Miksi en saa makraoonolatikostani lähellekään yhtä herkullista kuin mitä
mummoni teki:((
Sitä söi ja söi ja söi vaikka ei napa olisi yhtäkään makaroonia enää vetänyt, se oli jumalaista!!
Kommentit (12)
Meidän kaupasta ei ainakaan saa makraoonoja.
Olen aina ihmetellyt, millaiset ihmiset viitsivät kirjoittaa tällaista...?
että tämäntyyppiset kirjoittelijat kärsivät aspergerin syndroomasta. Joillekin asseille tuollaiset asiat saattavat ihan oikeasti olla vaikeita.
Mä sit taas veikkaan että mummo kypsensi lootan hiiiitaasti miedolla lämmöllä ja käytti monenkertaisesti rasvaa mitä nykyään kukaan ilkeää ruokaan laittaa. Mun mummi teki jumalaista riisipuuroa. Se oli ihan tajuttoman hyvää, silkkistä ihanuutta. Kerran seurasin, miten mummi puuron teki ja silloin ei tosiaan ollut kiire. Hiljaa hyvä tulee. Ja se rasva: punaista maitoa ja kissanpään kokoinen voiklöntti kattilaan ;) aijjai kun oli namia. Lisäksi se nostalgisuus siellä mummin kanssa istuessa teki tietty herkusta vielä ihanampaa :)
Jää aina jotenkin kuivaksi noi mun versiot?
Voi tietysti olle,
. Joillekin asseille tuollaiset asiat vaikeita.
äläkä laita lainkaan munamaitoa vaan jätä jonkin verran liha- tai kasvislientä, jonka makaronit imee kypsyessään uunissa. Tee sika-nautajauhelihasta, eikä paistijauhelihasta, niin tulee mehevää.
makaroonilaatikkoon sillä kun olen korvannut muna-maidon ruskealla kastikkeella. Ja hidas kypsyyts. Nam!
että jätän makraroonit vähän vajaaksi kypsyydestä, teen munamaidon luomumaitoon, pinnalle voita ja juustoa, ja joskus saatan jopa pistää sulatejuustoa sekaan :P Ja uunissa annan olla ehkä vartin 20min ilman kantta/foliota ja loppuajaksi peitän, niin ei kärtsää päältä.
Ensin aloitat kuullottamalla sipulin runsaassa voissa, sitten kunnon rasvainen sikanauta pannulle, maito kulutusmaitoa jne.
Ai että voita pitäis laittaa makaroneille?
Itse en keitä makaroneja ihan kypsiksi ennen laatikkoon laittoa, sillä tavoin imevät vielä uunissa itseensä makuja.