Kuinka monta vapaata pitää yövuorosta saada?
Haritsen vuorohoitoon töihinmenoa.
Ko paikassa ei tule yöstä vapaata, vain se päivä milloin yövuoro on aamulla loppunut. Onko oikein?
Kommentit (9)
Montako yötä pitää tehdä, että tulee yksi vp?
Ei se yövuoro tuo mitään vapaapäivää, jos on täysi työaika, niin tunnit siinä sitten lasketaan ja yövuorosta saa lisät.
Itse teen pelkkää yövuoroa, viikossa 2-3 yötä ja muu aika on vapaata.
eivät mitenkään määrää, että yövuoron jälkeen pitäisi olla tietty määrä vapaata.
Mutta viisasta on suunnitella työvuorolistat niin, että palautumiseen on ainakin yksi kokonaan vapaa päivä (ja käytännössä kaikki sairaanhoitajat joita tunnen mieluusti ottavat kaksi) yöjakson jälkeen.
Mitä tarkoitat, että yövuorosta pitäisi "tulla vapaata"? Ihan samanlaista työaikaahan se on kuin muukin.
Joissakin tehtaissa yövuoro on 22-06 eli 8h jolloin ei tule ylimääräisiä vapaita.
Yövuoro on vain yksi vuoro muiden vuorojen rinnalla.
Joskus on tehty niin, että ennen yövuoroa on tehty pätkäaamu ja tuolloin on saanut vapaapäivän yöstä.
meillä yhden yövuoron jälkeen on aina ns nukkumapäivä ja vähintään yksi vapaapäivä tai jopa kaksikin.
Vapaat riippuu varmaan alasta.
itse olen tehnyt elintarvikealalla (tehtaassa) vuorotyötä. Vuorot vaihtui viikoittain, eli viikko (5 päivää) aamuvuorossa 6-14, viikko iltavuorossa 14-22 ja viikko yövuorossa 22-6.
Viikonloput aina vapaita, mutta ei yövuorosta mitään ylimääräistä vapaata saanut.
mäkin oon tehnyt tehtaassa pelkkää yövuoroa vuoden verran ja se oli ihan normaalia työtä eli ma-pe töitä 8h/yö ja viikonloput vapaat.
Ei kai yhdestä yöstä tulekaan vapaata muuta kuin loppupäivä=nukkumispäivä.