Kuka laittaa taaperonsa klo19 nukkumaan?
Ihan vilpittömän hämmästyneenä kyselen. Eihän lapselle VOI riittää unta pitkäksi yöksi kun menee noin aikaisin nukkumaan. Itseä ei ainakaan huvita herätä kuudelta taaperon kanssa, joten mielelläni laitan myöhemmin nukkumaan ja herään myöhemmin. En myöskään noin aikaista unille laittoa ymmärrä siksi, että perheen yhteinen aika jää liian lyhyeksi, jos toinen tai molemmat ovat töissä.
No, tää on vain mun mielipiteeni.
Kommentit (71)
Meidän poika 2vee on hereillä edelleen. Ei vaan nuku, vaikka olen 2 tuntia yrittänyt. Herää silti varmaan klo 8 ja nukkuu parin tunnin päikkärit. En tiedä miksi näin... Ei ainakaan vanhempien toiveesta.
Jos lapsi herää vaikkapa aamulla klo 6.30, niin kyllä aika monen taaperon unentarve on vielä sitä luokkaa, että siinä 19 kieppeillä olis varmaan hyvä petiin mennä. Aika monien taaperoiden vanhemmat kun käy töissä ja taapero päiväkodissa, niin ei sitä välttämättä niin kamalan pitkään aamusin silloin nukuta.
Ja jotkut taaperot vielä ovat niin kovapäisiäkin, että vaikka aamulla olisikin tilaisuus nukkua pitkään, niin se herätys on silti ennen sian pierua huolimatta siitä mihin aikaan on illalla menty nukkumaan. Kyllä sitä silloin lapsensa unille laittaa ajoissa, että lapsi saa tarpeeksi nukuttua. Eikä pidä hereillä 21 asti ettei vaan naapurin ulla ihmettele...
Eikä tulla olemaan. Katsos kun jotkut elävät ihan sydämestään lapsikeskeistä elämää eikä silloin koko ajan painoteta jäykästi omia tarpeita ja pakonomaista "kahdenkeskistä aikaa". Meidän aikaamme on tämä yhteinen aika.
Ehdimme kyllä olla kaksin niin monta kertaa myöhemmissä elämänvaiheissa, että kyllästymme siihenkin.
olette hyvin äkkiä eroperhe koska jokainen parisuhde vaatii omaa aikaa ja meidän taapero vaatii myös taaperon unet kun me aikuiset jotka käymme töissä pärjäämme lyhyemmillä unilla.ei voida ajatella että taapero tarvitsee unta samanverran mitä me aikuiset.
en todellakaan ymmärrä pointtia "laitan lapsen aikaisin nukkumaan että saan kahdenkeskistä/omaa aikaa". Minä en laita lasta nukkumaan sen takia, että minulla on tarpeita. Laitan lapsen nukkumaan omien rytmiensä mukaisesti ja usein menen myös samaan aikaan nukkumaan lapsen kanssa, niin tekee myös mieheni.
Ei lapsia kyykytetä omien tarpeiden mukaan.
No eikö toi just sanonu että lapsen tarpeet määrää,ei että lasta valvotetaan aikuisten kanssa? Ja jep, meidän parisuhde voi hyvin ilman mitään pakollista suorittamista. Totta kai laps nukahtaa aiemmin joten ollaan kahestaan, mut ei sitä sen takia aiemmin nukuteta, TOOPE.
Mistä otatte sen parisuhdeajan? Ei kouluikäisiä saa nukkumaan samaan aikaan kuin taaperoita, puhumattakaan teinistä.
olette hyvin äkkiä eroperhe koska jokainen parisuhde vaatii omaa aikaa ja meidän taapero vaatii myös taaperon unet kun me aikuiset jotka käymme töissä pärjäämme lyhyemmillä unilla.ei voida ajatella että taapero tarvitsee unta samanverran mitä me aikuiset.
en todellakaan ymmärrä pointtia "laitan lapsen aikaisin nukkumaan että saan kahdenkeskistä/omaa aikaa". Minä en laita lasta nukkumaan sen takia, että minulla on tarpeita. Laitan lapsen nukkumaan omien rytmiensä mukaisesti ja usein menen myös samaan aikaan nukkumaan lapsen kanssa, niin tekee myös mieheni.
3,5 vuotias meni ihan itse vähän yli klo. 19 omaan sänkyynsä ja halusi mennä nukkumaan.
Meillä lapset yleensä menevät nukkumaan 19-20 ja heräävät 7-8 aikoihin.
Joskus saattaa yöunillemeno viivästyä ja lapset nukahtavat vasta klo. 21, mutta ei se aamuheräämiseen mitenkään vaikuta.
Heräävät itsekseen yleensä 7-8 välillä. Joten kai nyt pienet, joiden pitää herätä tarhaanlähtöä varten, menevät seitsemältä nukkumaan? Eihän unta voi muuten tulla tarpeeksi.
Meillä lapset ovat aina menneet nukkumaan aikaisin, vaikkei heidän kovin aikaisin ole koskaan tarvinnut herätäkään. Itse en ymmärrä taas sitten ollenkaan niitä, joiden lapset ovat pitkälle iltaan hereillä.
Eikä tulla olemaan. Katsos kun jotkut elävät ihan sydämestään lapsikeskeistä elämää eikä silloin koko ajan painoteta jäykästi omia tarpeita ja pakonomaista "kahdenkeskistä aikaa". Meidän aikaamme on tämä yhteinen aika.
Ehdimme kyllä olla kaksin niin monta kertaa myöhemmissä elämänvaiheissa, että kyllästymme siihenkin.
mutta minua naurattavat aina nämä ei me mitään omaa aikaa tarvita-vauhkoajat. Yleinsä naiset ovat näitä vauhkojia, miehet vain hymistelevät vierellä. Ja sitten tuleekin se aika kun akka itkee miehen lähdettyä etsimään lämmintä syliä muualta.
Hyvä jos joillekin tällainen frigidinen parisuhde sopii, mutta itselleni ainakin perhe-elämä on sekä omien että lasteni tarpeiden tasapainottamista. Ja siihen kuuluu kahdenkeskinen aika illalla mieheni kanssa.
ja aamulla klo 7 ylös koko porukka(kouluun meijät joilla alkaa klo 8,heräävät klo 6.30)
viikonloppusin menevät myös klo 20 nukkumaan myös kouluikäiset ja ei ole ongelmaa koskaan.
näin toimittu aina.
päikkäreitä ei nukuta koskaan.
kestävä suhde kaatuu siihen, ettei vauva/taaperoaikana, siis muutaman vuoden ajan, saa sitä pakollista yhteistä aikaa. Ette kukaan saa väitettyä mulle, että se ei olisi parisuhdeaikaa, kun yhdessä lasten kanssan perheenä puuhailemme. Se on parasta ja laadukkainta aikaa kaikista ja palvelee erittäin hyvin meidän parisuhdettamme.
No, ehkä kaikilla ei tosiaan ole niin, mutta SÄÄLIKSI KÄY. Sekä näitä miehiä, että naisia joilla on näin.
Mistä otatte sen parisuhdeajan? Ei kouluikäisiä saa nukkumaan samaan aikaan kuin taaperoita, puhumattakaan teinistä.
käynukkumaan aina klo 20 ja aamulla 7 herää.
myös viikonloppuisin.
koskaan ei ole ongelmaa ollut.
1v4kk menee nukkumaan klo 19 ja herää vasta aamulla klo 9 :) meillä on ehkä maailman paras nukkuja :) ja illasta jää ihanasti omaa aikaa
lohtua muuaalta.mistä tiedät jos miehesi hakee lohtua muuaalta ja sulle esittää.
ihan suoraan sanottuna joko miehesi vetää käteen tai hakee lohtua muuaalta.
kello on aika paljon jo nyt joten jos menisit nukkumaan samaan aikaan kun mies ja lapsesi olisit jo nukkumassa;)
kestävä suhde kaatuu siihen, ettei vauva/taaperoaikana, siis muutaman vuoden ajan, saa sitä pakollista yhteistä aikaa. Ette kukaan saa väitettyä mulle, että se ei olisi parisuhdeaikaa, kun yhdessä lasten kanssan perheenä puuhailemme. Se on parasta ja laadukkainta aikaa kaikista ja palvelee erittäin hyvin meidän parisuhdettamme.
No, ehkä kaikilla ei tosiaan ole niin, mutta SÄÄLIKSI KÄY. Sekä näitä miehiä, että naisia joilla on näin.
kestävä suhde kaatuu siihen, ettei vauva/taaperoaikana, siis muutaman vuoden ajan, saa sitä pakollista yhteistä aikaa.
Ja mielummin valvovat illalla (lukevat sängyssä) ja nukkuvat aamulla kuin toisinpäin.
Sä et viitsi herätä aamukuudelta!!!! NO kuule.mä viitsin ja heräänkin.Olen herännyt aina viiden kuuden aikaan ja tulen heräämään jatkossakin joten on ihan luonnollista et muu perhe nousee samaan aikaan.Ero meillä teihin on varmaan myös sekin et meillä ei kukaan nuku päivällä vaan yhdet pitkät yöunet,ei edes vähän reilu vuoden vanha.
herätään 6-7 aikaan aamulla,lapsi nukkuu harvoin tarhassa päikkäreitä, on 3-4 aikaan jo tooooooodella väsynyt ja illat on yhtä tuskaa sen kiukun kanssa.
AINA kello 6.15-6.30. AINA. Vaikka oltaisiin tultu kymmeneltä illalla kotiin juhlista niin herää aina samaan aikaan. Joskus jos on univelkaa niin hän on jo seitsemältä nukkumassa!
Tilanteet ovat erilaisia eri perheissä!! Meillä valitettavasti esikoinen on tartuttanut tavan pikkuveljeensä, joka kanssa herää samoihin aikoihin, joskus sentään pidempään -ei sentään ole tuollainen nahkavekkari ;)
on tullut mentyä naimisiin vähän kypsemmällä iällä ja vähän kypsemmän miehen kanssa joten se "oma aika" tai "parisuhdeaika" pyörii muunkin kuin alapään ympärillä.
Ja mitä pahaa siinä käteen vetämisessä muuten on..?
lohtua muuaalta.mistä tiedät jos miehesi hakee lohtua muuaalta ja sulle esittää.
ihan suoraan sanottuna joko miehesi vetää käteen tai hakee lohtua muuaalta.