Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE jotka joutuneet lopettamaan pillerit mielialan takia?!?!

Vierailija
06.11.2011 |

Eli miten päädyitte lopettamaan pillerit?

Mitä ehkäisyä tilalle?

Miten mialialat vaihteli tai ylipäänsä millaisia oireita tuli?

Itsellä mieli niin maassa ja saan ihmeellisiä kohtauksia ja olen lähes raivon partaalla tosi usein. Mielialat tuntuvat menevän kausittain, pari viikkoa "ihan jees" ja pari viikkoa itkua ja raivoa ja masennusta.

En jaksa tätä enää, minä en ole tälläinen, en tunnista enää itseäni. Pillereitä on vaidettu ja nämä on jo viides kokeilu. Nyt näitä syöty jo vajaa vuosi. Ja kyseessä yksi vahvimmista hormoonivalmisteista.

Mietin, miten nopeasti mieli voi tasoittua, jos mielialan vaihtelut ovat johtuneet hormooneista, onko kellään tietoa tai kokemusta?

Kiitos :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttönä hyvin siedettyjä mini(?)pillereitä ja kärsin ilmeisesti hyvin harvinaisesta sivuoireesta, eli mielialojen muutoksesta. Nyt kun olen käynyt läpi raskauden, joka aiheutti suuria hormonaalisia tunteenpurkauksia, osaan sanoa, että meno oli samankaltaista sillon pillereillä. Olin itkuinen ja väsynyt, ei huvittanut tehdä mitään... Sitten taas joinain päivinä näin totaalisesti punaista ja raivosin aivan hulluna. Rikoin omaisuutta, huusin miehelle aivan hysteerisenä ja paiskoin ovia. Ja nämä lähti ihan jostain peruskiistasta, tyyliin "voitko viedä roskat" ja jos mies ei juuri silloin lähtenyt, niin kimposin seiniltä.

Päätin ihan itse lopettaa ja jätin vaan pillerit ottamatta ja sitten uusimatta. Ehkäisyksi kondomi, joka nyt sitten on 12 vuoden ajan ollut ainoa ehkäisy ja toimii meillä. Mieliala palasi normaaliksi hirmuisen äkkiä, ehkä viikossa ja sitten hävetti entistä enemmän kaikki raivoamiseni.

Ystäväni söi jotain ehkäisypillereitä ja hänellä sivuoireena tuli hillitsemätön vainoharhaisuus. Ei mm. uskaltanut viedä roskia iltahämärässä vaikka piha oli valaistu ja matka lyhyt, koska oli varma, että joku seuraa häntä ja hyökkää niskaan. Eräänä päivänä sitten älysi, että ehkä ei olekaan sekoamassa, vaan että ehkä tämä johtuu pillereistä. Lopetti myös pillerit kuin seinään ja olo normalisoitui, mutta en tiedä kauanko siinä kesti. Tuli vaan puheeksi kerran, kun kumpikaan ei tiennyt, että tuollaisia oireita voi pillereistä tulla ja silti molemmat kärsi niistä.

Kuinkahan yleistä se sitten on, jos minunkin pienessä kaveripiirissä ainakin kahdella on ollut jo ihme skitsoilut pillereiden takia?

Vierailija
2/2 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että se on tosi yleistä!!!

Ehkäisyneuvolassa mulle on toitotettu miten hyvin siedettyjä pillerit on ja sivuoireet tosi harvinaisia.

Itse olen nyt niin loppu näihin mielialan muuttumisiin, että on ihan pakko kyllä lopettaa pillerit ja kokeilla (todeta) että siitä ne on johtuneet.

Oireet tosiaan mm. seuraavanlaisia:

- Itkuherkkyys

- Masentuneisuus

- Raivarit

- Äkkipikaisuus

- Ilottomuus

- Väsymys

- Haluttomuus (mihinkään)

Siis paljolti kuten masennuksessa, mutta sitä tämä ei kuitenkaan ole. Olen käynyt lääkärissä, kun olin jo varma että olen tosi masentunut.

Ja noiden äkkipikaisuuden ja raivareiden takia olen saattanut suuttua ja lähteä keskenkaiken esim jos olen ollut tapaamassa miesystävääni.

Paiskon ovia, heittelen tavaroita, huudan lapsille.

Aivan kamalaa, olen hirveä :(

En ole ollut tälläinen aiemmin ja pillereitä olen nyt syönyt pari vuotta ja nämä alkoivat myöskin pari vuotta sitten.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi