jälkeen). Aikuiset tykkäsi meillä, mutta lapset (jotka äidin maidon jälkeen ovat juoneet aina rasvatonta) eivät tykänneet.  Itselleni aion ostaa jatkossakin ja uskon sen korjaavan ruokavaliota parempaan suuntaan. Usein kun tulee kuitattua ruoka ruisleivillä :/

Ja saa myös sinisenä eli kevytmaitona.

Vierailija
25/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa +maidossa on mieto "kalanmaksaöljyn" jälkimaku.

jj

Vierailija
26/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan valtavasti alkanut tukka ja kynnet kasvaa ja tuntuu, että luutkin ovat voimistuneet. Hampaat ovat muuttuneet valkoisemmiksi. Jatkan käyttämistä.

Vierailija
27/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut sitä jo muutaman vuoden ajan nyt 8 vuotiaalle pojalleni. Tykkää siitä. Ei ole sanonut että olisi maku eroa. On vähän kalliimpaa, mutta myös säilyy pidempään. Itse en pysty maitoa juomaan, niin en tiedä muuta.

Vierailija
28/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2011 klo 20:36"]

- ja käykö ihan kaikkeen käyttöön kahvimaidosta pannukakkuun?

[/quote]

Molempiin olen käyttänyt sekä kahvimaitoon että pannukakkuun. Enkä ole huomannut mitään eroa.

Vierailija
29/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2011 klo 10:02"]

Jos proteiinia ja kalsiumia lisätty mutta rasvaa vähennetty? Eikös rasva auta em. imeytymään?
Jos plus maitoa saisi sinisenä niin kokeilisin.

[/quote]

Saahan sitä kevyt maitona. Sitä ostan meillä ja puuroakin olen siitä keittänyt.

Vierailija
30/30 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kalsiumia pitää saada että luut vahvistuu, mutta enemmin olisin huolissani D vitamiini määrästä. Kalsium ei imeydy lisänäkään jos D vitamiinista on vajetta, joka puolestaan vaatii rasvaa imeytyäkseen.

Proteiinilisää ei suositella lapsille, varsinkin jos sitä tulee yli tarpeen. Ylimääräinen proteiini menee energian tuotantoon ja arvellaan aiheuttavan lapsille liikalihavuutta, jolla olisi vaikutukset ihan aikuisuuteen saakka.

Itse suosittelen pastoroimatonta luomumaitoa meille kaikille, koska käsitellyssä tuotteissa on aina omat haittavaikutuksensa.