Kofeiinitableteista... Kuulostaa ehkä lapselliselta, mutta olen tainnut
jäädä koukkuun noihin. En pääse mitenkään vauhtiin ilman joka-aamuista tabua, toistaiseksi yksi on riittänyt "heräämiseen". Tänään en sitä aamulla ottanut, ja olin ihan nuutunut koko päivän. Iltapäivällä sitten nappasin yhden, ja sain aikaiseksi vaikka mitä. En juo muutoin kahvia, ja epäilen välillä tehoa lume-vaikutukseksi. Jännittää kuitenkin, milloin yksi ei enää riitä... Onneksi laillista riippuvuutta, luulen.
Kommentit (8)
mun äiti käytti kofeiinitabletteja aikoinaan. Hän teki kahta työtä ja yöunet jäivät viikolla lyhyiksi, joten tabletteja meni useita päivässä.
Äiti kertoi, että vieroittautuminen oli todella vaikeaa ja kesti kauan, kun hän taas pärjäsi ilman pillereitä
Kofeiinin käytöllä voi olla lukuisia muitakin haittavaikutuksia. Kahvi saattaa aiheuttaa verenpaineen nousua eli hypertensiota sekä sydämen tykytystä ja vapinaa [11] Myös vatsavaivat ja monenlaiset ruoansulatusvaivat ovat mahdollisia[14]. Psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö. Lapsille päivittäinen käyttö voi aiheuttaa levottomuutta ja hermostuneisuutta [15] Kofeiini kiihdyttää myös hikoilua, sydämen lyöntitiheyttä ja virtsaamista.
koska se nostaa sykettä niin paljon, ja masennusta ja ahdistustakin on ollut jo vuosia.
Nyt on ollut hurja väsymys koko ajan, tuntuu ettei herää ollenkaan päivän aikana, toivottavasti tämä muuttuu normaalimmaksi kun aikaa kuluu.
ja mun rytmihäiriöt on perua opiskeluajoilta, jolloin opiskelin 48 tuntisia rykäyksiä. En todellakaan suosittele! Urheilu piristää terveellisemmin.
Koulupäivän jälkeen että jaksettiin juhlia aamuyöhön..ja aamulla taas että selvittiin kouluun. Eikä todellakaan otettu yhtä vaan kourallinen. Yhdessä tai kahdessa ei varmasti ole mitään pahaa kunhan katsot etteivät määrät lähde käsistä.
Mielialanikin on parempi kun otan tabletin, olen tietysti virkeämpi ja joskus silmät tuntuu aukeavan ihan konkreettisesti :) Joskus närästää herkästi, johtuneeko noista ja istumatyöstä.
ap
ei vaan käy hampaille kuten kahvi, tee ja cocis.
=synninpäästön annan :=)
vain on se huono puoli, että kofeiini kuluttaa esim. kortisolia, ja tarvitset yhä enemmän kofeiinia korvataksesi kortisolivajeen. Ja kun vajetta on tarpeeksi, joudut ottamaan sitä kortisonia. Niinkuin pitkällä tähtäimellä.