paljon maksaisit käsintehdyistä villasukista?
pidän sukkien neulomisesta ja varsinkin sellaisista vähän erikoisemmista :) saatan lisätä sukkiin vaikka nauhat tms. omille lapsilleni olen näitä erikoisia sukkia neulonut jo vaikka kuinka kauan, mut nyt kuitenkin kiinnostus heräs, et voishan näitä vaikka myydäkkin. mutta kannattaako? kuinka moni ostais vaikka tennarisukat, tai koirasukat (varsi karvanen ja jalkaterän päällä silmät ja kärjessä nenä )
Kommentit (37)
Miestensukista tuon 15, muista nippanappa ton kympin.
maksaa helposti tuon 20€. Niissä on niin kova homma, että en itse niitä viitsi edes alottaa tekemään. Lyhyempiä kyllä teen. Ja usein ihan yksivärisiä, jos jostain saa jotain kauniita kirjavia, niin kiva niitä on sitten ostella.
niitä sai 3-10 euroa. Noille kolmen euron myyjämummolle sanoin kyllä, että myy liian halvalla.
näkee käsityön arvostuksen tason. Kaikki, ketkä eivät osaa tehdä käsitöitä, eivät siitä myöskään maksa. Olen koulussa töissä, ja harmittaa ne kymmenet mummojen ilmaiseksi kutomat villasukat, jotka jätetään ja hukataan surutta kouluun, kun "ne eivät ole minkään arvoiset" lapsen silmissä, kuten eivät äitienkään. Vanhempainillassa kun niitä yritetään kysellä, kenen ovat, kukaan ei tunne omiaan. Nehän ovat ilaisia, mummo mielellään kutoo uusia sormet verillä, ostaa langat vähäisestä eläkkeestään.
Minä en enää osaisi sukkia tai muutakaan kutoa eikä se kiinnostakaan, mutta ilman muuta arvostan käsityötä ja maksaisin mielelläni.
Mutta näinhän se on, osa porukasta laittaa surutta rahaa vaikka joka viikonloppu mäyräkoiraan tai kerran päivässä tupakkiaskiin - yli kympin maksavat käsityöt sitten ovat liian kalliit. Se on niin suhteellista.
t. sinua ennen vastannut 21 (?)
Ei kukaan. Mummot väkisin vääntävät.
Ei kukaan. Mummot väkisin vääntävät.
mitäs jos sanoisit sille mummolle, että älä anna sukkia, ne menee kuitenkin roskiin? Että voi olla tyhmiä ihmisiä!
Mä en nyt millään näe mummoojen riistoa tässä. Oma isoäitini teki parit sukat viikoittain tv:tä katsellessaan ja hymysuin jakeli niitä ilmaiseksi naapurustoon jne. Paras palkka oli kun näki ne käytössä.
Isoäitini on nyt ollut jo 10 v kuolleena mutta edelleen ne hänen tekemänsä sukat ja lapaset on monella käytössä, myös mulla ja lapsillanikin, joita isoäiti ei edes ehtinyt näkemään.
Se nyt vaan on hyväksyttävä että tuosta ei ole rahanansaintakeinoksi, harrastuksena sen verran yleinen.
näkee käsityön arvostuksen tason. Kaikki, ketkä eivät osaa tehdä käsitöitä, eivät siitä myöskään maksa. Olen koulussa töissä, ja harmittaa ne kymmenet mummojen ilmaiseksi kutomat villasukat, jotka jätetään ja hukataan surutta kouluun, kun "ne eivät ole minkään arvoiset" lapsen silmissä, kuten eivät äitienkään. Vanhempainillassa kun niitä yritetään kysellä, kenen ovat, kukaan ei tunne omiaan. Nehän ovat ilaisia, mummo mielellään kutoo uusia sormet verillä, ostaa langat vähäisestä eläkkeestään.
menee roskiin. 13-vuotias poika on lähettänyt kiitoskortteja eräälle vanhemmalle naiselle, joka on hänelle tehnyt villasukkia:)
Meidän lapset ei voi edes käyttää niitä karheita villasukkia, toisella menee iho vereslihalle pelkästä kosketuksesta.
Mutta kun ei uskota niin ei sitten. Meillä noi menee Viroon nyt sitten lahjoituksina. Roskiin en heitä, mutta ei me niitä tarvitakaan.
erityisen kauniista aikuisten villasukista maksaisin jopa 30e, mut käytännössä en osta, koska äitini neuloo niitä meille. Joskus ostan haluamiani erikoislankoja hänelle niin tiedän mitä saan...
Meillä villasukkia käytetään vain kumppareissa, kun kotona on lämpimät lattiat.
Mä ostaisin lapsille mielellään esim neulottuja merinokaulureita ja pipoja ja lapasia kun äitini ei niitä neulo. Jotain kauniita ja erikoisempia värejä, jotka sopis vaatteisiin.. Huutonetistä tilasin yhden kaulurin, siellä kannattaa myydä. Tai jos olet taitava ja taiteellinen niin Etsyssä on hyvä myydä ihan kansainvälisestikin.
Eihän villasukkia ole tarkoitettu suoraan iholle, vaan puuvillasukka alle tietysti!
33
mutta herkkäihoinen atoopikko ei nyt vaan kestä sitä siltikään, vaikka alla olisi mitä. Varsinkaan talvella, kun iho kuivuu, vaikka öljyisi ja rasvaisi ihan koko ajan.
mutta olenkin pihi ja ymmärrän, miksi myydään kalliimmalla. mulla jäisi siis luultavasti sukat ostamatta, vaikka olisivat kuinka hienot ja vaivalla tehdyt. onneksi äiti tekee mulle! ;)
sinuna pyytäisin lasten sukista n.12-20e, aikuisten n.17-25e. Ei ole paha hinta, itse ainakin arvostan käsityötä ja kaunista jälkeä, maksaisin mieluummin pari kymppiä kuin tekisin itse, niin valtava vaiva! johan lankoihin menee helposti 10e, että ei tuosta kyllä jää hyvä kun euroa tuntipalkaksi:) Jos myisit lähes lankojen hinnoilla, kehotan mieluummin lahjoittamaan perhekoteihin, järjestöjen arpajaisiin, sairaaloihin, päihdekoteihin jne.:)
ja tietenkin ystäville ja sukulaisille!
t. edellinen
Minusta on jo lähtökohtaisesti hirveän hienoa, että jotkut pystyvät keskittymään, osaavat ja viitsivät käsillään jotakin hyödyllistä tehdä, (tässä tapauksessa sukkia) ja pelkästään siitä olisin jo valmis maksamaan pikkuisen extraa.
Nykyään ei moni enää viitsi eikä osaa mitään neuleita tehdä, joten kyllä pitäisi enemmän suosia katoavan kansanperinteen taitajia.
Itse maksaisin kyllä 20 e hyvästä villasukkaparista kevyesti. Siinäkään ei tule tuntipalkaksi montakaan euroa materiaalikulujen jälkeen.
arvostaisi käsityötä, kaikilla vain ei ole rahaa siihen. Jos villasukat maksaa n. 20 euroa ja "pörrösukat" saa muutamalla eurolla, niin köyhänä on pakko valita ne halvat.
Vaikka kuinka arvostaisin itse tehtyä.